Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lecții pentru 2018 |
|

Lecții pentru 2018: Mircea Stânceanu, Chief Financial Officer, Farmec

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță. Aflați răspunsurile lui Mircea Stânceanu, Chief Financial Officer, Farmec.
Farmec

Evoluția companiei în 2017

Cuvântul care descrie cel mai bine evoluţia Farmec din acest an este performanţa.

Suntem în plină etapă de definitivare a rezultatelor din acest an, însă conform datelor analizate deja, estimăm că cifra de afaceri din 2017 va depăşi 200 milioane lei, ceea ce înseamnă o creştere de peste 9% faţă de anul 2016. La începutul anului anticipasem o creştere a cifrei de afaceri de circa 10%, fapt ce relevă că măsurile strategice din acest an au susţinut obiectivele iniţiale şi au contribuit la obţinerea rezultatelor dorite.

 

Evoluția domeniului în 2017

Noile modificări şi reglementări fiscale, adoptate în acest an, au avut un ecou negativ asupra întregului mediu de afaceri şi, implicit asupra activităţii noastre. În acest sens, pot enumera proiectul de lege privind salarizarea bugetarilor sau prevederea privind plata defalcată a TVA. Ambele afectează direct asupra dezvoltării întregului mediu de business privat, inclusiv asupra industriei de cosmetică. Lipsa forţei de muncă calificată este o altă provocare cu care ne confruntăm şi care afectează evoluţia pe termen lung a acestui sector.

Un motiv de satisfacţie pentru noi este aprecierea pe care o primim din partea consumatorilor, materializată în diverse premii şi distincţii pe care le-am obţinut în 2017. Acestea validează calitatea şi eficienţa produsele de îngrijire şi de curăţenie ale Farmec, dar şi strategia de business pe care am mizat în dezvoltarea brandurilor noastre.

 

Lucruri bune în România în 2017

Unul dintre cele mai îmbucurătoare aspecte din acest an a fost creşterea consumului pe piaţa locală. De exemplu, în primul trimestru din 2017, piaţa produselor de cosmetice a înregistrat o creştere de 4,1%.

Conform datelor Nielsen, românii cheltuie circa 184 euro lunar pe bunuri de larg consum, aceasta însemnând că circa 40% din salariul lunar este alocat achiziţiilor din piaţa produselor de larg consum.

O altă tendinţă pozitivă şi motivantă este faptul că antreprenorii români au început să se dezvolte tot mai mult în ultima perioadă, iar stimularea şi creşterea producţiei locale contribuie în primul rând la dezvoltarea economiei naţionale.

 

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

După cum menţionasem anterior, deciziile guvernamentale luate în acest an au influenţat întreaga evoluţie a mediului de afaceri local, iar Farmec nu este o excepţie în acest sens. De exemplu, creşterea salariului minim pe economie şi a salariilor în sectoarele bugetare a determinat o creştere a costurilor de fabricaţie şi o instabilitate a forţei de muncă, remarcându-se o uşoară migraţie de personal către locurile de muncă de la stat.

Soluţia pe care o vedem noi în acest caz este remunerarea tuturor angajaţilor pe criterii de performanţă şi nu pe cele politice.

 

Agenda României în 2018

Pentru dezvoltarea oricărui sector de activitate este necesară o stabilitate politică şi economică, fără modificări legislative majore cu impact asupra sferei economice şi sociale din ţară.

Din perspectiva unei companii cu capital 100% românesc, putem afirma cu tărie că instituirea unor proiecte care să sprijine dezvoltarea capitalului local ar trebui să fie o altă preocupare de importanţă naţională. Susţinerea investiţiilor locale, consolidarea poziţiei companiilor româneşti ar conduce la dezvoltarea economiei, la stimularea iniţiativelor antreprenoriale ale românilor, dar şi la promovarea României la nivel international.

 

Strategia companiei în 2018

Pentru anul 2018, ne propunem să continuăm acest trend ascendent şi să înregistrăm o creştere a cifrei de afaceri de minim 5% faţă de acest an.

Strategia de dezvoltare pentru anul următor este susţinută de trei piloni principali – extinderea reţelei magazinelor de brand, dezvoltarea de experienţe unice pentru consumatori şi o acoperire cât mai strategică a reţelei de distribuţie.

Astfel, vom continua să investim în cercetare, retehnologizare, extinderea şi modernizarea sistemului de distribuţie şi a reţelei de centre comerciale proprii, dar mizăm şi pe deschiderea de noi spaţii în sistem franciză atât la nivel local, cât şi extern.

 

Provocările globale ale lui 2018

Instabilitatea politică, fluctuaţia economică, dar şi conflictele tot mai frecvente din interiorul statelor sunt câteva dintre provocările majore atât la nivel european, cât şi mondial, care necesită soluţii de rezolvare în perioada imediat următoare.

Migraţia este un alt fenomen care, dacă nu este controlat, aprofundează această situaţie de instabilitate generală. Şi, deşi este un subiect destul de mediatizat, aş vrea să includ în această listă a principalelor provocări mondiale şi poluarea mediului înconjurător, care trebuie tratat cu o importanţă majoră atât de către marile state, cât şi de către fiecare persoană în parte.

Farmec a luat deja poziţie în acest sens, prin implementarea unor procese de producţie sustenabile şi prin crearea de produse prietenoase cu mediul.

Citiți aici mai multe LECȚII PENTRU 2018!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii