Avea peste 30 de ani la Revoluţie şi se considera o persoană matură, astfel a intuit că acela este momentul pentru a încerca să facă altceva. Era de altfel în spiritul vremii, când foarte mulţi români au început afaceri pe cont propriu, unele dintre acestea supravieţuind tranziţiei dar şi turbulenţelor economice, demonstrând tenacitatea şi spiritul vizionar al celor care le-au fondat.
Are la bază studii economice, dar s-a pregătit iniţial pentru cibernetică. Destinul poate a făcut astfel încât să nu ia examenul acolo şi să fie repartizată la recent înfiinţata secţie de turism. A făcut practică în studenţie, printre altele şi la Athenée Palace, şi, în cele din urmă, a ajuns să lucreze la Intercontinental despre care spune că era „etalonul turismului românesc”. Acolo lucra când s-a decis să pună bazele firmei, în îndepărtatul an 1992, fără a renunţa însă, pentru moment, la jobul de la Intercontinental. „Nu aveam niciun fel de orizont legat de ceea ce înseamnă să fii pe cont propriu”, îşi aminteşte Paula Dobrescu. Totuşi spune că disciplina şi educaţia, atât de necesare în business, le-a deprins din şcoala germană şi de la familie, fiindcă bunicul său era austriac. Tot de la bunicul său crede că a moştenit şi spiritul antreprenorial. „A venit din Austria la începutul secolului XX ca specialist într-un domeniu greu de imaginat acum – făcea sifoane. Bunicul meu a avut două mici ateliere de sifoane şi a avut chiar şi un brevet de inovator în domeniu. Poate de la el să fi moştenit ceva pentru că alt model de business la acea vreme nu ştiu”,
mai povestește antreprenoarea.
Spune că avea experienţă doar în relaţiile cu clienţii de business, adică cei care frecventau hotelul Intercontinental înainte de 1989, astfel că s-a gândit să înceapă un business în acest domeniu ce reprezenta, pentru ea, o zonă de confort. A început ca toţi micii antreprenori ai acelor timpuri, fiind singurul angajat al firmei. „Sigur, aşa ai şi marea satisfacţie că, din punctul tău de vedere, totul merge perfect”, spune râzând Paula Dobrescu. Investiţiile iniţiale au fost minime – chiria de aproape 300 de dolari pentru apartamentul de două camere din strada Edgar Quinet şi investiţia în echipamente care s-a ridicat la aproximativ 2.000 de dolari.
„Am vândut concret bilete de avion din 1993 până în anul 2007, aceasta fiind activitatea noastră principală. În toată această perioadă, business-ul a crescut, dar a coincis şi cu cererea foarte mare pentru acest serviciu pe piaţa din România. În 2007, ne-am repoziţionat şi consider că atunci s-a născut adevăratul Business Travel”, explică Paula Dobrescu. În 2007, a decis să se direcţioneze mai mult spre piaţa evenimentelor, o industrie strâns legată de cea de travel.
În 2009, a renunţat la biroul stradal fiindcă, mărturiseşte ea, „din stradă nu vine nimeni acum, mai ales că aproape 100% din business-ul nostru se adresează corporaţiilor. Nu avem produse de leisure, iar cei care ne vizitează sunt cei care sunt într-o relaţie contractuală cu noi”. Spune că, după declanşarea crizei, „multe călătorii de business s-au mutat în lumea virtuală” fiindcă bugetele pentru deplasări au fost drastic reduse, astfel că, evenimentele ocupă o pondere importantă în afacere. De la simple întâlniri, la team-buildinguri sau congrese pentru companii din toate domeniile, de la cel bancar, IT sau la cel al sănătăţii şi cu un număr de participanţi care a atins şi 800 de persoane, toate fac parte din portofoliul Business Travel.
Defineşte compania ca fiind o afacere de familie, fiindcă ginerele său este deja cooptat în business, dar spune despre cei care formează Business Travel (40 de persoane) că „oricare poate prelua conducerea companiei”. Businessul său a crescut anual cu până la 8%, iar cifra de afaceri a ajuns la 18 milioane de euro în 2013. „Pentru noi, este o luptă continuă să creşti”, spune antreprenoarea care îşi doreşte în continuare consolidare şi evenimente unde calitatea să nu fie la jumătate de preţ.