Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

Marketingul după furtună

Criza economică a trecut. Creșterea consumului în România aduce un aer proaspăt în lumea marketingului. Care sunt experiențele profesionale pe care le-au avut oamenii de marketing după ce au străbătut furtuna?
marketing.jpg

Ediția 2015 a „TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ își propune să evalueze, dincolo de ierarhii, lecțiile pe care le-au trăit oamenii de marketing ale celor mai importante companii din România, în ultimii cinci ani. Au fost ani de criză, ani benefici pentru orice specialist în marketing, dispus să înfrunte furtunile de pe piață.

„TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ – ediția 2015 a fost realizat pe baza bugetelor de publicitate consumate de fiecare companie în perioada 1 IANUARIE 2014 – 31 IULIE 2015. Au fost analizate bugetele de publicitate investite, în perioada amintită, pe televiziune, radio, print, online și outdoor. Pentru televiziune, au fost însumate punctele de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) pentru fiecare firmă, fiind folosite datele Kantar Media. Pentru publicitatea online, presă, radio și outdoor (rate card) a fost utilizat studiul „MONITORIZAREA INVESTIȚIILOR ÎN PUBLICITATE“ (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

La punctajele obținute pentru bugetele de publicitate s-au adăugat și punctele acordate în funcție de Indexul de Eficiență obținut la concursul de eficiență în publicitate Romanian EFFIE 2015. Este cazul Valvis Holding, de exemplu, care a câștigat Grand Effie 2015. Tot la capitolul premii, Vodafone a primit bonificații suplimentare pentru premiile obținute în acest an la festivalul de la Cannes.

Firește, orice top stârnește discuții și contestații. Suntem pregătiți să înfruntăm această „DULCE FURTUNĂ“.

CE AM ÎNVĂȚAT
DIN CRIZĂ?

Pentru această ediție a Topului, am invitat pe cei mai puternici oameni de marketing din România să răspundă la două întrebări, una legată de cariera profesională și cealaltă de experiența dobândită în criza economică:

1 .Care sunt evenimente
majore din activitatea dumneavoastră de om de marketing din ultimul an (august 2014 – august 2015)?

2. Trei lecții pe care le-ați învățat din criza economică din România (perioada 2008 – 2014)?

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 1 – Telekom

Topul celor mai puternici oameni de maketing din România, ediția 2015: Locul 2 – Laura Barbu

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 3 – Orange

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 4 – Procter&Gamble

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 5 – Monica Faltiska (GlaxoSmithKline)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 6 – Dan Oprescu (Unilever)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 7 – Narcis Horhoianu (Heineken)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 8 – Reckitt Benckiser

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 9 – Lidl

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 10 – Nicoleta Eftimiu (Coca-Cola)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 11 – Carmen Coșoi (Beiersdorf)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 12 – Andreea Gujan (Zdrovit)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 13 – Studio Moderna

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 14 – Claudia Florea (L’Oreal România)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 15 – Mihai Bârsan (Ursus Breweries)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 16 – Ferrero

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 17 – Mihai Bonca (eMag)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 18 – Andreea Mihai (Carrefour România)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 19 – Mondelez

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 20 – Bergenbier

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 21 – Catena

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 22 – Dedeman

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 23 – Anda Onuțan și Larisa Guzgan (Henkel)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 24 – Chipita

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 25 – Ionuț Gheorghe (Dacia și Renault România)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 26 – Alexandra Mociulschi (Nestlé)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 27 – Jacopo Murzi (Johnson&Johnson)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 28 – Claudia Firez (Terapia)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 29 – McDonald’s

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 30 – grupul Rewe

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 31 – Wrigley

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 32 – Adrian Urda (Altex)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 33 – Călin Clej și Alina Imbrea (PepsiCo)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 34 – Mars

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 35 – ING Bank

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 36 – Jean Valvis (Valvis Holding)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 37 – Walmark

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 38 – Monica Eftimie (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 39 – Ford

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 40 – Biofarm

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 41– Provident

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 42 – Paul Markovits (United Romanian Breweries Bereprod)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 43 – Iolanda Bilaus ( Sanofi)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 44 – Sandoz

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 45 – Dr. Oetker

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 46 – Bayer

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 47 – Danone

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 48 – Ficosota

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 49 – Adina Iordache (Berlin-Chemie Menarini)

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 50 – Răzvan Mircea (Strauss)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii