Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Servicii financiare |
|

Lecții pentru 2019 – Mugur Dogariu (PayPoint): „Impredictibilitatea cu care ne confruntăm în România a devenit, din păcate, o realitate din ce în ce mai prezentă și pe plan internațional”

Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri să evalueze din punctul de vedere al afacerilor (dar nu numai) anul 2018 și, mai ales, să privească spre viitor, prin prisma lecţiilor pe care le-au învăţat.
118 dosar Mugur Dogariu

Mugur Dogariu, director general PayPoint România

Evoluția companiei în 2018

Anul 2018 a stat sub semnul provocărilor. A fost un an extrem de dinamic, mai ales în contextul schimbărilor din economie și din societate – proteste, schimbări legislative, lipsa de predictibilitate, dar și din punct de vedere al schimbărilor interne, care ne-au pus la încercare capacitatea de adaptare.

Anul 2018 ne-a găsit în plin proces de integrare operațională, după achiziția companiei Payzone S.A. (octombrie 2017), achiziție care a adus noi seturi de provocări, unele specifice activității de zi cu zi, altele noi, cu care nu ne-am mai confruntat.

În acest climat dificil, am lansat parteneriate noi, atât în zona furnizorilor, cât și a comercianților cu care lucrăm, ne-am optimizat rețeaua de terminale și am făcut eforturi să creștem pe o piață din ce în ce mai dinamică, cu noi jucători în domeniu.

 

Evoluția domeniului în 2018

Evenimentele mai puțin plăcute din acest an au fost strâns legate de mișcările politice cu un puternic impact socio-economic. Incertitudinea fiscală, schimbările de legislație, dezechilibrele macro-economice, toate au contribuit la aspectele mai puțin plăcute ale anului 2018.

 

Lucruri bune în România în 2018

Un aspect pozitiv este creșterea așteptărilor societății civile, induse de exemplele negative din spectrul politic, dar și de politicienii care au conștientizat că acțiunile lor nu rămân fără ecou. Indiferent de domeniul la care ne referim (mai ales cel de business), această creștere a așteptărilor se traduce și într-o creștere a calității la care se livrează produsele și serviciile.

 

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Deciziile din acest an ale autorităților ne-au afectat în aceeași măsură în care au fost afectate și celelalte companii din România.

Și noi ne-am lovit de turbulențele generate de politicile anului 2018.

În particular, în industria colectării de plăți, am dori să vedem mai multă deschidere față de canalele alternative de plată (în special în ceea ce privește taxele locale și amenzile), soluții care ar simplifica viețile românilor.

 

Provocările României în 2019

Continuarea eforturilor de a defini potențialul României, urmate apoi de măsuri concertate și armonizate din partea tuturor actorilor din societate de a aduce la lumină acest potențial, și mai puțin cele ce țin de interese personale sau de grup. De aici curg și celelalte obiective de îndeplinit/preocupări pe care le știm foarte bine și care ar trebui să facă agenda publică în 2019.

 

Strategia companiei pentru 2019

Cei trei piloni ai strategiei noastre în perioada următoare sunt diversificarea portofoliului de plăți (noi furnizori și servicii), creșterea și eficientizarea numărului de puncte de plată disponibile la nivel național și investiția în tehnologie. De aici pleacă toate acțiunile pe care noi le întreprindem.

 

Provocările globale ale anului 2019

Impredictibilitatea cu care ne confruntăm în România a devenit, din păcate, o realitate din ce în ce mai prezentă și pe plan internațional și vedem astfel cum tradiția ultimelor decenii este încercată. Probabil că păstrarea și evoluția acestor reguli în noul context global va fi una dintre cele mai mari provocări în viitor. Totodată, creșterea nivelului de automatizare, alături de scăderea costurilor pe care aceasta le presupune, va crea presiuni adiționale pe piața muncii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii