
Ediția 2015 a „TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ își propune să evalueze, dincolo de ierarhii, lecțiile pe care le-au trăit oamenii de marketing ale celor mai importante companii din România, în ultimii cinci ani. Au fost ani de criză, ani benefici pentru orice specialist în marketing, dispus să înfrunte furtunile de pe piață.
„TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ – ediția 2015 a fost realizat pe baza bugetelor de publicitate consumate de fiecare companie în perioada 1 IANUARIE 2014 – 31 IULIE 2015. Au fost analizate bugetele de publicitate investite, în perioada amintită, pe televiziune, radio, print, online și outdoor. Pentru televiziune, au fost însumate punctele de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) pentru fiecare firmă, fiind folosite datele Kantar Media. Pentru publicitatea online, presă, radio și outdoor (rate card) a fost utilizat studiul „MONITORIZAREA INVESTIȚIILOR ÎN PUBLICITATE“ (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
La punctajele obținute pentru bugetele de publicitate s-au adăugat și punctele acordate în funcție de Indexul de Eficiență obținut la concursul de eficiență în publicitate Romanian EFFIE 2015. Este cazul Valvis Holding, de exemplu, care a câștigat Grand Effie 2015. Tot la capitolul premii, Vodafone a primit bonificații suplimentare pentru premiile obținute în acest an la festivalul de la Cannes.
Firește, orice top stârnește discuții și contestații. Suntem pregătiți să înfruntăm această „DULCE FURTUNĂ“.
CE AM ÎNVĂȚAT
DIN CRIZĂ?
Pentru această ediție a Topului, am invitat pe cei mai puternici oameni de marketing din România să răspundă la două întrebări, una legată de cariera profesională și cealaltă de experiența dobândită în criza economică:
1 .Care sunt evenimente
majore din activitatea dumneavoastră de om de marketing din ultimul an (august 2014 – august 2015)?
2. Trei lecții pe care le-ați învățat din criza economică din România (perioada 2008 – 2014)?
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 1 – Telekom
Topul celor mai puternici oameni de maketing din România, ediția 2015: Locul 2 – Laura Barbu
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 3 – Orange
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 4 – Procter&Gamble
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 8 – Reckitt Benckiser
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 9 – Lidl
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 13 – Studio Moderna
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 16 – Ferrero
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 19 – Mondelez
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 20 – Bergenbier
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 21 – Catena
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 22 – Dedeman
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 24 – Chipita
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 29 – McDonald’s
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 30 – grupul Rewe
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 31 – Wrigley
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 34 – Mars
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 35 – ING Bank
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 37 – Walmark
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 39 – Ford
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 40 – Biofarm
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 41– Provident
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 44 – Sandoz
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 45 – Dr. Oetker
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 46 – Bayer
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 47 – Danone
Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 48 – Ficosota