Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2021: Dragoș Constantinescu, președinte URSUS Breweries

Le-am solicitat unora dintre cei mai importanţi manageri, antreprenori și bancheri să evalueze din punctul de vedere al afacerilor (dar nu numai) anul 2020 și, mai ales, să privească spre viitor, prin prisma lecţiilor pe care le-au învăţat.
052 lectii 2021 Dragoș Constantinescu

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cuvântul cheie pentru Ursus Breweries anul acesta a fost „adaptabilitate”.

Țintele și strategiile pentru 2020 s-au schimbat din scurt și aș putea spune că ne-am adaptat bine la noile paradigme.

Cele trei priorități ale noastre în 2020 au fost: 1 – să avem grijă de toți membrii familiei Ursus, 2 – să avem un impact pozitiv în comunitățile din care facem parte și 3 – să asigurăm continuitatea și sustenabilitatea afacerii noastre. Uitându-ne în urmă, aș putea spune că am reușit să ne atingem obiectivele în toate aceste puncte.

Cele mai importante lecții

Cred că lecția cea mai importantă este aceea că, împreună, putem să depășim orice obstacole. Și că, în momentul în care apare un adevărat „need to change”, puterea noastră de adaptare este infinit mai mare decât oricare dintre noi a crezut posibil.

Prestația autorităților

Întotdeauna ne-am poziționat ca un partener al autorităților române și, bineînțeles, în această perioadă am urmat toate recomandările și regulile impuse.

Adevărul este că această „criză” a luat prin surprindere majoritatea sau poate toate guvernele și companiile la nivel global, așa că acum, când ne uităm în urmă, putem spune că poate anumite lucruri ar fi trebuit făcute altfel. Dar eu cred că e mai bine să ne uităm înainte și să aplicăm ce am învățat toți (autorități și sector privat) în acest an foarte dificil.

În privința evoluției situației în perioada următoare, cred că este nevoie de predictibilitate și stabilitate.

Iar când vorbim de stabilitate, consecvența în inițierea și aplicarea măsurilor de prevenire și luptă cu pandemia trebuie să fie asumată la toate nivelurile societății. Asta cred eu că ne va ajuta să învingem și pandemia și să continuăm și activitatea economică de care toți avem atâta nevoie.

Strategia de business pentru 2021

Liniile strategice pe care am le-am urmat anul acesta vor continua și în 2021. Una dintre prioritățile noastre dintotdeauna a fost siguranța și sănătatea angajaților noștri, a consumatorilor și a partenerilor. Cu atât mai mult în aceste vremuri, în care este dificil să estimăm cum va evolua situația, este important să menținem acest aspect prioritar pe agenda noastră din 2021.

Un alt aspect esențial este acela legat de continuitatea afacerii noastre. Anul 2020 a fost unul în care Ursus Breweries a continuat să inoveze, prin lansări de produse noi – gama Ursus Specialități, Timișoreana fără alcool, noile arome Ursus Cooler – și prin deschiderea unei berării artizanale la Cluj.

Al treilea punct este legat de intrarea în cel de-al doilea an de implementare a direcțiilor noastre de dezvoltare sustenabilă. Strategia de sustenabilitate Ursus Breweries se bazează pe șase piloni, cu impact în zone importante, precum reducerea consumului de apă, reducerea emisiilor de CO2, economia circulară, sustenabilitatea resurselor, incluziunea și diversitatea și, desigur, alegerile responsabile. Intenția noastră este ca, de la an la an, să facem progrese în fiecare dintre aceste arii.

Provocări în 2021

Sfârșitul acestui an pare să aducă vești îmbucurătoare în privința identificării unor vaccinuri care să prevină prelungirea pandemiei. Totuși, încă este greu de prevăzut orizontul de timp exact în care vom putea spune că omenirea a depășit acest obstacol. Prin urmare, cea mai mare provocare în anul 2021 rămâne combinația dintre prelungirea pandemiei și efectele crizei economice induse. Văd dialogul și cooperarea între guverne și sectorul de afaceri drept instrumentală în identificarea setului de politici publice care să permită revenirea economiei într-un timp cât mai scurt.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii