Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Lecții pentru 2019 – Marius Puiu (Blue Air): “Următoarele șase luni vor aduce oportunități pentru România, dar și riscuri. Iar câștigătorul final trebuie să fie cetățeanul”

Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri să evalueze din punctul de vedere al afacerilor (dar nu numai) anul 2018 și, mai ales, să privească spre viitor, prin prisma lecţiilor pe care le-au învăţat.
088 dosar Marius Puiu

Marius Puiu, CEO Blue Air

Evoluția companiei în 2018

Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt pentru a descrie evoluția Blue Air în 2018, acela ar fi „strategic”. Într-un domeniu atât de dinamic cum este aviația, când activitatea unei companii aeriene este influențată de factori ce variază de la vreme, până la prețul petrolului, și trebuie să se adapteze evoluției tehnologiei și cerințelor în continuă evoluție a consumatorilor, fără o strategie bine pusă la punct nu te poți aștepta la dezvoltare. Ne bucurăm că am reușit să trecem cu bine peste provocările anului 2018 și suntem mândri că am continuat să creștem și să rămânem compania aeriană românească cu cei mai mulți pasageri transportați.

Evoluția domeniului în 2018

În toate domeniile sunt momente mai bune și altele mai puțin bune. Blue Air și-a menținut și în 2018 parcursul impecabil în siguranța și securitatea zborului. A fost o mândrie pentru noi să devenim, în luna aprilie, prima companie aeriană din România câștigătoare a TripAdvisor Travelers’ Choice Awards. Datorită recenziilor pozitive primite din partea pasagerilor noștri, și care reprezintă cea mai importantă validare a calității serviciilor noastre, am câștigat, astfel secțiunea Travelers’ Choice Low Cost Carrier pentru zona Europa.

Lucruri bune în România în 2018

Se așteaptă o creștere economică în jur de 4%, ceea ce este încurajator. Un alt lucru important de notat este dezvoltarea continuă a Blue Air, pentru acest an fiind estimată o cifră de afaceri de 460 mil. euro, în creștere de la 420 mil. euro în 2017.

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Este o certitudine faptul că industria aviatică va continua să se dezvolte, iar numărul pasagerilor la nivel global se va dubla de la 4 miliarde (în 2017), la 7,8 miliarde (în 2036, conform estimărilor oferite de International Air Transport Association). Ceea ce ne aduce în fața unei alte provocări: nevoia de personal calificat și talentat pentru a face față dezvoltării industriei, dar și o infrastructură adaptată, la care își pot aduce contribuția autoritățile, prin dezvoltarea aeroporturilor și prin susținerea pregătirii academice în domeniul aviației, prin burse și programe subvenționate.

Agenda României în 2019

În acest context, prioritățile societății trebuie îndreptate în direcția consensului politic și național, astfel încât să trecem cu bine peste acest exerciţiu de eficienţă. Următoarele șase luni vor aduce oportunități pentru România, dar și riscuri. Iar câștigătorul final trebuie să fie cetățeanul.

Strategia companiei pentru 2019

Anul 2019 va fi dedicat consolidării companiei. Din a doua jumătate a anului așteptăm alăturarea în flota noastră a primelor avioane Boeing Max 8, moment în care vom deveni primul operator din România pe noua generație de Boeing-uri. Datorită acestor noi achiziții, vom regândi și optimiza rețeaua noastră de rute și vom putea oferi mai multe opțiuni pasagerilor noștri. Aceste avioane foarte eficiente ne vor permite să atingem noi destinații, să zburăm pe distanțe mai mari și să menținem tarife accesibile.

Provocările globale ale lui 2019

În aviație, sunt numeroase variabile: tipologia consumatorului în continuă schimbare, evoluția tehnologiei, Brexit-ul, vremea. Însă, cea mai mare influență asupra rezultatelor financiare ale companiilor aeriene este legată de prețul petrolului. În contextul în care Bank of America anticipează 90 de dolari/baril în al doilea trimestru din 2019, și chiar un vârf de 100 de dolari/baril, provocarea operatorilor aerieni va fi să găsească soluții pentru a evita, ori a reduce la minimum, impactul asupra prețului biletelor.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii