Cautare




, Staff

Tech |
|

Lensa.ro sau cum să construiești o afacere „disruptivă” pe o piață dominată de comerțul tradițional, mizând pe puterea online-ului?

Daniel Crăciun (27 de ani) a avut dintotdeauna spirit antreprenorial. La vârsta de 18 ani deja își înființa prima sa afacere, în domeniul dezvoltării web, iar de atunci au mai urmat și alte încercări, în diferite domenii. Același spirit antreprenorial l-a determinat, în urmă cu cinci ani, să fondeze, cu o investiție de 500 de euro, Lensa.ro, care a ajuns unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de optică din România.
042 MP Lensa

La început, magazinul importa și comercializa online lentile colorate, iar acum vinde și ochelari de soare, de vedere și lentile de contact. Lensa provine din limba ebraică și înseamnă „lentilă”.

În 2015, Florin Niță (39 de ani) s-a alăturat business-ului, după o carieră în marketing. Tot în 2015 a apărut și showroom-ul Lensa.ro, în București, care la început a avut 30 de metri pătrați și acum a ajuns la 300 de metri pătrați, devenind unul dintre cele mai mari din țară, cu peste 70 de branduri de ochelari în portofoliu, peste 1.500 de modele expuse, un stoc de 3.000 de exemplare și un număr mediu de 60 de clienți, zilnic. În incinta showroom-ului există și un optician care oferă în jur de 20 de consultații pe zi.

Afacerea s-a dezvoltat treptat și și-a dublat valoarea în fiecare an, într-o piață împărțită de lanțurile tradiționale de optică, printre care Optiblu, Optiplaza sau Opticris. De pildă, dacă în 2017 Lensa.ro a avut o cifră de afaceri de 1,4 milioane de euro, estimările pentru 2018 se ridică la 2 milioane de euro.

„Piața de optică din România este de peste 100 de milioane de euro, sunt jucători mari –  lanțurile de magazine. În rest sunt câteva mii de magazine de optică la limita supraviețuirii”, spune Florin Niță, cofondator Lensa.ro.

Diferențiatorul acestei afaceri a fost reprezentat de modelul de business, bazat atât pe canale de vânzare online, cât și offline, iar motorul creșterii a fost dezvoltarea locală a e-commerce-ului.

„Business-ul nostru diferă de cel tradițional, în primul rând prin varietate, avem o gamă mult mai mare, în al doilea rând pentru că ne-am extins showroom-ul. Vom fi cel mai mare showroom de pe piața de optică din România”, spune Daniel Crăciun, cofondator și CEO Lensa.ro, care recunoaște că s-a inspirat din modelul de business prin care eMag a devenit liderul detașat al magazinelor online din România.

Pentru a ajunge un număr cât mai mare de clienți, Lensa.ro mizează pe instrumente de marketing și publicitate online, canalele de promovare fiind numeroase. De altfel, o pondere de 15% din cifra de afaceri este redirecționată către marketing.

„La finalul zilei, oamenii nu vor lucruri plictisitoare, vor să le spui o poveste, să le spui de ce viața ta este mai frumoasă dacă porți anumiți ochelari de soare. Am lucrat cu mulți bloggeri, influenceri, vedete, persoane cu influență mare pe Internet, YouTube, Facebook, Instagram”, spune Florin Niță.

Românii își cumpără o pereche de ochelari de vedere și lentile la un interval doi-patru ani și merg la control o dată pe an, astfel că sunt atenți atunci când iau decizia de achiziționare.

Lensa.ro este primul dealer autorizat Ray Ban în România. Cele mai vândute branduri de ochelari de soare de către retailer sunt Polaroid, Ray Ban și Hawkers, iar prețul mediu pe care sunt dispuși românii să-l plătească pentru ochelari este de 350 de lei.

„România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană pe zona de optică, Ungaria e mult peste noi, dar acest lucru înseamnă potențial. Creșterile duble din fiecare an demonstrează acest potențial”, spune Florin Niță.

Cu toate acestea, românii încep să investească din ce în ce mai mult în acest tip de accesoriu, uneori chiar și sume de cel puțin câteva mii de lei. De pildă, anul acesta, vânzările de ochelari scumpi au crescut cu 20% și ar putea că până la finalul anului să depășească acest nivel. De exemplu, cei mai scumpi ochelari aflați la vânzare pe Lensa.ro costă 7.000-8.000 lei și sunt placați cu aur.

 

Extindere națională și diversificare

Din 2017, compania a început să comercializeze și ochelari de schi, iar planurile sunt să vândă și ochelari de înot sau ochelari smart.

„Vrem să aducem tot ce înseamnă ochelari, când oamenii se gândesc la ochelari, vrem să se gândească la noi. Vrem să aducem inclusiv ochelari tech”, spune Daniel Crăciun.

Lensa.ro are inclusiv brandul propriu de ochelari de vedere, de soare și lentile de vedere, care își propune să fie la un preț accesibil.

Compania a ajuns la o echipă de 30 de angajați, iar estimările sunt ca business-ul să ajungă la 10 milioane de euro în câțiva ani, având în vedere evoluția acestuia de până acum.

Mulți clienți ai Lensa.ro vin din zona de corporate, cele mai vândute produse fiind ochelarii de soare pentru femei, lentilele de contact colorate și cele de vedere, ochelarii de soare pentru bărbați și cei de vedere.

„Business-ul trebuie să aibă un profit net de 10%, noi suntem la 5%, pentru că avem rata de creștere foarte mare, trebuie să investim mult în stocuri, în marketing, dezvoltare, dar ne asigurăm o rată de creștere în medie de 110-120% în fiecare an”, spune Florin Niță.

Ținta celor doi antreprenori este ca până la finalul anului să deschidă un nou showroom, în Cluj-Napoca, iar anul viitor să se concentreze pe dezvoltarea brandului propriu de produse. Aceștia nu exclud varianta unui exit și spun că până acum au avut deja trei oferte de achiziție.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii