Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Magazinul online Farmec, vânzari de peste un milion de euro

Anul trecut a fost ultimul dintr-o serie de 16 ani în care afacerile Farmec au crescut semnificativ. Ce se va întâmpla anul acesta?
Mircea Turdean

Când îl întrebi cum a evoluat businessul Farmec, unul dintre principalii jucători de pe piața locală a cosmeticelor, Mircea Turdean, directorul general al companiei spune că „anul trecut, afacerile au crescut cu două cifre”. În 2015, producătorul de cosmetice a înregistrat o cifră de afaceri de 38,8 milioane de euro (172,5 milioane de lei), în creștere cu 13% față de anul precedent, iar compania vrea ca trendul să continue și în acest an, mai ales că piața cosmeticelor a evoluat (în 2014, vânzările produselor cosmetice în România au crescut cu 5% comparativ cu 2013, la 3,5 miliarde de lei), iar în următorii cinci ani se estimează o creștere a acesteia.

Farmec deschide cinci magazine proprii în acest an, în România

Strategia companiei din acest an implică, pe lângă lansarea de noi produse și extinderea magazinelor, investiții masive în deschiderea de noi spații și capacități de producție. Astfel, Farmec și-a planificat un buget de investiții de peste 6 milioane de lei.

Rezultatele financiare ale companiei din ultimii 16 ani arată că producătorul de cosmetice nu a fost afectat de criza financiară, reușind, aproape în toți acești an, să înregistreze afaceri mai mari cu două cifre. Potrivit lui Mircea Turdean, exportul, lansarea de produse și strategia de extindere sunt unele dintre principalele motoare ale creșterii continue a cifrei de afaceri în ultimii ani.

Producătorul de cosmetice Farmec a lansat o nouă gamă de produse Gerovital Plant

Produsele Farmec sunt furnizate prin intermediul a trei rețele de distribuție: online, retail și export. Chiar dacă magazinul online a fost deschis în 2012, a devenit principalul canal de distribuție.  „Magazinul online Farmec, inaugurat în anul 2012, a reușit să atingă vânzari de peste un milion de euro, ceea ce ne motivează să investim în continuare în acest mediu“, spune Mircea Turdean. În ceea ce privește retailul, produsele sunt prezente în peste 20.000 de magazine și farmacii, iar acestea ajung și în alte peste 30 de țări.

Creștere de 13% a businessului Farmec SA Cluj-Napoca

Câteva dintre principalele piețe de export sunt Ungaria, Republica Moldova sau Polonia, dar și locuri mai îndepărtate precum Canada, Japonia sau Irak. Alte piețe pe care ajung cosmeticele cu eticheta „Made in Romania“, fie prin intermediul magazinului online, fie prin intermediul partenerilor sau magazinelor din țările respective sunt Spania, Franța, Italia și Grecia. Chiar dacă în câteva dintre piețele menționate marca locală de cosmetice este deja bine dezvoltată, Mircea Turdean, directorul general Farmec, spune că „deschiderea magazinelor a venit ca răspuns la cererile din ce în ce mai mari de produse cosmetice românești din partea localnicilor, a turiștilor și a românilor stabiliți în respectivele țări“. Deschiderea magazinelor de brand din străinătate este parte a strategiei pe termen lung a companiei, prin care aceasta urmărește extinderea prezenței pe piețele internaționale.

MullenLowe a câștigat licitația de creație organizată de producătorul de cosmetice Farmec

Compania clujeană Farmec, unul dintre principalii jucători de pe piața locală a cosmeticelor, vrea ca în acest an să își consolideze principalele branduri și să lanseze noi produse. Cunoscut în special pentru branduri precum Aslavital, Farmec, Gerovital sau binecunoscutul lapte demachiant Doina, produs de companie încă din perioada comunismului, producătorul mai include în portofoliul său și produse destinate bărbaților, produse dermatocosmetice prin care încearcă să pătrundă pe piața farmaceutică sau produse de curățenie precum Triumf sau Nufăr.

Înapoi la segmentul de cosmetice, predominant în activitatea companiei, cele mai vândute game rămân cele Gerovital. În 2008, Farmec a preluat integral drepturile de utilizare a mărcii al cărei nume este asociat cu doctorul Ana Aslan.

Cele mai cool zece branduri românești

În luna martie a acestui an, compania a lansat o nouă gamă, Gerovital Plant, destinată tratamentului cosmetic al tenurilor deshidratate, cu ingrediente naturale, deoarece compania plănuiește să continue dezvoltarea segmentului de produse cosmetice eco. „Produsele eco ocupă un loc mic pe piața cosmeticelor. În contextul în care legislația în domeniul cosmetic devine tot mai restrictivă, luăm în considerare flosirea cât mai multor ingrediente de origine vegetală“, explică directorul general Farmec.

Mircea Turdean nu este doar directorul companiei Farmec. Alături de familia sa, deține și acțiuni în cadrul producătorului de cosmetice. Compania a fost privatizată în urmă cu 16 ani, iar primul director general ales de Adunarea Generală a Acționarilor a fost Liviu Tur–dean, tatăl lui Mircea Turdean.

CITEȘTE AICI MAI MULTE RĂSPUNSURI ALE UNORA DINTRE CEI MAI IMPORTANȚI ACTORI AI MEDIULUI DE AFACERI LOCAL

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii