Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2020: Murielle Lorilloux, CEO Vodafone și UPC România

Spectaculos! 2019 a fost un an foarte bun pentru noi. În primul rând, nu doar că am primit aprobarea Comisiei Europene pentru preluarea operațiunilor UPC, dar am și demarat procesul de integrare și, deși a fost – și încă este – unul foarte complex și solicitant, ambele echipe s-au dovedit a fi foarte receptive și s-au implicat foarte mult pentru succesul integrării. Mai mult decât atât, într-o perioadă de timp foarte scurtă, mai exact o lună de la începerea integrării, am reușit deja să lansăm primele oferte Vodafone și UPC, constând în servicii fixe, mobile și TV. Sunt foarte mândră de colegii mei, deoarece acum suntem o echipă mare, entuziastă, muncitoare și talentată. Am făcut progrese mari până acum și sunt foarte încrezătoare în ceea ce privește reușita ambițiilor și planurilor noastre de viitor. Împreună, suntem cu adevărat mai buni, iar utilizatorii români de telecomunicații și, de fapt, întreaga societate din România va observa acest lucru din ce în ce mai mult.

În afara integrării companiei UPC, am continuat să aducem inovația și digitalizarea pe piața din România. Pentru noi, aceasta constituie o stare de spirit, un mod de a gândi și de a acționa – inovația este epicentrul tuturor activităților noastre. De aceea, anul acesta am continuat seria de premiere și am adus prima rețea 5G din România și una dintre primele din lume. Astfel, am reușit să ne atingem din nou țelul de a aduce lumea digitală și noile tehnologii mai aproape de clienții noștri.

Pe langă toate acestea, pe partea de implicare socială, am reușit să creăm un impact cu adevărat important în societate prin intermediul Fundației Vodafone România. În anul 2019, fundația a încheiat cu succes inaugurarea Secției de Terapie Intensivă Neonatală de la Spitalul Județean Constanța. A fost vorba de un proiect în valoare de 1,54 milioane de euro, dintre care 580.000 de euro au fost oferiți direct de către Fundația Vodafone România pentru renovarea completă, modernizarea și reamenajarea acestei unități, pentru a răspunde mai bine nevoilor actuale și pentru a oferi condiții la standarde europene nou‑născuților și mamelor acestora. În plus, proiectul a constat și în introducerea unui sistem de telemedicină care ajută personalul medical să monitorizeze permanent bebelușii, chiar și de la distanță. Pe lângă această inițiativă, fundația a lansat DreamLab, o aplicație mobilă care accelerează studiile oncologice prin conectarea procesoarelor tuturor smartphone-urilor utilizatorilor într-o rețea. Puterea comună de procesare generată de către aplicație este folosită pentru a utilizarea Inteligenței Artificiale de către importanți oameni de știință din domeniul oncologiei, care fac studii asupra cancerului.

Am menționat până acum doar proiectele mari Vodafone, cele despre care oricine se poate interesa și pe care le poate înțelege ușor, dar, la finalul zilei, cred că este important să ne uităm și la lucrurile mai mici. După cum am spus mai devreme, a fost un an foarte productiv pentru noi, fiindcă am atins toate obiectivele propuse și ne-am stabilit unele noi pentru viitor, ne-am extins familia și am dobândit noi experiențe și perspective. Am crescut foarte mult, fiecare dintre noi, și suntem acum și mai bine pregătiți să facem față noilor provocări care pot apărea, precum și să întâmpinăm cu încredere noile oportunități.

Evoluția domeniului în 2019

Industria telecom este una foarte dinamică – ceea ce am apreciat întotdeauna. Piața românească de telecomunicații este una foarte competitivă, ceea ce este grozav pentru clienți și foarte palpitant pentru noi. Uneori, lucrurile sunt mai dificile, uneori avem un avantaj și totul pare mai simplu, este normal să fie așa. Cred că, în general, s-a remarcat un interes în creștere privind digitalizarea societății, la nivel de industrie. Ne-am continuat dialogul deschis cu ANCOM, iar asta este spre beneficiul tuturor. Din punct de vedere al clienților, s-a înregistrat o creștere a consumului de date mobile și a gradului de adopție al tehnologiei, în general, ceea ce a dus la formarea unor noi trenduri. Aș spune că, per total, am observat o evoluție ascendentă a societății digitale din România. Desigur, este o cale lungă, dar important este faptul că lucrurile au început să se miște, suntem deja pe o traiectorie și, în ceea ce ne privește, ne dorim să contribuim pe mai departe la digitalizarea societății.

Lucruri bune în România în 2019

Din punct de vedere al operațiunilor noastre, am pus în scenă primul concert live cu hologramă din lume, prin intermediul tehnologiei 5G. Astfel, am reușit să aducem viitorul un pic mai aproape de toți. Câteva luni mai târziu, am lansat primul portofoliu comercial 5G din România și, nu în ultimul rând, am devenit mai mulți și mai buni împreună cu noii noștri colegi din UPC.

Preocupările principale ale societății românești

În ultimii 30 de ani a avut loc o transformare extraordinară și e bine să ne gândim la asta din când în când, deoarece acum 30 de ani lucrurile erau complet diferite. Am mare încredere în faptul că România va continua să avanseze, să câștige teren. Aș vrea să menționez faptul că este o țară absolut minunată, pe care am învățat să o apreciez sub toate formele sale încă din prima mea zi aici. Cred că cea mai bună cale pentru a continua dezvoltarea României este tehnologia și accelerarea procesului de digitalizare a țării, din toate punctele de vedere. Sunt optimistă în ceea ce privește viitoruI, așa că aș prioritiza educația noilor generații. Aș vrea să adaug faptul că românii sunt foarte prietenoși și deschiși către comunicare, există foarte multe persoane talentate și bine pregătite, adevărați profesioniști. De aceea cred că o forță de muncă ce are bune abilități și vizibilitatea la nivel internațional oferă șanse reale viitorului României.

Strategia companiei pentru 2020

Vom pune accentul pe realizările și inițiativele noastre de până acum, precum și pe noile proiecte pe care le vom dezvolta în cadrul companiei, în concordanță cu obiectivele noastre. Vom continua să ne concentrăm pe digitalizare, inovație și convergență. În 2020, ne dorim să continuăm integrarea UPC și să oferim noi produse și servicii convergente clienților noștri, de la mobil la internet broadband și televiziune. Apoi, ne propunem să accelerăm transformarea digitală, îmbunătățind experiența digitală și canalele de comunicare cu clienții noștri, în funcție de nevoile acestora și, bineînțeles, să continuăm să fim lideri în inovație, venind cu noi tehnologii și soluții, precum 5G sau soluții IoT pentru companii. Toate aceste priorități servesc unui scop foarte important: să îi conectăm pe toți clienții noștri pentru un viitor mai bun.

Provocările globale ale anului 2020

Am încredere că anul 2020 va continua seria de dezvoltări tehnologice. Se vorbește foarte mult despre Big Data, Inteligența Artificială, blockchain, IoT – Internetul Lucrurilor (Internet of Things) și Industria 4.0. Toate aceste subiecte fierbinți sunt interconectate, tehnologiile viitorului bazându-se pe date. Multe dintre tehnologiile recent descoperite sau potențiale se bazează pe rețeaua 5G. În același timp, această nouă generație de comunicații se află în stadii incipiente, așa că, cel mai probabil, în 2020 vom asista la dezvoltarea ei, lucru ce va conduce la inovație pe scară largă în următorii ani.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii