Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

McNoutatea

Prezentă de 20 de ani pe piața locală, McDonald’s are ca ingredient comun al oricărui meniu inovația.
daniel boaje_8619

Inovația este esențială dacă vrei ca businessul să fie de durată, rezumă scurt Daniel Boaje, CEO McDonald’s România, filosofia după care se ghidează gigantul american care a decis să deschidă primul restaurant pe plan local în 1995. Mai mult însă, în opinia șefului McDonald’s România, a fi inovativ înseamnă și să ai capacitatea de a alege lucrurile pe care știi să le faci cel mai bine și să le dezvolți. De exemplu, Big Mac, lansat în 1968, este unul dintre produsele vedetă ale McDonald’s în întreaga lume, iar valoarea acestui brand este de aproximativ 6-8 miliarde de dolari. De altfel, în 20 de ani de prezență pe piața autohtonă, McDonald’s a vândut peste 55 de milioane de burgeri Big Mac și 350 de milioane de porții de cartofi, semn că și preferințele clienților români urmează trendul global.

PLANURILE MCDONALD’S, LA 20 DE ANI DUPĂ DESCHIDEREA PRIMULUI RESTAURANT DIN ROMÂNIA

Printre inovațiile McDonald’s România se numără și micul dejun. „Inovația este legată de ingrediente locale, dezvoltarea de parteneriate cu producători români. De aceea, am fost deciși să menținem platforma, fiind una dintre cele cu cel mai mare succes din România”, mai spune Daniel Boaje. Tot la capitolul meniu, au fost lansate produse noi – în 2014, a fost consolidată oferta pentru micul dejun și a fost lansat conceptul de salate create împreună cu chef Nicolai Tand. De asemenea, compania pune mare accent și pe producția locală, de aceea ținește ca, pe viitor, să devină un jucător important în agricultura locală, dezvoltând ferme românești și dorind să se implice și în segmentul legat de creșterea păsărilor. „Peste 30% din ingrediente sunt produse locale”, a explicat, într-un interviu pentru Forbes România, șeful operațiunilor locale ale McDonald’s. Nu numai în ceea ce privește produsele existente în meniu se inovează, ci și relația cu clienții – una dintre direcțiile importante ale companiei – are partea ei de îmbunătățire. „Efectuarea unei tranzacții cu cardul de către client, fără să mai înmâneze cardul comerciantul, cred că e cea mai modernă soluție în retail. Implementând lucrul acesta am reușit să economisim patru secunde, ceea ce înseamnă 12.000 clienți serviți în plus”, explică Daniel Boaje.

GALERIE FOTO: MCDONALD’S A ÎMPLINIT 20 DE ANI DE CÂND A VENIT ÎN ROMÂNIA

În 2015, numărul de vizite în restaurantele McDonald’s a crescut cu 7%, peste 4,5 de milioane de clienți fiind serviți lunar în unul dintre restaurantele companiei. McDonald’s este lider al pieței restaurantelor din țară cu 67 de restaurante în 21 de orașe și 150.000 de clienți care îi trec pragul zilnic. Totodată, rezultatele financiare cresc de la an la an, cifra de afaceri a fost mai mare cu 4,8 % față de anul trecut, precum și profitul în creștere cu 28 % față de 2013.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

McDonald’s nu a rămas însă cantonat la restaurantele tradiționale și a dezvoltat concepte noi – drive-in-ul, dar și partea de cafenele. Numai anul trecut, pe linia de drive au fost peste șapte milioane de vizite. Și McCafé are partea sa de celebritate, căci până în toamna acestui an, ar urma să fie 19 astfel de cafenele la nivel național. Investiția în cafenele noi se ridică, în medie, la circa 350.000 de lei, respectiv peste 78.000 de euro pe unitate. McDonald’s are peste 4.000 de angajați și, potrivit estimărilor sale, a investit peste 700 de milioane de lei în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii