Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Gastronomie |
|

Mai mult decât un desert

Dacă odinioară era printre puținele dulciuri românești din Era Comunistă, Eugenia este astăzi desertul care poate fi comandat și de pe Amazon, cu livrare în Statele Unite, contra unei sume de aproape 20 de dolari.  
027 MP Eugenia 2

Strada Theodor Burada din Constanța găzduiește fabrica de unde aveau să iasă pentru prima dată, în 1947, biscuiții Eugenia. Legendele care circulă printre oamenii locului spun că primii biscuiți au fost produși din făina adusă de americani în portul Constanța, drept ajutor pentru populație, chiar dacă România nu s-a numărat printre statele care au beneficiat de Planul Marshall. Eugenia își găsește originea numelui în substratul latin, de unde capătă semnificația de bună calitate, de neam bun, asociere care a stat la baza relației românilor cu acest desert de-a lungul timpului. Desertul începea să fie tot mai iubit de către fiecare generație, odată cu fiecare biscuite ieșit de pe vatra cuptorului.

Datorită prețului său redus, Eugenia a devenit, în scurt timp de la lansare, desertul râvnit al copiilor. Cu toate acestea, prin accesibilitatea sa care a consacrat-o, și-a găsit, totodată locul și în pachetul cu mâncare al muncitorilor, dar și în buzunarele studenților și în servietele profesorilor.

În mediul rural, oamenii își amintesc că Eugenia era produsul atât de căutat și dorit de copii, încât cooperativele permiteau să aibă loc un anumit troc: două ouă pentru trei Eugenii.

Schimbarea de regim politic din 1989 a generat schimbări de mentalitate și în ceea ce privește obișnuințele de consum ale românilor, crescând apetența acestora către branduri cu notorietate internațională. Cu toate acestea, românii au rămas fideli biscuiților Eugenia, mulți dintre ei numărându-se poate printre cei cărora le-au făcut, poate, copilăria mai frumoasă, când nu existau pe piață prea multe branduri în materie de dulciuri. În 1997, Dobrogea Grup a înregistrat brandul Eugenia la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci OSIM București. Secretul longevității brandului constă în materiile prime de calitate utilizate în conceperea produsului. Astăzi, producătorul și distribuitorul biscuiților Eugenia a rămas aceeași companie de morărit și panificație, Dobrogea Group.

În prezent, grație tehnologiei de ultimă generație, un număr de 350 de pachete sunt ambalate într-un minut. Alături de batonul de ciocolată ROM, Eugenia este unul dintre brandurile care au supraviețuit unor perioade tulburi din istoria poporului român, dar care, totuși, a ajuns la performanța de a se extinde și în afara granițelor țării, în Statele Unite ale Americii, dar și în numeroase state din Europa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii