
Mihaela Hristea, Director de Marketing, Bergenbier S.A.
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Mihaela Hristea: Principalele provocări vin din schimbarea comportamentului consumatorilor, din modul în care aceștia relaționează, din schimbările lor de ritm și de valori. Un impact semnificativ în marketingul următorilor ani îl are dezvoltarea instrumentelor digitale.
Tehnologia, care ne ajută să fim mereu conectați, poate ajuta brandurile să fie parte din viața consumatorilor, dacă acestea găsesc mesajele potrivite de a se integra. Iar faptul că există atât de multe opțiuni în prezent, care se vor diversifica în perioada următoare, face ca experiența utilizării/consumului să aibă un rol decisiv în decizia de consum.
Împărtășirea acestei experiențe pe rețelele de socializare e din ce în ce mai selectivă, iar un brand care reușește să atingă nivelul de satisfacție personală dorit de consumator își va câștiga locul în social media.
Apoi, nu trebuie să uităm că în tot acest ritm alert de care spuneam, oamenii caută utilitate în tot ceea ce fac. Caută simplitate în utilizare, soluții pentru a se degreva de agitația și ritmul din jur, vor timp mai mult pentru ei. Vedem acest lucru, iar în următorii cinci ani tendința va fi din ce în ce mai accentuată.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: CONSTANTIN VASILE (HENKEL)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Mihaela Hristea: Ca orice altă profesie, marketingul merită doar dacă ești pasionat cu adevărat. Deoarece consumatorii și nevoile acestora se schimbă, iar tehnologia schimbă modul în care oamenii interacționează între ei și cu brandurile, un marketer trebuie să-și dorească să înțeleagă toate aceste schimbări.
Pentru a găsi cel mai bun mod de a le răspunde, trebuie să rămână conectat la lumea din jurul său. E nevoie de învățare continuă, testare, adaptare, o flexibilitate în a înțelege consumatorul și business-ul.
Din punctul meu de vedere, pentru a reuși în marketing ai nevoie de curiozitate și deschidere pentru tot ce e nou în orice domeniu. E necesară o dedicare continuă spre învățare și dezvoltare.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA LUNGU (MCDONALDS)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Mihaela Hristea: Ne uităm la mai multe aspecte pe care le analizăm în context: capabilitatea agenției e importantă, proiectele pe care le-au derulat, apoi gândirea, abordarea rezultatelor, a parteneriatului. E important să avem principii și valori comune, să câștigăm în modul corect și etic. Căutăm parteneri de comunicare cu pedigree de do-er.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: CARMEN CĂPITĂNESCU (ALTEX)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Mihaela Hristea: Dacă ar fi să limităm la una, curiozitatea. Dorința de a trece dincolo de observarea comportamentului consumatorilor și a înțelege adevăratele tensiuni, nevoi, emoții. Curiozitatea de a încerca lucruri noi, de a continua să învețe din tot ceea ce face, de a fi mereu la curent cu ultimele trend-uri. Curiozitatea de a privi o provocare din multiple unghiuri până găsește abordarea potrivită. Curiozitatea de a testa și adapta.