Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Locul 14 – Forbes TOP 500, ediția 2020, Michael Schmidt: Vremea investiţiilor

Michael Schmidt, liderul Grupului Automobile Bavaria, cea mai mare reţea de dealeri din Europa Centrală și de Est pentru marca auto premium BMW, continuă să facă investiţii, fără să se lase intimidat de pandemie.  
042 RO30 Michael Schmidt

Michael Schmidt, 60 de ani, București, Industria auto, 800 de milioane de lei

 

Michael Schmidt face afaceri în România de peste 26 de ani. S-a născut într-un sat săsesc din județul Brașov, dar a părăsit țara în anii ’80, împreună cu familia sa. După Revoluție, a decis să revină și, în 1994, a pus bazele Grupului Automobile Bavaria, cea mai mare rețea de dealeri din Europa Centrală și de Est pentru marca auto premium BMW. În 2001 s-a extins și în sectorul vehiculelor comerciale, introducând pe piața din România camioanele și autocarele marca MAN și dezvoltând Grupul MHS Truck & Bus. De asemenea, în 2006 antreprenorul a mai făcut un pas prin achiziționarea dealerilor BMW din München, care au devenit Grupul Autohaus Michael Schmidt.

Însă extinderea afacerilor pare să fie cuvântul de ordine al antreprenorului. Pe lângă marca auto BMW, acesta a adăugat treptat nume noi în portofoliu, precum Rolls-Royce, MINI, Opel și Volkswagen.

În 2019, afacerile per grup deținute prin MHS Holding au înregistrat creșteri, ajungând la o cifră de afaceri de 415 milioane de euro.

De asemenea, Automobile Bavaria a fost lider de piață în reţeaua dealerilor BMW autorizaţi în România, cu o creştere de 18% a vânzărilor de autovehicule noi BMW în 2019 faţă de anul precedent.

Astfel, Schmidt a vândut anul trecut în România aproximativ 4.700 de automobile noi şi rulate prin dealerii Automobile Bavaria, precum şi autocamioane şi autobuze prin MHS Truck&Bus. Cifra de afaceri înregistrată de companiile sale din România a crescut cu 8% în 2019 față de anul anterior, ajungând la 260 milioane euro.

De asemenea, la nivel de grup, vânzările totale de autoturisme noi au crescut în 2019 cu 12,4% faţă de anul anterior.

Însă toate aceste creșteri și cifre ar putea fi măturate de pandemia de coronavirus. „Cu toții am resimțit puternic această pandemie, fiind confruntați cu situații pentru care nu eram pregătiți, atât în viața personală, cât și în cea profesională. Pandemia a avut, cu siguranță, impact diferit asupra afacerilor mele“, a declarat Michael Schmidt.

Cu afaceri pe mai multe piețe auto europene, România, Germania și Austria, antreprenorul a resimțit diferit criza coronavirusului. Mai mult decât atât, din cele două ramuri principale ale afacerilor sale, autoturisme și camioane, primul a fost cel mai afectat. Măsurile restrictive impuse pe perioada stării de urgență au obligat posesorii de autoturisme să limiteze deplasările, dar domeniul tranporturilor nu a putut pune frână, fiind un sector esențial pentru asigurarea aprovizionării cu alimente și echipamente. „În piața autoturismelor a fost înregistrată o scădere cauzată de situația pandemică și de blocajul înregistrat de anumite domenii economice, acestea ducând la amânarea deciziei de cumpărare din partea unor clienți. În piața vehiculelor comerciale, activitatea se menține într-un trend constant“, a explicat el.

Chiar și așa, Michael Schmidt este un om de afaceri căruia nu-i place să stea pe loc. În plină pandemie, a inaugurat la Oradea un nou centru service MAN, al nouălea din cadrul rețelei sale naționale. „Prin investiția de 4 milioane de euro de la Oradea, am vrut să dau un semn că am dorința de dezvolta business-ul și de a susține sectorul de transport, extrem de important în această perioadă pentru asigurarea bunurilor de consum“, argumentează omul de afaceri.

O altă parte esențială a afacerilor lui Michael Schmidt este reprezentată de piața germană, unde antreprenorul se ocupă exclusiv de clienții premium, prin intermediul mărcilor Rolls‑Royce, BMW și MINI. Chiar dacă a venit pe neașteptate, criza pandemiei nu l-a speriat așa ușor. Michael Schmidt a mai trecut o dată printr-o criză economică, deceniul trecut, așa că a învățat niște lecții prețioase. „Orice perioadă de criză vine cu multe probleme și provocări, dar și cu oportunități. Deși reprezintă o perioadă imprevizibilă, am avut de fiecare dată aceeași abordare: am avut curajul să investesc și să dezvolt business-ul. În 2008-2009, în plină criză, deși majoritatea a fost sceptică, am investit în Germania, în dealershipul BMW și MINI. Acum mă aflu în aceeași situație. Deși majoritatea este reticentă, de curând am finalizat investiția în centrul MAN de la Oradea și am început la Viena o nouă investiție de extindere pentru divizia autovehiculelor comerciale rulate și inaugurarea primului nostru dealer VW, în Baia Mare“, a punctat el ferm.

Chiar dacă piața auto din România își revine mai lent din criza generată de coronavirus față de alte țări europene, antreprenorul continuă să aibă încredere în această piață. „După cum am mai spus, sunt încrezător și m-am bazat întotdeauna pe instinct. Business-ul de autovehicule comerciale a rămas pe trend pozitiv, în timp ce cel de autoturisme își revine treptat. BMW rămâne una dintre mărcile premium, aspiraționale și mulți români își doresc această marcă. Sunt convins că cifrele vor reveni la normal imediat ce economia își va reveni“, a explicat el.

Într-o perioadă plină de schimbări și multe necunoscute, coronavirusul nu i-a „infectat“ strategia de business a omului de afaceri. „Filozofia mea a fost întotdeauna de a dezvolta și de a investi. Întotdeauna am fost optimist și am avut curajul să fac acest lucru. Sunt un om care planifică pe termen lung și voi continua să păstrez aceeași filozofie de business“, a concluzionat antreprenorul, care anul acesta a împlinit 60 de ani.

Pe lângă afaceri, Michael Schmidt se implică și în proiecte culturale. El nu și-a uitat așa ușor rădăcinile, alegând să susțină dezvoltarea turismului în Transilvania, conservarea tradițiilor și meșteșugurilor populare săsești, transmise din generație în generație. Fundația sa a împlinit 10 ani de activitate în 2020, iar eforturile sale nu au rămas nerăsplătite. Michael Schmidt a primit în 2015 Crucea de merit în grad de Cavaler al Ordinului de Merit al Republicii Federale Germania. El a fost decorat și de către Ambasada României la Berlin, în 2018, cu distincția „100 de personalități pentru Centenar”.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii