Dragoș Anastasiu, președinte Eurolines
Evoluția companiei în 2018
Din punct de vedere al dezvoltării și al vânzărilor a fost un an bun, peste rezultatele planificate.
Evenimente în 2018
Modul în care autoritățile au înțeles să legifereze domeniul fără a ține cont de problemele fundamentale ale sectorului a fost și este extrem de neplăcut. Acordarea voucherelor de vacanță în zona bugetară și reducerea TVA la hotelieri de la 9% la 5% au fost surprizele plăcute.
Lucruri bune în România în 2018
Implicarea mai activă a societății civile în viața publică, creșterea consumului ( probabil nesustenabilă ) și voucherele de vacanță.
Cum v-au influențat deciziile Guvernului?
Au influențat și influențează permanent. Lipsa de legislație corectă pentru promovarea imaginii României turistice, lipsa mecanismelor de garantare necesare pentru protecția corectă a clienților/ turiștilor și birocrația excesivă și inutilă ne fac viață grea.
Agenda României în 2019
Normalizarea societății românești (încredere reciprocă, respect, profesionalizare ), schimbarea clasei politice și preocupări legate de forță de muncă (educație, repatriere diaspora etc.)
Strategia companiei pentru 2019
Digitalizare și prezența masivă în online, creșterea productivității, brand puternic de angajator pentru colaboratori fericiți.
Provocările globale ale lui 2019
Relația USA-Europa, migrație, digitalizare.