Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Mihaela Piţilă (Sanofi): „Consumatorul este tot mai selectiv și din ce în ce mai receptiv la marketingul de conținut”

Mihaela Pitila
Dr. Mihaela Piţilă, director de marketing la Sanofi România, constată că deciziile de marketing din prezent se bazează din ce în ce mai mult pe măsurare și testare, și din ce în ce mai puțin pe intuiție.

Dr. Mihaela Piţilă, Head of Marketing al Diviziei de Consumer HealthCare, Sanofi România

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dumneavoastră de om de marketing?

Mihaela Piţilă: Pentru a ține pasul cu nevoile consumatorului din anul 2018, inovația rămâne cel mai important pilon de creștere al pieței de medicamente care se eliberează fără prescripție medicală (OTC–Over-The-Counter), atât în România, cât și la nivel mondial. Accesul la informație este acum doar la un click distanță și vorbim despre un consumator informat, care devine din ce în ce mai selectiv atunci când alege o soluție de auto-îngrijire. Este important să venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor atât cu un portofoliu care ține pasul cu timpul, precum și facilitând accesul la informații relevante. Educarea consumatorilor rămâne o prioritate pentru noi și în 2018.

Un alt punct de diferențiere îl reprezintă digitalizarea. Ținem legătura cu consumatorii noștri prin diverse canale și instrumente de comunicare digitală, ajutându-i în același timp să-și gestioneze mai bine starea de sănătate. Trebuie menționat și faptul că domeniul farmaceutic în care activăm este unul extrem de reglementat, în special în privință comunicării directe către consumator – în mediul digital. Acest lucru înseamnă pentru noi că provocările sunt mai mari decât în alte domenii.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Mihaela Piţilă: În primul rând, aș vrea să menționez platformele de social media, care sunt intens și cu succes utilizate în diverse industrii, dar foarte puțin sau deloc în sectorul farmaceutic.

Apoi, am observat un shift de la cantitate la calitate. Consumatorul este tot mai selectiv și din ce în ce mai receptiv la marketingul de conținut și la povestea pe care o transmite brandul respectiv. Iar mediul online este mult mai ofertant din punct de vedere al spațiului pe care îl ai ca să-ți spui povestea.

A treia tendință este aceea că deciziile de marketing se bazează din ce în ce mai mult pe măsurare și testare, și din ce în ce mai puțin pe intuiție.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Mihaela Piţilă: Categoric, social media cântărește tot mai greu în analizele, deciziile și activitățile de marketing, dar nu este încă o opțiune pentru medicamentele care se eliberează fără prescripție medicală.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Mihaela Piţilă: Vorbind despre domeniul medicamentelor care se eliberează fără prescripție și zona de îngrijire personală, cu siguranță acest om de marketing va fi și mai conectat la tehnologie decât acum, iar inteligență artificială își va găsi și ea un loc important în întregul sistem.

Inovația în 2028 va însemna îmbinarea științei cu tehnologia și accesul la din ce în ce mai multe date va face că atât soluțiile oferite, cât și modalitățile de comunicare cu consumatorii să fie tot mai personalizate.

Dar, cu siguranță, și în 2028 obiectivul va rămâne același – facilitarea unui mai bun management al stării de sănătate.

(9 august 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii