Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Mirodenii de poveste

Pentru gurmanzi şi pentru exploratorii într-ale bucătăriei, doi antreprenori au ales să spună poveşti aromate dar nu despre „sarea-n bucate”, ci despre mirodeniile aduse din toate colţurile lumii. 
 aboneaza-te
magazinuldemirodenii.jpg

 aboneaza-te

“Ideea ne-a venit după un an în care ne-am gândit ce să facem, aveam nişte bani strânşi şi vroiam să facem ceva să fie al nostru dar şi care să arate bine şi să le fie folositor oamenilor”, începe povestea magazinului de mirodenii Oana Baković. Împreună cu Bojan Spasić au pus bazele acestei afaceri de nişă, în urmă cu doi ani, în plină criză. „Eu nu gătesc deloc, dar Bojan găteşte de la şapte-opt ani şi este foarte pasionat de acest lucru şi tot timpul când plecam pe afară ne întorceam cu băgăjelul plin de mirodenii”, îşi aminteşte ea cu emoţie momentul în care au decis care va fi obiectul afacerii lor. „Am încercat să scoatem ce este mai bun din mirodenii, mai ales că, în ceea ce le priveşte, poveştile sunt minunate”, spune tânăra de 29 de ani căreia nu îi trebuie mai mult de câteva secunde pentru a enumera chiar şi cele mai încâlcite denumiri de mirodenii, cu locul de unde provin, la ce sunt ele bune şi ce beneficiile terapeutice au. „Tot conceptul nostru este să aducem mirodeniile din ţările lor de provenienţă, de acolo de unde cresc ele cel mai bine pentru că, după ce începi să studiezi mirodeniile, îţi dai seama că tot farmecul este să vină de la ele de acasă, pentru o savoare originală”, adaugă ea repede.

De la idee la punerea ei în practică a fost însă un drum lung. „Am început mai întâi să căutăm furnizori, a fost o muncă titanică pentru că nu îi găseşti foarte simplu şi, în plus, noi am vrut să luăm nişte furnizori care să fie de încredere care să ne livreze puţin acum şi mai mult când vom creşte”, mai spus ea. Toată această căutare, la care se adaugă şi găsirea brandului potrivit, a conceptului, a ambalajelor pentru mirodenii a durat aproximativ un an.

Cred în potenţialul „Magazinului de Mirodenii” şi au investit în el între 60.000 şi 70.000 de euro. „Având în vedere că ne-am deschis în criză, nu cred că o să ne amortizăm foarte repede investiţia iniţială, am fost conştienţi de acest lucru de la început”, mai spune ea. Iniţial, comandau o cantitate destul de mică, aproximativ 5 kilograme, neştiind exact cum o să reacţioneze oamenii la produsele lor, însă acum au ajuns să importe 25-30 de kilograme din anumite produse o dată la trei luni. Pe rafturile magazinului, cele 170 de mirodenii pure, amestecuri, specialităţi de săruri şi piper sunt aranjate în borcane sau ambalate manual în pliculeţe cu fermoar încorporat care să le permită cumpărătorilor să îl redeschidă ori de câte ori doresc şi pentru ca mirodeniile să îşi păstreze cât mai mult timp aroma.

Condimentul preferat al ei este ajowan, un ingredient nelipsit din bucătăria asiatică sau indiană. Preţul mediu pentru un pacheţel de mirodenii de 50 de grame este între 10 şi 20 de lei, iar cel mai scump produs din magazin este un şofran special adus din Iran, iar un gram costă 80 de lei. „Un gram de şofran îţi poate ajunge şi şase luni, nu se consumă imediat. Există mai multe tipuri de grade pentru clasificarea şofranului, în funcţie de culoare, iar acesta este cel mai bun”, mai spune Oana.

Sunt o echipă mică, de patru oameni, însă îşi doresc ca tot mai mulţi să cunoască fascinanta lume a mirodeniilor. Sunt cel mai încântaţi de reacţiile pozitive ale clienţilor care sunt din ce în ce mai multe, de faptul că oamenii sunt tot mai deschişi în a folosi mirodenii venite de departe şi de momentele în care aceştia se revin pentru cumpărături în magazin. Toate acestea îi fac să meargă mai departe, să treacă peste problemele inerente unei afaceri de nişă, aflată la început de drum.

Dacă ar câştiga un milion de euro, ar pleca împreună cu Bojan şi cu echipa lor pe o plantaţie de mirodenii din Sri Lanka pentru a trăi, a vedea cu adevărat locul unde se nasc mirodeniile şi pentru a învăţa chiar de la sursă despre ele. Apoi, ar investi, cum este şi firesc, în creşterea businessului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii