FacebookTwitterLinkedIn

Evoluția companiei în 2019

OLX Group România și-a atins până în acest moment obiectivele financiare și pe cele de creștere și ne așteptăm să livrăm țintele planificate și pentru restul anului financiar, care în cazul nostru se încheie în martie 2020.

Din punct de vedere al veniturilor, evoluția înregistrată de compania noastră față de anul anterior este de peste 20%, iar din punct de vedere al indicatorilor de creștere pe care îi urmărim, România este în topul piețelor cu creșterea cea mai rapidă din regiune.

Câteva milestone-uri ale anului, care merită punctate: OLX atinge locul 1 din punct de vedere al Top of Mind Awareness pe segmentul de candidați „blue collar”, la jumătatea anului financiar, Autovit.ro a  atins o creștere de 50% față de anul anterior la capitolul utilizatori activi și o creștere similară la capitolul lead-uri livrate către clienții care postează pe site, iar Storia.ro a devenit platforma de anunțuri imobiliare cu cel mai mare număr de anunțuri active (peste 200.000).

Evoluția domeniului în 2019

Competiția a dus mereu la soluții mai bune pentru consumatorul final, așa că e discutabil dacă se încadrează la evenimente neplăcute. Intrarea Facebook pe segmentul de anunțuri este însă un eveniment care merită menționat, deoarece vine cu un context competitiv nou și cel puțin interesant.

M-a bucurat investiția grupului în Frontier Car Group pentru că ne oferă șansa ca, în viitor, să inovăm modelul în care operăm și să oferim și mai multă comoditate și încredere în tranzacțiile pe care le fac clienții noștri pe segmentul auto.

Lucruri bune în România în 2019

Mobilizarea românilor la vot la europarlamentare și deblocarea votului pentru românii din diaspora. S-a înregistrat record de prezență față de alegerile anterioare pentru ambele segmente (10 puncte procentuale peste alegerile din 2016 și de două ori și jumătate mai multe voturi în diaspora la alegerile prezidențiale). A fost bine, se poate și mai bine. Mi-aș dori mult să ne ajutăm generația tânără să înțeleagă de ce să iasă la vot.

Avem modele de urmat și lucruri impresionante care se întâmplă în ciuda tuturor blocajelor. Unul dintre lucrurile pe care le cred despre noi, românii, e că suntem incredibil de plini de resurse, atunci când ne punem ceva în minte. Suntem obișnuiți cu constrângerile și asta ne face mai descurcăreți în medii nestructurate și în fața provocărilor.

Din păcate, de prea multe ori ne plângem prea mult și facem prea puțin. Ne lamentăm cât de greu și urât e în țara noastră, deși rămânem aici, îi arătăm cu degetul pe cei care fac alegeri diferite de ale noastre în loc să îi tratăm cu empatie și să le împărtășim o altă perspectivă.

În 2019, m-au inspirat oameni și proiecte precum:

– Proiectul de construcție al spitalului pentru copiii bolnavi de cancer al ONG-ului Dăruiește Viață, împins cu forța de Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu;

– MagicHome (Melania Medeleanu, Vlad Voiculescu), proiect care a reușit să mobilizeze o mulțime de români și să bifeze de curând deschiderea unei noi case pentru familiile care au copii în tratament pentru afecțiuni grave;

– Via Transilvanica, un proiect al Asociației Tășuleasa Social, care deschide noi perspective prin crearea traseului amenajat de 950 km ce străbate Transilvania de la Putna la Drobeta Turnu Severin.

Preocupările principale ale societății românești

Meritocrație și refresh pentru roluri cheie și în modul în care operăm ca țară. Nicio transformare nu se va produce accelerat până în momentul în care nu vom avea în roluri de conducere profesioniști competenți, cu integritate și forță de a face lucrurile să se întâmple într-un sistem care nu îi va ajuta într-o primă fază.

Educația. Cred că modernizarea sistemului de învățământ ar trebui să fie foarte sus pe lista de priorități, deoarece se conectează cu foarte multe aspecte care reflectă gradul de sănătate al unei societăți.

Din păcate, România a făcut progrese prea mici și lente în acest domeniu în ultimii 30 de ani. Investim prea puțin în educație (în raport cu media UE, ca procent din PIB), deși avem probleme de acces la educație în mediul rural și în segmentele defavorizate, probleme de infrastructură educațională, probleme de promovabilitate și abandon școlar, probleme de relevanță a programelor educaționale în raport cu nevoile existente în piața de forță de muncă.

Cred că profesorii au un rol esențial în viața noastră. Aș vrea să vedem în aceste roluri (și nu doar sporadic, de multe ori la oraș sau în sistemul privat) profesioniști motivați, meritocrație, recompensare semnificativă și corelată cu impactul, mai puțină birocrație și mai mult empowerment pentru crearea de programe aplicate și dezvoltarea unor skilluri necesare în lumea în care trăim.

Atragerea de investiții și deblocarea unor probleme majore de infrastructură. România are nevoie să fie conectată atât intern, cât si extern, prin construcția de autostrăzi și fluidizarea transportului, pentru a debloca industrii cu potențial, printre care și cea a turismului, în care

avem un potențial fantastic și neexploatat. Prin atragerea fondurilor europene, creșterea gradului de absorbție a acestora și a ratei de succes a proiectelor implementate pot fi accelerate upgrade-uri semnificative la capitolul infrastructură, dezvoltare rurală, educație, sănătate.

Strategia companiei pentru 2020

Pentru că deocamdată nu pot să dezvălui prioritățile strategice ale companiei noastre, pot să vă spun doar că indiscutabil este focusul nostru de a înțelege și a rezolva nevoile clienților, astfel încât să ne asigurăm că experiența acestora pe platformele OLX Group se desfășoară informat și în siguranță, depășind așteptările atunci când este posibil. Se vorbește mult despre customer centricity și tot mai multe companii realizează importanța transformării.

Provocările globale ale anului 2020

În ciuda mediatizării problemei în ultimii ani, emisiile de gaze cu efect de seră au continuat să crească și în 2018. Conform Eurostat, emisiile CO2 reprezintă 80% din acestea, iar, conform Institutului European de Statistică, România e responsabilă de 2% din totalul emisiilor de dioxid de carbon din UE, ceea ce înseamnă 110 milioane de tone CO2.

Dincolo de ce ar putea face marile puteri ale lumii să genereze impact pozitiv în acest sens și de cât de importantă e mobilizarea globală, e necesar să ne educăm și să contribuim cu toții la protejarea mediului înconjurător.

Una dintre modalitățile prin care o putem face, care este aproape de business-ul pe care îl reprezint, este prelungirea vieții produselor prin refolosirea obiectelor puse deja în circulație.

Conform unui studiu făcut în parteneriat cu Carbon Expert și Allcot Group de OLX România, românii care vând și cumpără bunuri la mâna a doua au contribuit într-o perioadă de un an la reducerea cu 1.243.960 tone de emisii de carbon, generând un impact echivalent cu cel pe care l-ar avea 32 de milioane de copaci de-a lungul a 10 ani.