Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Telecom |
|

Lecții pentru 2019 – Murielle Lorilloux (Vodafone): “5G va fi o temă cheie a anului 2019 și un factor de stimulare foarte important pentru întreaga piață”

Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri să evalueze din punctul de vedere al afacerilor (dar nu numai) anul 2018 și, mai ales, să privească spre viitor, prin prisma lecţiilor pe care le-au învăţat.
086 dosar Murielle Lorilloux

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Evoluția companiei în 2018

Este dificil să alegem un singur cuvânt care să rezume un an întreg de progres. Cuvintele cheie care credem că descriu cel mai bine evoluția noastră din 2018 sunt digitalizarea, big data & inteligența artificială și extinderea către gospodării și familii, cele trei priorități strategice de business ale noastre. Toate trei direcțiile sunt dictate de orientarea continuă către un angajament tot mai ridicat față de clienți și către a le oferi un răspuns cât mai bun la așteptările și nevoile pe care le au.

Pe linia abordării centrate pe client, ne-am dezvoltat capabilitățile în domeniul big data, astfel încât să ne putem atinge obiectivul de a anticipa nevoile fiecărui client și de a ne adapta oferta într-un mod proactiv, contextualizat. Din 2017, Vodafone România și-a dezvoltat capabilitățile de dezvoltare a unui volum crescut de oferte personalizate. Comparativ cu anul trecut, clienții noștri primesc acum de șapte ori mai multe oferte personalizate.

Pe direcția strategică privind extinderea către gospodării și familii, am marcat două momente importante în 2018: tranzacția de preluare a UPC și acordul încheiat cu Telekom România. Achiziția UPC este un proiect major care ne va oferi o mare oportunitate de a le furniza clienților din România convergență și servicii fixe mai bune.

Tot în 2018 am lansat Vodafone TV, un prim pas făcut către marea liga a serviciilor de divertisment și o reușită pentru dezvoltarea noastră în domeniul “video-on-demand”. Noua aplicație înseamnă un mod nou de a consuma conținut TV, datorită noilor sale caracteristici, cum ar fi funcțiile “download to play”, recomandări personalizate și “catch-up”. Credem că aceste elemente de personalizare pe care le oferă Vodafone TV fac parte din noile tendințe și din viitorul furnizării de conținut video.

Vodafone România a înregistrat, de asemenea, progrese importante în procesul de transformare digitală, care are loc în prezent la toate nivelurile. Referitor la etapele parcurse, putem aminti vânzările online, care au consemnat o amplificare de trei ori doar în ultimele trei luni, în același timp atingând o dublare pe partea de retenție. Vodafone România a investit totodată mai mult în publicitatea digitală, cu scopul de a spori relevanța pentru clienți și eficiența. Digitalul este complet integrat în planul nostru general de marketing. Pentru a menționa doar câteva exemple de oferte și campanii digitale lansate recent, proiectele Vodafone Shake și Mystery Box au atins un nivel foarte bun de angajament în relația cu clienții.

Lucrăm, în același timp, pe zona preocupării față de clienți în mediul digital, prin suportul pe care îl acordăm în aplicația My Vodafone. Aceasta a înregistrat o creștere față de anul trecut a numărului de instalări, de accesări și de interacțiuni. Pentru clienții care încă simt nevoia să primească suport în timp ce folosesc capabilitățile online, promovăm o abordare echilibrată prin care îi putem ghida ori de câte ori acest lucru este o necesitate pentru ei. Am lansat astfel sistemul de asistență prin care clienții pot contacta, prin apel video, un agent disponibil online pe www.vodafone.ro. Sistemul ajută clienții să obțină mai ușor informațiile și, în final, produsele pe care și le doresc. Soluția, prima adoptată de o companie de telecomunicații din România, îi permite clientului să contacteze un agent Vodafone oricând are nevoie de suport în această experiență digitală.

Toate aceste realizări au fost posibile datorită tranformării modului nostru de lucru, care a devenit mai agil. Am început să lucrăm în echipe care integrează competențe multiple și care se concentrează pe îmbunătățirea anumitor experiențe digitale oferite clienților.

O altă realizare este amplul proces de readucere în organizație a unor activități până acum externalizate și de recrutare a unor profesioniști cu un nivel ridicat de competență, pentru echipele din domeniul digital. Este un proces prin care recrutăm dezvoltatori, analiști și arhitecți IT pentru a ne consolida echipele din domeniile IT și digital.

Am readus de asemenea în companie echipele de call center. Acest proces a avut scopul de a le asigura clienților cea mai bună experiență în interacțiunea cu noi. Peste 700 de persoane s-au alăturat astfel echipei noastre în acest an. În paralel, ne extindem echipele prin crearea de locuri de muncă adaptate procesului actual de transformare, cum ar fi cele pentru specialiștii în domeniul “data science”.

Evoluția domeniului în 2018

2018 a fost un an al momentelor și lansărilor importante, de la anunțul achiziției UPC, lansarea primei rețele NarrowBand-IoT cu acoperire la nivel național sau noua campanie de brand („Trăiește frumos, înainte de toate”) gândită să exprime, într-un mod creativ, neconvențional, rolul pe care ni-l asumăm în îmbunătățirea vieții clienților și în promovarea unei utilizări echilibrate a tehnologiei, până la noutățile din programele și inițiativele Fundației Vodafone România, menite să îmbunătățească viața oamenilor.

Lucruri bune în România în 2018

Unul dintre cele mai importante momente ale anului 2018 pentru România este Centenarul Marii Unirii, sărbătorit pe 1 Decembrie.

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Anul viitor, elemente de importanță critică atât pentru Vodafone România, cât și pentru întreaga industrie a telecomunicațiilor și pentru viitorul întregii economii digitale a României vor fi licitația 5G și modul în care Guvernul va asigura buna pregătire și echilibrul acestui proces.

Strategia companiei pentru 2019

Vom continua să ne concentrăm pe cele trei direcții strategice, în paralel cu o întărire a atenției acordate priorității Vodafone România pe termen lung, care credem că va fi un segment important de creștere pentru noi – Internet of Things.

În toamna lui 2018, Vodafone România a lansat prima rețea NarrowBand-IoT din Europa de Sud-Est, cu acoperire la nivel național, pregătită să ofere clienților corporativi posibilitatea de a dezvolta și implementa o gamă largă de soluții și aplicații prin care să-și îmbunătățească procesele de business.

Mai mult, conceptul de supermarket inteligent pe care l-am lansat recent împreună cu Mega Image poziționează Vodafone pe piață ca partener preferat pentru companii. Acest proiect ilustrează modul în care creăm experiențe îmbunătățite pentru clienți cu ajutorul soluțiilor IoT.

Sectorul transporturilor este una dintre verticalele IoT cele mai mari și cu cea mai rapidă creștere, atât pe segmentul aplicațiilor de business, cât și pe cel al aplicațiilor pentru consumatori. Portofoliul de soluții IoT Vodafone România include, de asemenea, soluții pentru flotele auto, atât pentru clienți corporativi, cât și pentru consumatori.

5G va fi o temă cheie a anului 2019 și un factor de stimulare foarte important pentru întreaga piață. Această tehnologie va furniza o eficiență mai bună, o latență redusă și va contribui la dezvoltarea de soluții de business mai multe și mai bune.

Provocările globale ale anului 2019

Big data și inteligența artificială (AI) sunt cu siguranță teme și obiective foarte importante la nivel global și, în același timp, un factor de îmbunătățire a vieții oamenilor. Datele sunt cel mai valoros activ al companiilor, pot fi definite ca “noul aur”, ceea ce înseamnă că vom vedea evoluții și investiții noi în acest domeniu, care să permită și să susțină și mai eficient societatea, mediul și omenirea în ansamblu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii