Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

Metodologie

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2016 a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniei a 18 coolhunters, 40 de trendsetters și 8 cult-searchers din baza de date ANTZ (66 de persoane), reprezentanți ai Generațiilor M (millennials: 25-38 de ani) și Z (15-25 de ani) din București, Timișoara, Brașov, Iași, Cluj și Constanța.
CRISTINA POP &LILI MISĂILĂ - proprietarele agenției de coolhunting Antz și creatoarele proiectului „Eroii României Chic“

Mărcile nu au plătit și nici nu s-au înscris în lista de branduri care a stat la baza procesului de selecție și care a fost propusă de redacția Forbes Romania.

Lista de mărci care au intrat în competiție cuprinde peste 400 de branduri, selectate pornind de la documentarea amănunțită pe mai multe media de informare (rapoarte din diverse domenii, publicații și bloguri).

Selecția formatorilor de opinie, intervievarea acestora, analiza și interpretarea rezultatelor a fost realizată de Antz, companie de trend-hunting și analiză de tendințe.

Cei 66 de intervievați au selecționat  branduri pe categorie, în ordinea crescătoare privind factorul cool pe care acestea îl dețin din punctul acestora de vedere, iar rezultatele analizei alegerilor lor au generat topul „100 Cool Brands“.

Criteriile de selecție. Factorul COOL

În analiza de tendințe (calitativă), factorul cool al unei atitudini, mărci (personale sau comerciale) este prin excelență subiectiv și personal. Intervievații au votat conform percepției personale a factorului “cool” (definit ca “nou, surpinzător, inspirațional, cu potențial de creștere”), al mărcilor propuse în categorii. Mărcile din categoriile New Media, Social Media Influencers, oameni de afaceri și personalități culturale din topul general au fost propuse de panelul de studiu Antz.

Despre trendsetteri, formatori de opinie, influencers

Definiție: trendsetterii sunt personaje care prin personalitatea lor și poziția socială sau profesională au potențial de influență asupra evoluției culturii consumului și a adoptării de noi tehnologii. Ei sunt prima categorie de consumatori care experimentează, adoptă, promovează valori de consum noi și au capacitatea de a influența grupul lor social, recomandând convingător alegerile lor.

Ei construiesc/generează baza de clienți ai unei mărci mileniste și pot oferi feedback important și candid brandurilor, pentru ca acestea să-și poată rafina produsele viitoare, maniera de comunicare și mijloacele asociate producției: distribuție, servicii și suport.

Profilul celor 20 de tipologii de formatori de opinie este construit în conformitate cu profilurile din baza de date de coolhunting Antz.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii