Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2021: François Bloch, CEO, BRD Groupe Société Générale

Le-am solicitat unora dintre cei mai importanţi manageri, antreprenori și bancheri să evalueze din punctul de vedere al afacerilor (dar nu numai) anul 2020 și, mai ales, să privească spre viitor, prin prisma lecţiilor pe care le-au învăţat.
056 lectii 2021 François Bloch

Evoluția companiei într-un cuvânt

Reziliență. Sectorul bancar, din care și noi facem parte, a fost afectat în mod inerent de criza sanitară. Caracteristicile cu totul speciale ale acestei crize, care nu este de origine economică, dar care afectează în mod direct economia, influențează negativ canalul cerere-ofertă. În condițiile speciale ale unor decizii administrative, așa cum este, de exemplu, starea de urgență, se ajunge la o blocare temporară a canalului cerere-ofertă în anumite industrii, la dificultăți pentru companiile din anumite sectoare, la intrarea temporară în șomaj a angajaților din anumite industrii. Toate acestea se transmit în lanț în economie. Prin urmare, cererea de credite, de exemplu, în astfel de perioade, este scăzută, iar anumiți clienți se confruntă cu dificultăți în rambursarea lor. Este ceea ce s-a întâmplat și în România, unde sectorul bancar a luat măsuri de sprijin pentru clienți, precum moratoriile implementate începând din luna martie. Am traversat o perioadă complexă din punctul de vedere al business-ului. Condițiile de operare s-au schimbat brusc, o parte din veniturile prevăzute pentru această perioadă au fost amânate odată cu creditele cărora le corespundeau, însă banca a dovedit că este solidă și pregătită și pentru astfel de situații.

Cele mai importante lecții

Nu sunt lecții în mod propriu-zis, ci mai mult confirmări a ceea ce știam deja. Și anume că situațiile de acest tip pot fi depășite numai printr-o mobilizare și dedicare totale din partea tuturor. Sunt foarte mândru de toți colegii mei din echipa BRD, care au răspuns extraordinar și s-au ridicat la înălțimea cerută de acest moment.

Prestația autorităților

Perioada de față este una cu care autoritățile se întâlnesc doar în manualele care cuprind scenarii de criză. Ultima situație asemănătoare a fost în urmă cu 100 de ani și putem spune că nimeni, nicio țară nu a fost cu adevărat pregătită pentru un astfel de moment. O pandemie pune la încercare anumite componente ale sistemelor de sănătate și economic, care nu au fost concepute să funcționeze sub un astfel de stres. În condițiile date, în care avem de-a face cu un virus necunoscut și foarte periculos, cred că statele s-au descurcat mai curând bine în fața acestei provocări. În România, guvernul a acționat repede și cu suficientă precizie, adresând problemele care au afectat companiile și cetățenii. Totuși, sistemul de sănătate nu a fost pregătit pentru această situație din cauza deceniilor în care investițiile nu au fost la nivelul necesar.

Strategia de business pentru 2021

Privind la ceea ce s-a întâmplat în acest an, dar și la cum se prefigurează anul viitor, aș spune că aceste puncte sunt:

– Administrarea situației sanitare până la rezolvarea ei, protejarea echipei și a clienților noștri, protejarea businessului, asigurarea continuității sale, atenuarea impactului economic al crizei

– Sprijinirea clienților pentru ca aceștia să depășească dificultățile temporare și spre a facilita revenirea economiei

– Continuarea transformării digitale a băncii și a simplificării interacțiunilor noastre cu clienții

Provocări în 2021

Principala provocare va fi, cu siguranță, încheierea acestei situații de urgență sanitară. Este un proces care va lua probabil mai mult timp, depășind jumătatea anului 2021, dar de el depinde în primul rând revenirea economică și reintrarea în normalitate la nivel economic și social.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii