Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

În „loja“ ratingului

Kanal D a înregistrat creșteri importante de audiență în primele 10 luni ale acestui an, fiind un concurent puternic pentru Pro TV și Antena 1.
shutterstock_500466316_1

Televiziunea generalistă Kanal D, deținută de cel mai mare grup de media din Turcia, Dogan Yayin Holding, a avut o audiență medie la nivel național, în prime time (orele 19:00 – 24:00), de 968.000 de telespectatori pe minut, în primele 10 luni ale acestui an. Ratingul este mai mare cu 138.000 de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut. Kanal D înregistrează cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV din România: 16,6%.

Câștigul de audiență plasează Kanal D pe locul doi în topul audienței generale analizate pe acest target (național, prime time), după Pro TV (1.331.000 telespectatori pe minut), dar în fața televiziunii Antena 1 (915.000).

Eternul „război” pentru rating dintre Pro TV și Antena 1 s-a sfârșit. De acum înainte, „războiul” în prime time pentru punctele de audiență se poartă în trei: Pro TV, Kanal D și Antena 1. Kanal D nu mai poate fi considerată o televiziune „alternativă”, nici pentru clienții publicitari, nici pentru publicul românesc. Canalul turcilor de la Dogan are un loc rezervat în „loja” ratingului din România.

Kanal D a realizat creșteri însemnate și pe alte targeturi, în primele 10 luni ale acestui an. Astfel, pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul orar 18:00 – 24:00, media cotei de piață este mai mare cu 20% față de cea din anul precedent. Creșterile sunt și pe targetul all urban (19%) și pe național (22%), orele 18:00 – 24:00.

În luna octombrie a.c., circa 70,3% dintre telespectatorii în prime time ai televiziunii Kanal D, la nivel național, au fost femei. Este cea mai mare cifră procentuală dintre televiziuni generaliste. Această afinitate pentru publicul feminin este un avantaj, ținând cont că majoritatea reclamelor TV se adresează cu precădere femeilor, care decid lista de cumpărături în gospodării. Totuși, publicul de la Kanal D are vârste mai ridicate decât concurența Pro TV și Antena 1. Un sfert dintre telespectatorii de la Kanal D (25,7%) au vârste de peste 65 de ani (prime time, național). Este a doua cifră procentuală ca mărime după Național TV (29,2%). Targetul 18 – 24 ani deține o cotă de 5,1%, peste Pro TV (4,6%), dar sub Antena 1 (5,5%).

Chiar dacă are un public mai în vârstă decât Pro TV și Antena 1, televiziunea Kanal D este un concurent redutabil în lupta pentru rating.§

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii