Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mihaela Hoffman (Coca-Cola HBC): “Creativitatea a fost, este și va rămâne esențială pentru activitățile de marketing, dar rezultatul final trebuie să fie neapărat ceva autentic și personal”

Creativitatea a fost, este și va rămâne esențială pentru activitățile de marketing, dar rezultatul final trebuie să fie neapărat ceva autentic și personal, consideră Mihaela Hoffman (Coca-Cola HBC).
044 marketing 06 Coca-Cola Mihaela Hoffman

Mihaela Hoffman, Marketing Manager Coca-Cola HBC România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Mihaela Hoffman: Cred că viitorul marketingului este în continuare strâns legat de experiențele autentice și personalizate. Pe măsură ce așteptările consumatorilor și erodarea brandurilor cresc exponențial, brandurile trebuie să facă din ce în ce mai mult pentru a se diferenția de competiție prin livrarea unor experiențe personalizate și relevante pentru consumatori. Prioritățile și provocările rămân.

Autenticitatea, generarea de trafic de calitate și a numărului de lead-uri, creșterea numărului de conversii, construirea unei legături emoționale și oferirea de valoare adăugată consumatorilor. A-i înțelege pe consumatori, chiar și pe viitorii consumatori, a urmări, prezice și te adapta la comportamentul lor este esențial pentru succes. Suntem cu toții bombardați de informații, de tehnologie și varii platforme, iar asta în sine este o provocare – filtrele sunt din ce în ce mai fine, consumatorii aleg ceea ce este relevant pentru ei, ceea ce rezonează cu ei, are semnificație pentru ei și reușește să creeze o conexiune, o legătură emoțională. Pe scurt, aleg ceva autentic și personal, ce are sens pentru ei.

Creativitatea a fost, este și va rămâne esențială pentru activitățile de marketing, dar rezultatul final trebuie să fie neapărat ceva autentic și personal, cu valoare adăugată pentru consumator.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA BARBU (VODAFONE)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Mihaela Hoffman: Este foarte ușor să te entuziasmezi când vine vorba de marketing pentru că mulți văd doar rezultatul final, campaniile acelea minunate. În spate, însă, este o muncă enormă, care necesită o vastă și variată experiență.

Câteva dintre sfaturile mele sunt: pregătește-te să muncești mult, fii mereu curios și învață mult din zone diverse, pentru a putea veni cu idei relevante. Cifrele și datele sunt esențiale, așadar, dezvoltă-ți capacitatea de analiză și sinteză, conținutul este rege, deci antrenează-ți creativitatea, rezultatele contează, așa că fii pregătit să vinzi bine.

Dacă ar fi să aleg doar trei, aș alege astfel: dobândește o experiență diversă, fie într-o companie mare, fie într-o agenție, devino un tech expert în marketing și dezvoltă-ți abilitățile de vânzări. Toate sunt posibile cu atitudinea corectă, pentru că atitudinea chiar contează!

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: YVES MARTIN (ORANGE)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Mihaela Hoffman: Mă bucur că ați folosit cuvântul „parteneri”, pentru că exact asta reprezintă pentru noi companiile cu care colaborăm pe partea de publicitate, media și PR. Sunt partenerii noștri strategici, care ne sprijină în dezvoltarea și implementarea campaniilor de marketing și comunicare.

Colaboram cu agenții inovatoare, permanent conectate la cele mai noi tendințe din piață, care pot realiza implementări creative și rapide ale proiectelor și, cel mai important, care înțeleg perfect valorile noastre și ale consumatorilor noștri.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ALINA MIROIU (ZDROVIT)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Mihaela Hoffman: Cea mai importantă calitate este să aibă un mix de calități diverse și am să explic de ce. Marketingul este în prezent responsabil cu atragerea și reținerea consumatorilor. Ceea ce înseamnă că jobul nostru include, pe lângă marketing, și vânzări, dar și customer service.

Pentru a reuși, ai nevoie de colegi și parteneri – deci trebuie să relaționezi și să comunici bine cu oameni din medii diverse, ai nevoie să fii la curent cu tehnologia și să o înțelegi pentru că ai tăi consumatori o folosesc cu brio, ai nevoie să înțelegi cifrele și să știi ce anume să selectezi din toate acele date pe care le ai la dispoziție, cum le corelezi etc, așadar ai nevoie de abilități de analist fin. Lista poate continua.

Ca să atragi și să reții consumatorii, când mii de alte branduri vor fix același lucru, ai nevoie de creativitate. Așadar, cea mai importantă calitate este de fapt un mix de calități.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii