Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Locul 9. Cele mai bune zone pentru afaceri în România 2021: Performanță vestică

Oradea se află într-o continuă schimbare și este recunoscută pentru eforturile pe care le depune în vederea dezvoltării eficiente și pe termen lung.
Oradea,,Transylvania,With,Tram,Station,In,Union,Square,Cityscape,In

Procesul de transformare, început de fostul primar Ilie Bolojan, continuă neîntrerupt, având în spate sprijinul Uniunii Europene. Anul trecut, Primăria municipiului Oradea a atras un buget total de 43 de milioane de euro din fonduri europene, de peste cinci ori mai multe decât în anul precedent, atunci când absorbise doar 8 milioane de euro. Valoarea totală a proiectelor nerambursabile în curs de implementare şi finalizate în 2020 a fost de 337 milioane de euro.

Oradea a accesat aceste finanțări pentru dezvoltarea integrată a orașului, având în vedere sectoarele de sănătate, mediu de afaceri, educație și digitalizare. Complementar, inițiativele mai vizează și sectorul de mobilitate urbană, eficiență energetică, energie verde și parcuri. De asemenea, Primăria mai are în portofoliu proiecte în valoare de 10 milioane de euro și proiecte aflate în faza de pregătire pentru exerciţiul financiar 2021-2027 de aproximativ 210 milioane de euro. În plus, Primăria Oradea a anunțat în luna februarie a anului curent o investiție de 11 milioane de lei pentru realizarea rețelei de utilități publice în Parcul Eurobusiness IV. Potrivit primarului Florin Birta, se are în vedere introducerea tuturor utilităților, de la apă-canal, canalizare până la asfaltarea drumurilor.

Deși în interiorul județului au fost aprobate mai multe proiecte de infrastructură rutieră, de construcție și modernizare a drumurilor, legăturile cu alte puncte strategice din țară nu au rămas pe un loc secund. În luna martie a anului curent au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad. Valoarea estimată a lucrărilor este de aproximativ 1 miliard de euro, investiție realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea de fonduri europene nerambursabile.

Legătura dintre cele două mari orașe din vestul țării ar avea un profil de autostradă, după cum urmează: cu trei benzi de circulație pe sens, pe o distanță de 14,6 kilometri; cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km, și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. De asemenea, o reușită în sectorul infrastructurii este reprezentată și de finalizarea secțiunii Biharia – Borș din Autostrada Transilvania, de 5,3 km. Prin acest segment, finalizat în 2020, se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară. Județul Bihor mai beneficiază și de prezența Aeroportului Internațional Oradea.

În 2020, acesta a fost tranzitat de aproape 38.000 de pasageri, în scădere cu 60% față de anul precedent. Scăderea este justificată de impunerea restricțiilor de călătorie la nivel internațional. Eforturile în ceea ce privește infrastructura se răsfrâng asupra mediului de business, implicit asupra interesului acordat din partea investitorilor străini.

În topul celor mai importante business-uri din județul Bihor remarcăm un echilibru între firmele deținute de către străini și afacerile cu capital autohton.

Oradea rămâne un model pentru orașele din România, mai ales în ceea ce privește atragerea de fonduri europene și investițiile în dezvoltarea sustenabilă.

 

REGIUNE DE DEZVOLTARE: Nord-Vest

PopulațiE județ după domiciliu: 615.444

INDUSTRII PRINCIPALE: componente auto, electronice și echipamente de uz industrial

PIB (MLD. LEI): 23,5

ISD / CAPITA (MII EURO): 2.258,1

SALARIU MEDIU NET LUNAR 2020 (LEI): 2.542

ȘOMAJ LA SFÂRȘITUL ANULUI 2020 (%): 2,3

PROIECTE SMART: 17

LOCUINȚE LA 1000 DE LOCUITORI 2019: 416,1

CIFRA DE AFACERI (MLD. LEI): 37,65

PROFIT NET (MLD. LEI): 3,3

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii