Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2020: Radu Florescu, CEO Centrade|Cheil South East Europe

 

Evoluția companiei în 2019

Catapultare. 2019 este anul de care ne vom aminti ca având un început mai greoi dar un final în forță.

Cheil | Centrade a intrat în 2019 cu gândul să își extindă serviciile digitale și analiză de date. Planul era să angajăm oameni noi în echipă și să ne asigurăm că avem mentalitatea care trebuie să realizăm un asemenea obiectiv. Ne-am gândit că, dacă tot nu putem face o schimbare per se, atunci măcar să schimbăm atitudinea, abordarea și să ne adaptăm acestui mod de a face lucrurile. Au fost situații în care a trebuit să schimbăm oameni și să reîmprospătăm forțele. Astăzi, suntem aproape de țelul propus de a oferi servicii complete pe partea de digital – la pachet cu o nouă abordare, oameni noi și o nouă viziune asupra pieței.

Până la urmă, am previzionat o creștere de 10 – 15% peste nivelul 2018 și suntem încântați că am reușit să obținem aceste rezultate.

 

Evoluția domeniului în 2019

Lucrul care m-a dezamăgit cel mai mult a fost OUG 114. Din nou, Guvernul României, fără niciun preaviz și fără să se consulte cu participanții din comunitatea afaceristă – care ar fi fost cei mai afectați de această lege, a legiferat OUG 114, joi, la miezul nopții, cum vine vorba… Această lege cu implicații greu de dus, a creat peste noapte haos și nesiguranță în câteva sectoare cheie care au dus la rândul lor la discuții forțate, de culise, care au rezolvat problemele unora, însă, au lăsat un gust amar aproape tuturor celorlalți.

Cea mai plăcută surpriză din 2019 nu a fost un eveniment anume, ci mai degrabă realizarea că, în ciuda unei politici slabe, lipsei unei planificări pe termen lung la nivel național și inabilitatea de a formula prioritățile de business ale țării, afacerile au continuat să se dezvolte bine.

Un episod deosebit a avut loc în cadrul unei întâlniri cu o delegație de afaceri străină. În timpul acelor două ore, cei câțiva lideri de afaceri (atât români cât și străini) au enumerat lipsurile din guvern și cât de dificil este să faci afaceri în România. La finele întrevederii, un om de afaceri s-a ridicat și a cerut ca toată lumea să ridice mâna dacă consideră că 2019 va fi un an bun. Și toată lumea a ridicat mâna. Lecția a fost că, în ciuda rezultatelor nesemnificative ale politicii guvernamentale, afacerile au continuat să înflorească în România. Câteodată poate e mai bine să ai noroc decât să fii deștept.

 

Lucruri bune în România în 2019

Dincolo de afaceri, au mai fost câteva aspecte pozitive pe anul 2019.

Românii au realizat că votul lor nu e doar numărat, dar se face și auzit și are impact. După alegerile parlamentare din 2019 și prin prisma alegerilor prezidențiale recente, mulți români au luat votarea în serios și au participat la alegeri încât să contribuie la schimbările pe care și le doresc.

Industria românească de IT a ieșit din cochilie. În trecut, programatorii români, inginerii și dezvoltatorii de soft erau cunoscuți pentru serviciile calitative prestate la preț mic și erau văzuți ca principalii executanți de joburi provenite din afară. Deși România rămâne o sursă de externalizare, multe dintre firmele de IT și participanții liber profesioniști au luat inițiative puternice în a-și crea propriul viitor. Prin companii ca eMAG, UiPath, Bitdefender și alții, industria românească de IT a dovedit că pot concura cu succes la nivel internațional.

 

Preocupările principale ale societății românești

România va sărbători 30 de ani de la căderea lui Ceaușescu la finele lui 2019. În ciuda progresului, mare parte din mișcarea de dezvoltare este superficială, neavând o bază solidă și stabilă care să pună în valoare potențialul țării despre care tot povestim din 1990 încoace. Principalele obiective de guvernare ar trebui să includă:

Lecțiile din greșelile anterioare. Succesiunea pe termen scurt a fostelor administrații nu a dus decât la alte alegeri fără a avea curajul să își asume deciziile grele sau să pună bazele unui plan care va împinge țara către secolul 21. Stabilirea priorităților și a unui plan care să vizeze educația, infrastructura și societatea digitalizată ar ajuta până la urmă, în viitorul apropiat.

Întărirea relațiilor de cooperare cu Uniunea Europeană. România este membru UE și trebuie să se conformeze reglementărilor statelor membre ale UE. Având în vedere rata de absorbția fondurilor UE de-a dreptul deplorabilă, România trebuie să demonstreze că este partenerul perfect pentru implementarea reformele pe care le proclamă, însă, nu doar în teorie, ci printr-o strategie de implementare concretă a programelor finanțate de UE.

Abordarea serioasă a relațiilor cu NATO și securitatea SUA este o altă latură importantă ce trebuie să rămână o prioritate pentru România. Succesul Rusiei din trecut, când a reușit să intervină în alegeri la nivel internațional, nu poate decât să sublinieze nevoia României de a demonstra că este un aliat de încredere în înfruntarea agresiunii rusești.

Am vorbit deseori despre potențialul României și dacă va rămâne chiar numai la stadiul acesta… de țară cu potențial. Nivelul foarte ridicat de emigrare din țară (al doilea după Siria) ar trebui să ne îngrijoreze.

Cu toate acestea, mai există încă speranță. Având în vedere cifra record de participare la vot din diaspora anul acesta, sunt semne că românilor din străinătate le pasă ce se întâmplă acasă, le pasă de viitorul țării. Dar ce succes am avea dacă am reuși să le arătăm acest potențial realmente, cumva am întoarce roata înapoi.

 

Strategia companiei pentru 2020

În 2020 vom continua să ne extindem capacitatea de lucru pe parte de digital și analiză date. Obiectivul nostru este să ne concentrăm pe evoluția brand-urilor – ținând cont că consumatorii nu măsoară dezvoltarea unui brand doar uitându-se la reclame, ci prin interacțiunea directă, zilnică cu brand-ul respectiv.

Datele vor fi factorul cheie în măsurarea comportamentului consumatorilor în timp real și ajustarea abordării și strategiei noastre în funcție de această analiză. Pe măsură ce piața de media continuă să fie divizată iar clienții internalizează planificarea și achiziționarea de media, ne vom concentra eforturile pentru a aduce un plus de servicii pe parte de planificare media digital folosindu-ne de idei creative și date. Un alt obiectiv major va fi zona de retail.

 

Provocările globale ale anului 2020

Impactul la nivel general al politicii SUA, intervențiile globale ale Rusiei în afacerile externe și disputele comerciale SUA – China vor afecta cu siguranță cei mai mari jucători în 2020. SUA, care și-a păstrat în general rolul de lider mondial dând semnalul de pornire în mai toate acțiunile internaționale, și-a cam pierdut acest avantaj în ultimii trei ani. 8 noiembrie 2020 e încă departe și natura „împrăștiată” a politicii americane nu va dispărea indiferent de rezultat.

Odată cu Brexit-ul, Europa își va pierde echilibrul, China va continua să își împingă economia în față în timp ce Rusia va continua activitatea de agitator și competiția economică și militară cu celelalte două super-puteri.

Alegerile din SUA au generat întotdeauna foarte multe dezbateri, cu toate acestea, având în vedere tensiunea ultimilor trei ani în urma administrației Trump, încă un mandat de patru ani ar duce la un dezechilibru care ne va impacta viețile pe următorii 50 de ani.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii