Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Industrie |
|

Mădălina Crăciunescu, Holcim România: Contextul economic, politic, piața, consumatorii se pot schimba rapid și este nevoie să te adaptezi

Cât de pregătite sunt companiile din România pentru creștere? Aceasta este premisa care a stat la baza celei mai recente campanii a Forbes România, care a invitat directori relevanți din domeniul resurselor umane pentru a fi parte a unui proiect editorial integrat (print/online/video) care vorbește despre creșterea economiei prin creșterea fiecărei companii și a fiecărui lider în parte.
Madalina

Găsiți mai jos chestionarul trimis invitaților de către Forbes România și răspunsurile Mădălinei Crăciunescu, director resurse umane Holcim România.

1. Care sunt cele mai importante direcții în care a crescut organizația/compania dumneavoastră în ultima perioada?

2. Ultimii ani au fost un test de leadership și de strategie pentru toate businessurile și pentru toți leaderii activi în piață. Care credeți că sunt cele mai importante trei lucruri pe care le-a învățat compania dumneavoastră în ultimii șase ani?

3. Cum ați putea descrie ultimul an, din punctul de vedere al dinamicii companiei Dumneavoastră?

4. Cum ați descrie sentimentul general din organizație în acest moment?

5. Cum credeți că va fi abordată revenirea creșterii de către organizația Dumneavoastră?

6. Cum credeți că trebuie abordată creșterea, după o perioadă marcată de pesimism, în așa fel încât organizația să obțină rezultate maxime din trendul pozitiv?

1.DIRECȚII DE CREȘTERE.

Pe parcursul ultimilor doi ani am încercat să ne uităm la procese și la organizație în căutarea de a fi cât mai eficienți și flexibili. Dezvoltarea capacității noastre de a ne adapta a fost și va fi în continuare cheia succesului. Aceasta a presupus schimbări în competențele oamenilor, dar și schimbări în structuri, sisteme și tehnologie. Am investit în practici cât mai flexibile de lucru și în aria de competență tehnică, în abilitățile noastre de leadership și în capacitatea de a comunica în perioade de schimbare.

Vezi aici răspusnsurile altor directori de resurse umane

2. LUCRURI ÎNVĂȚATE.

Cea mai importantă lecție a fost să ne construim întreaga strategie în jurul clienților noștri; succesul lor este și succesul nostru. Apoi, cu siguranță contextul economic, politic, piața, consumatorii se pot schimba rapid și este nevoie să te poți adapta la rândul tău la fel de rapid – la nivelul organizației, echipei, chiar și individual. Paradoxal, alături de schimbare, o altă lecție importantă este aceea de a alege și păstra constanța potrivită, dată de valorile după care ne ghidăm. În Holcim spunem că „omul este măsura tuturor lucrurilor” și întotdeauna vom investi timp și resurse pentru a avea o echipă profesionistă și motivată, care să transforme organizația pentru viitor.

3. DINAMICA ULTIMULUI AN.

Ultimul an a fost surprinzător din toate punctele de vedere și provocator, incluzând aici și anunțul despre viitoarea fuziune între Holcim și Lafarge. A fost impresionant să văd modul în care colegii mei au primit acest anunț și nivelul de implicare și profesionalism arătat pe parcursul anului. Acest lucru s-a reflectat în proiectele inovatoare, fie la nivelul produselor, fie la nivelul serviciilor oferite, dar și în rezultatele companiei.

Aș putea descrie ultimele 12 luni ca „un an demn de recunoștință“.

4. SENTIMENTUL GENERAL  ACTUAL.

O ‘neliniște pozitivă’. Se întâmplă multe lucruri, este provocator și se văd și rezultatele. Este o perioadă care oferă oportunități incredibile de dezvoltare a oamenilor în cadrul companiei. Depinde de fiecare să surprindă aceste oportunități.

5. REVENIREA CREȘTERII.

Cu siguranță vom ține cont de ceea ce ne-a învățat această ultimă perioadă. Sunt zone în care aceleași strategii nu mai sunt de succes, și vom continua procesele de transformare deja inițiate. Oamenii motivați, pasionați de ceea ce fac și de mediul în care se regăsesc stau în spatele performanței sustenabile și ne vom folosi de instrumentele pe care le avem la dispoziție pentru a păstra un nivel înalt de satisfacție.

6. REȚETE PENTRU REZULTATE MAXIME DIN TRENDUL POZITIV.

Multe elemente au fost deja menționate: viteza de reacție, adaptare, construirea unor echipe extrem de implicate și care pun pasiune în tot ceea ce fac și schimbarea anumitor mentalități, fie că vorbim despre clienți fie despre angajați. Spre exemplu în zona de resurse umane nu mai vorbim despre securitatea sau stabilitatea locului de muncă, ci mai degrabă despre modul în care organizația oferă ocazii de dezvoltare accelerată angajatului, iar acesta în schimb contribuie la obținerea unor rezultate deosebite, ce mai târziu vor fi în portofoliul ambilor parteneri. Organizațiile trebuie să aducă valoare într-un mod diferit.

Vezi aici răspusnsurile altor directori de resurse umane

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii