Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

(P) Loukas Tzitzis, noul CEO Romsys, în fața unor noi provocări profesionale

Loukas Tzitzis are mai mult de 15 ani experiență în mediul de business IT & Telecom, la nivel internațional, 10 ani experiență în poziții de conducere în cadrul unor companii mari din Europa Centrală și de Est, Europa de Vest, Rusia & CIS. În martie 2016, a preluat conducerea companiei Romsys.
foto romsys

Activitatea dvs profesionala de pana acum se imparte intre 7 tari – puteti sa explicati rationamentul din spatele schimbarilor pe care le-ati facut in cariera?

LT: Sunt unul dintre norocosii care au avut modele extraordinare in cariera care m-au ajutat sa inteleg ca intr-o lume din ce in ce mai conectata, un viitor executiv va trebui sa munceasca si sa se adapteze la diverse culturi. Chiar daca granitele geografice intre companiile care vor colabora impreuna vor din ce in ce mai putin conturate, intelegerea si adaptarea la diverse culturi nu isi vor micsora importanta. Succesul poate fi obtinut doar daca intelegi si te adaptezi foarte bine la cultura locala de business, creand in acelasi timp relatii de lunga durata bazate pe un sistem de valori foarte bine structurat.

Ce va aduce in Romania in acest punct al carierei dvs?

Oportunitatile si deopotriva provocarile care vin odata cu contactul direct cu piata de IT&C din Romania, o piata care este recunoscuta de majoritatea companiilor globale ca fiind extrem de importanta pentru dezvoltari viitoare. De asemenea venirea mea in Romania a venit in mod natural in urma colaborarii pe diverse proiecte cu profesionistii de aici si a schimbarilor survenite pe data de 26.02 in cadrul companiei Romsys. Lucrand in industria IT &C  din regiune cu cativa ani inainte sa fac parte din New Frontier Group, stiam despre Romsys ca este o companie cu realizari extraordinare si cu capabilitati la cel mai inalt nivel. Aceasta parere a devenit din ce in ce mai puternica din momentul in care am inceput sa lucrez cu echipa din Bucuresti, ca NFS COO.

Care este misiunea dvs aici?

Data fiind situatia curenta, prima mea prioritate este sa incerc sa gestionez activitatile companiei in asa fel incat sa iasa din insolventa cat mai curand posibil. Suntem deja de 3 luni in procesul specific de insolventa, asa ca am devenit mult mai familiarizati cu particularitatile desfasurarii proiectelor de business in aceste conditii. Facem pasi in directia depasirii acestei situatii, concentrandu-ne pe :

–          Optimizarea costurilor

–          Comunicarea permanenta cu clientii si partenerii nostri in ceea ce priveste valoarea proiectelor noastre, chiar si in aceste conditii

–          Pastrarea si dezvoltarea capabilitatilor specialistilor cheie din cadrul companiei

–          Adaptarea strategiei de marketing prin dezvoltarea unei retele de vanzari pentru a compensa eventualele limitari sau schimbari legislative

–          Colaborarea cu administratorul judiciar in pregatirea planului de reorganizare/ restructurare pentru a ne asigura ca ne indeplinim obligatiile catre creditori.

Sunt foarte multe de facut, dar orice criza aduce cu ea  atat schimbari, cat si oportunitati – iar echipa de management, impreuna cu mine, suntem pregatiti sa obtinem cele mai bune rezultate chiar si dintr-o situatie mai putin placuta. As putea de asemenea sa adaug ca in acelasi timp realizam ca piata de IT& C este in continua miscare si de aceea lucram si la o strategie de dezvoltare pentru a putea fi pregatiti pentru viitor.

Cum vi se pare piata de IT & C din Romania pana acum?

Sunt extrem de impresionat de combinatia de competente, profesionalismul si abilitatile comerciale prezente pe piata romaneasca de IT. A devenit evident pentru mine de ce tot mai multe companii aleg Romania ca punct geografic cheie pentru dezvoltare, atat la nivel regional, cat si continental.

Va rog sa ne spuneti mai multe despre motivele care v-au determinat sa acceptati aceasta provocare – conducerea unei companii in insolventa? Care a fost principalul motiv in procesul de decizie?

Sunt constient ca ar putea suna ca un cliseu, dar am considerat ca este responsabilitatea mea ca parte din conducerea companiei, sa ma asigur ca fac tot ce tine de mine, impreuna cu echipa locala de management, sa ghidam intreaga activitate a companiei prin procesul dificil de insolventa care poate crea perturbari mai ales pentru membrii echipei. Decizia de a accepta provocarea a fost luata usor pentru ca imi place cultura Romsys si am stiut ca voi intra intr-o organizatie cu o echipa de management puternica si profesionista.

Din punct de vedere al dezvoltarii mele personale, imi place sa consider situatiile de criza ca posibile oportunitati de crestere individuala, cum bine stim ca invatam si ne dezvoltam atat cand ne aflam in situatii favorabile, cat si in situatii dificile. Iar abilitatile de management si leadership sunt necesare in special in situatiile dificile cand este nevoie de ghidare, asa cum este acum situatia Romsys.

Si ca in orice echipa, succesul nu inseamna munca unui singur om si de aceea ma consider norocos sa am o echipa de management determinata in gasirea unei solutii pentru provocarile actuale.

Cum vedeti compania peste doi ani? Care credeti ca va fi contributia dvs la aceasta schimbare?

Un integrator IT integreaza hardware, software si alte servicii intr-un singur sistem, de cele mai multe ori pentru un singur client. Asta a functionat foarte bine multi ani si este posibil sa functioneze foarte bine, in anumite cazuri, si in viitor. Cu toate astea, cred ca este destul de clar pentru toti din industrie ca tehnologia nu mai este ceva “out of the box”, ci mai degraba “out of a pipe”, deoarece acum suntem interconectati la o noua era digitala de business care presupune platforme de comunicare si parteneriate, unde clientii inteleg foarte bine valoarea pe care o aduc modele de sisteme bazate pe consum in functie de resurse.

In acest moment pe piata de IT&C, avem platforme flexibile, modulare si scalabile – in cloud- care ofera acces la solutii pre-integrate & servicii care se bazeaza pe accesul la informatii si conectivitate. Avem clienti din diferite industrii care inteleg ca valoarea erei digitale trebuie sa fie sustinuta de marketplaces, construite pe platforme configurabile si securizate, care vor oferi acces la solutii si servicii, in functie de nevoi.

In aceasta lume aflata intr-o continua evolutie, ne dorim sa devenim un partener strategic pentru solutii & servicii digitale. Pentru asta vom avea nevoie sa dezvoltam o serie de parteneriate strategice si sa livram catre clientii nostri solutiile potrivite pentru a-i ajuta sa aiba cele mai bune rezultate.

Dar bineinteles ca sunt constient ca inainte de a pune in aplicare aceasta viziune si noua noastra strategie, este foarte important sa actionam pentru a rezolva situatia curenta. Pentru a maximiza sansele de success in acest demers, trebuie sa scoatem compania Romsys din insolventa cat mai repede posibil.

Ce ne puteti spune despre tendintele pe piata de IT&C si cum se adapteaza Romsys la ele?

Pentru inceput, cred ca este foarte clar ca cloud-ul nu mai este un trend – este ceva ce se intampla acum si deja contureaza viitorul industriei IT, si intentionam sa fie o parte importanta din business-ul nostru.

In termeni de tendinte, Cybersecurity, Digital banking, Digital marketplaces, IoT, Big Data, Advanced Analytics, Context aware positioning, sunt toate tendinte foarte importante care vor juca un rol esential in viitorul apropiat, atat pe plan national, cat si global.

Ca ultim punct, cred ca cel mai important trend nu tine de tehnologie neaparat. In Romsys intelegem ca pentru a avea success, trebuie sa ii ghidam pe clientii nostri prin procesul de transformare digitala a business-ului. Acest tip de transformare a viziunii de business si ghidarea clientilor prin strategia Digital Transformation, este pentru mine nu doar cel mai important trend, dar de asemenea cel mai important criteriu pentru ca acea companie sa cunoasca succesul in viitor.

Care a fost cea mai mare provocare din cariera dvs pana acum si cum ati reusit sa o gestionati?

Au fost mai multe provocari si cred ca din fiecare dintre ele am invatat lectii extrem de pretioase – din gestionarea unor echipe extinse, impartite in diferite zone geografice, pentru a imbunati atat performanta cat si experienta clientilor; stabilirea unei noi strategii pentru gestionarea cu succes a portofoliului de produse ale companiei care trecea printr-o criza cauzata de factori macroeconomici; sa inchid contracte importante, ca furnizor direct de solutii, intr-o tara in care nu facusem niciodata business inainte: CIS.

Toate aceste experience m-au imbogatit cu cunostinte, m-au ajutat sa ma dezvolt profesional si sa invat lectii importante.

Ce sfat i-ati da unui alt CEO care ia in considerare o posibila mutare in Romania?

Sa investeasca timp pentru a intelege si a se adapta cat mai bine la cultura locala, sa investeasca timp si efort pentru a cladi relatii si sa fie pregatit pentru o experienta profesionala extrem de bogata.

Care credeti ca este cea mai mare realizare a dvs., pana in acest moment ?

Din punct de vedere profesional, imi place sa cred ca am reusit sa ma adaptez si sa fac o diferenta in fiecare tara unde am lucrat. Bineinteles ca oamenii cu care am lucrat sunt cel mai in masura sa sustina acest lucru.

Ce ne puteti spune despre calatoriile pe care le-ati facut si oamenii pe care i-ati cunoscut?

Nu exista o modalitate mai buna de a experimenta diferite culturi si a cunoaste oameni noi, decat aceea de a locui acolo. Stiu ca ma repet, dar nu pot sublinia suficient de mult importanta de a cunoaste si a de te adapta la cultura locala. In fiecare tara in care am trait, atata timp cat oamenii vad ca depui eforturi sa intelegi si sa te adaptezi cu locul in care esti, sunt dispusi sa te faca sa te simti extrem de binevenit.

Daca i-ati da un sfat lui Loukas Tzitzis de 20 de ani, care ar fi acela?

Buna intrebare! Avand deja primele experiente cu oamenii si cultura din Romania, i-as spune cu siguranta “ Nu astepta 20 de ani pentru a petrece mai mult timp in Romania”

Intr-o nota mai serioasa, i-as spune lui Loukas de la 20 de ani, sa fie pregatit pentru a invata in permanenta din experiente, pentru ca este un process care nu se opreste niciodata, si daca rezolva pe rand fiecare problema fara sa renunte niciodata, va fi bine oriunde se va afla.

Care este cel mai mare vis pe care il aveti?

Traim o singura data si sper sa fiu sanatos pentru cat mai mult timp pentru a ma bucura de viata, inconjurat de oamenii dragi. La nivel global, mi-as dori sa pot trai sufficient cat sa vad ca intreaga umanitate a ajuns intr-un punct unde bolile, si in special suferinta copiilor, nu mai exista. Din pacate nu cred ca se va intampla prea curand acest lucru.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii