Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Liberul arbitru

Alegerile oamenilor se reflectă în imaginea societății – aceasta e concluzia la care a ajuns Șerban Alexandrescu după o serie de experiențe întâlnite.
serban alexandrescu DSC_0062

Cofondator și director de creație al agenției de publicitate Headvertising (subintitulată inițial „salon de creație”), Șerban Alexandrescu a absolvit Academia de Teatru și Film București, secția scenaristică. Cum nu se prea făceau filme în perioada respectivă, a făcut cunoștință cu domeniul publicității în 1994, când s-a angajat la Graffiti BBDO. Invitat la evenimentul Forbes Heroes, a povestit cum un gest aparent de o mică importanță poate avea repercusiuni majore asupra viitorului unei persoane.

VEZI CARE SUNT CELELALTE POVEȘTI ALE INVITAȚILOR PREZENȚI LA FORBES HEROES

În urmă cu 15 ani, prietenul său, care lucrează în presă, vindea media unor agenții. Prezenta diverse oferte, iar la sfârșitul întâlnirilor cu clienții le spunea că are în ofertă și reviste culturale, însă nu era nimeni interesat să le achiziționeze. Clienții erau de fapt cliente: „Toți oamenii cu care vorbea erau prietenele lui. Zic „prietene” pentru că în agențiile de media lucrează mai mult femei”, a spus Șerban Alexandrescu. Anii au trecut, iar prietenele devenite mame au adoptat o nouă atitudine referitoare la societatea vulgară în care trăiesc. „Ele nu-și dau seama cât de ironică e situația asta, pentru că ele au fost direct implicate în favorizarea unei situații de care tot ele se plâng”.

AFLĂ OPINIA LUI ȘERBAN ALEXANDRESCU REFERITOARE LA ATACUL ASUPRA REDACȚIEI ,,CHARLIE HEBDO”

Șerban Alexandrescu a vorbit despre cum mulți români au preferat să rămână în țară pentru a contribui la bunăstarea ei, dar oportunitatea a fost ratată: „De fapt, noi aveam alte frustrări și voiam altceva de la viață decât să ne schimbăm țara. Nu eram conștienți de asta, dar cumva asta am făcut. Ne-am văzut foarte tare de banii făcuți, de locurile pe care le-am vizitat, a fost totul despre noi”, a explicat Șerban Alexandrescu. „În mod direct suntem responsabili pentru finanțarea, la propriu, a porcăriilor care ne deranjează în ziua de azi și suntem la fel de responsabili, pentru că am influențat, deci, direct, desființarea valorii”. Momentan,  business-urile care au succes în prezent sunt cele legate de copii, „pentru că omul taie tot, dar nu taie de la gura copiilor”. Șerban Alexandrescu crede că toți copiii plătesc pentru acțiunile părinților: „Ei cresc în lumea asta, nu le-am dorit-o, dar le-am făcut-o. Toată lumea s-a gândit la copilul lui, el o să fie altfel, dar nu ne-am gândit la copilul care va fi medicul copilului nostru sau la copilul care va fi judecătorul ce îl va judeca pe copilul nostru. Eu cred că trebuie să te gândesti la toți copiii”.

Cu toate acestea, consideră că situația actuală se poate îmbunătăți, iar soluția se află în mâna tinerilor care încep să activeze în domeniul businessului. Cofondatorul agenției Headvertising a explicat: „Tinerii încep să aibă acces la niște pârghiuțe din care să poată să influențeze un pic sau să aibă putere de decizie asupra lucrurilor care ar putea să fie schimbate”.
13242229_1297358010293274_158881131_o

32 de rețete pentru a deveni propriul erou

Tot la evenimentul Forbes, Șerban Alexandrescu a evidențiat ideea că schimbarea societății românești nu trebuie delegată statului, ci „minorității active”, caracterizată prin inteligență, conștiență și responsabilitate: „Întotdeauna, schimbările de orice fel au fost opera unei minorități. Această minoritate plauzibilă să schimbe lucrurile în România a fost prea ocupată de rezolvarea propriilor probleme ca să se ocupe de chestia asta”, a precizat tânărul. Ulterior, invitatul a adus în discuție un subiect delicat: politica. A vorbit despre scopul ei original, acela de a te preocupa de tot ce se întâmplă în jurul tău și de a te implica în mod direct, iar dacă oamenii nu fac politică, atunci politica îi face pe oameni.

Un alt subiect dezbătut de Șerban Alexandrescu a fost promovarea valorilor, un proces care nu trebuie realizat doar când este confortabil să o faci: „Niciodată nu cred că promovarea valorilor trebuie să se facă doar când îți este ușor să o faci. Ne e frică de lucruri difuze, care nu se întâmplă. Ar trebui să avem mai mult curaj fizic vis-a-vis de a ne susține părerile, de a încerca să schimbăm lucrurile”, a declarat cofondatorul Headvertising.

 

 

VEZI FOTOGRAFII DE LA EVENIMENTUL FORBES HEROES

Ultima concluzie menționată de Șerban Alexandrescu la evenimentul Forbes Heroes a fost că una din cele mai defavorizate clase ale societății este reprezentată de oamenii deștepți: „Ar trebui, probabil, să fim mult mai activi în a începe să finanțăm și bucata cealaltă, care probabil ne va salva (dacă ne va salva cineva) la nivel de societate”.

VEZI CARE AU FOST EROII PREZENȚI LA FORBES HEROES 2014

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii