Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Topuri |
|

Mihai Marcu: MedLife îşi propune noi achiziţii

Dacă istoria antreprenoriatului românesc va deveni în următorii ani o materie de studiu în școlile de la noi, atunci cu siguranță că un capitol ar trebui să îi fie dedicat lui Mihai Marcu.

Mihai Marcu este tipul de interlocutor molipsitor. Vorbește mult, repede, este ferm și convingător și, aproape de fiecare dată, are o perspectivă optimistă. Și indiferent de unde pleacă, discuția cu fostul bancher ajunge, inevitabil, la antreprenoriat.

„O să vedeți curând o campanie extrem de vizibilă la nivelul întregii țări, sper să devină virală. O să fie mulți antreprenori români și executivi de top implicați, va fi spectaculos”, spune entuziasmat Mihai Marcu, cu ocazia interviului pe care l-a acordat Forbes România în biroul fratelui său, Nicolae Marcu, din cadrul Hyperclinicii din zona Calea Griviței, cea mai mare din Capitală.

„Fratele meu este medic și este CEO-ul MedLife de toate zilele. Eu sunt mai apropiat de presă și ca imagine a MedLife, dar eu m-am ocupat mai mult de zona strategică, de dezvoltare și am fost mai vizibil si prin activitatea mea. Din viața mea profesională, 60-70% este dedicat MedLife, dar derulez și alte investiții ale familiei și am multe hobby-uri”, detaliază Mihai Marcu.

Compania înființată de medicul pediatru Mihaela Marcu Cristescu a fost dezvoltată împreună cu fiii săi, fostul bancher Mihai și medicul Nicolae, ajungând acum cel mai mare operator de servicii medicale private din țară.

Vezi care sunt previziunile lui Mihai Marcu pentru următorii șase ani

„Peste jumătate de an se fac șase ani de când am fost implicați în prima vânzare a unui pachet mai mare de acțiuni în cadrul MedLife, 36% către Société Generale Asset Management, care a avut alături de noi un rol important în tot ceea ce înseamnă zona de achiziții. A fost un prim mesaj al MedLife că se poate dezvolta și altfel decât organic, și probabil că a fost o pată de culoare interesantă ca o companie  românească să-și facă o divizie de M&A și să înceapă să achiziționeze alte companii românești. Nu vorbim de o scară mare, dar în domeniul medical, să cumperi companii cu afaceri de 3-4 milioane de euro a fost un pas important”, răspunde Mihai Marcu când este rugat să facă o retrospectivă a ultimilor șase ani.„A fost o perioadă de investiții mari pentru MedLife și, în special în ultimii doi ani, am început să culegem roadele”.

Prin creștere organică și achiziții, afacerile MedLife se vor apropia anul acesta de 100 de milioane de euro. „Depinde de tranzacțiile pe care le vom încheia dacă va fi atinsă această valoare sau nu. Cifra de afaceri organică va fi de 93 de milioane de euro, dar se poate întâmpla să iasă peste noapte ceva și să ne pomenim la 110 milioane de euro”, completează Mihai Marcu, care începe să recite din memorie lista cu unitățile care vor fi dechise în următoarele două luni.

„Este enorm și foarte greu. Probabil ca prima se va deschide (clinica de servicii de stomatologie – n. red.) Dentalife, după care va urma aproape imediat Hyperclinica Berceni, care va avea un RMN de mare forță, cu un soft foarte special, model 2015. După aceea vom deschide în zona Titan, unde vom avea secție de medicină internă și chirurgie de zi. Le fel de important este faptul că împreună cu firma Abbott vom deschide, într-o lună sau o lună și jumătate, cel mai modern laborator. Urmează deschideri la Timișoara, Cluj și deschidem clinici de mari dimensiuni peste tot, în acest an. Ne propunem și niște achiziții. Am finalizat una la Craiova, Sama, și suntem mândri de ea. Mai avem trei-patru operatori în vedere, unii mai mari, alții mai mici”, completează, misterios, Mihai Marcu. Fața i se luminează cu adevărat când discuția ajunge la Romanian Business Leaders, o asociație fondată împreună cu un grup de antreprenori și manageri români. „Am reușit prin acest proiect să fac ceva și pentru mine, pentru că fiecare om are o mare plăcere în a da ceva înapoi societății în care s-a dezvoltat”, spune Mihai Marcu, iar discursul său capătă o latură inspirațională.

„Lucrez cu foarte mulți manageri români. Teoria că vine managerul de afară și mută munții e o greșeală. Românii pot să facă, sunt deștepți, cu bun simț, ordonați și pot să livreze. Trebuie doar să-i pui în poziția în care să livreze. Și e foarte important să-i lași să decidă alături de tine. Dar să nu fie un lucru fals. Iar în momentul în care ei văd că sunt parte a succesului și a deciziei, vin și construiesc alături de tine. În al doilea rând e nevoie de o cultură proactivă”, susține fostul bancher și oferă ca exemplu proiectul Dentalife. Acesta a pornit de la o idee a unei directoare a unei clinici mici din București, care a susținut la finele anului trecut, că MedLife poate să facă clinici de stomatologie în toată țara. „A venit, a propus bugetul și acum are un buget de aproape 2 milioane de euro pe următorii 3-4 ani, pentru astfel de clinici. Asta trebuie să facă o companie, să încurajeze managmentul pentru ideile frumoase și să îl lase să le pună în aplicare. Și uite așa am crescut și în criza. Intraprenoriatul este cheia. La Romanian Business Leaders, unul dintre proiecte a fost tocmai crearea unei culturi de intraprenoriat în companiile românești”, completează Marcu, probabil cel mai activ propovăduitor al antreprenoriatului de la noi.

Previziuni pentru 2021: Cum văd cei mai influenți antreprenori și manageri de companii din România evoluția următorilor șase ani

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii