FacebookTwitterLinkedIn

Evoluția companiei în 2017

În primul rând, 2017 a fost un an dedicat creșterii proiectelor începute în anii precedenți.

Am continuat să dezvoltăm serviciile convergente, oferind clienților o abordare simplă, unitară și intuitivă, care să răspundă tuturor nevoilor lor de comunicare.

În același timp, ne-am concentrat „să creştem” Orange Money, lansat la finalul anului trecut. Cu ajutorul acestuia, clienții plătesc facturi de utilități, reîncărcă opțiuni PrePay pentru cei dragi, primesc și transferă bani simplu și rapid, doar cu telefonul mobil. Credem că acest produs, prin funcţionalităţile prezente şi viitoare, reprezintă viitorul serviciilor financiare și, de aceea, vom continua dezvoltarea lui.

De asemenea, am continuat extinderea rețelei 4G care, în prezent, acoperă 90.9% din populația țării și 100% din cea urbană. Ambiţia noastră este de a oferi cât mai multor români acces la o rețea 4G performantă, astfel că în 2017, ca urmare a extinderii acoperirii, a crescut numărul clienţilor care se bucură de beneficiile internetului în bandă largă. Tot în acest an, am văzut menţinerea tendinţei de creştere a utilizării datelor mobile,  folosite în special pentru consumul de conţinut video şi aplicaţii. Vedem practic dublarea traficului de date de la un an la altul. Investiţiile realizate în infrastructură şi servicii ne-au permis însă, nu doar să răspundem acestor nevoi, ci şi să înregistrăm un grad ridicat de satisfacţie în rândul clienţilor noştri. Încă un exemplu de îmbunătăţire a experienţei utilizatorilor este lansarea în România a serviciului Chat Messages, o premieră europeană pentru Grupul Orange.

Nu în ultimul rând, în 2017 am continuat seria inovațiilor şi am putut vedea beneficiile investiţiilor noastre, în proiecte precum cel de Smart City de la Alba Iulia. Prin intermediul soluţiilor implementate, ne-am propus să contribuim activ pentru a oferi comunităţii locale conectivitate sporită, confort şi acces la mai multe resurse. De asemenea, un proiect început anul acesta și pentru care vom vedea primele rezultate anul viitor, este Orange Fab, acceleratorul prin care susținem startup-urile care vor contura prin tehnologie modul în care trăim, lucrăm și ne petrecem timpul liber.

Evoluția domeniului în 2017

M-aş opri mai degrabă asupra evenimentului care a avut o influenţă majoră pe piaţa de telecom din România, dar şi din Europa: implementarea noilor reglementări în materie de roaming. Clienţii beneficiază acum de mai multă libertate şi posibilitatea utilizării resurselor oriunde în Europa. Astfel, am asistat la o creştere exponenţială a consumului de resurse în roaming, atât voce cât şi date, fapt care a impus operatorilor să își reajusteze rapid rețelele pentru susținerea acestei creșteri. În ceea ce priveşte Orange, schimbarea a fost pregătită pe parcursul anilor 2015-2016, în special în domeniul IT, dar şi din perspectiva reglementărilor din domeniu, astfel încât clienții noștri să aibă parte de cea mai bună experienţă.

Deşi aceste reglementări au influenţat veniturile operatorilor, adevăraţii câştigători sunt clienţii, în special cei din România, care se bucură de unele dintre cele mai avantajoase oferte din Europa.

De asemenea, ne-a impresionat plăcut menţinerea trendului de creştere a interesului pentru tehnologie, a consumului  de date şi a nevoii de comunicare în rândul consumatorilor.

De la apetenţa clienţilor pentru terminale smartphone performante care le facilitează accesul la servicii inovative, la interesul pentru dispozitive conectate precum ceasuri inteligente,  ochelari VR sau soluţii de Smart home, aceştia sunt tot mai încrezători şi deschişi către cele mai noi tehnologii.

De aceea, ne bucurăm să constatăm că serviciile pe care le-am lansat au dat roade, contribuind la creşterea gradului de digitalizare.

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Orice măsură anunţată precum şi frecventele schimbări ale legislaţiei, fie ele implementate sau nu, au un impact atât asupra companiei, cât și asupra pieței.

În acest context, activităţile noastre sunt inevitabil influenţate numai dacă luăm în considerare timpul și resursele alocate pentru analiza unor astfel de măsuri. Bugetele noastre sunt distribuite pe întreaga durată a anului, aşa că orice schimbare care are loc cu aplicare imediată pune presiune suplimentară pe bugetele şi calculele pe care le realizăm. De aceea, în special într-un mediu dinamic cum este cel al industriei de telecom, este nevoie de predictibilitate.

Agenda României în 2018

Una dintre preocupările importante pentru societate, nu doar cea românească, ar trebui să fie modul în care poate clădi un viitor sustenabil pentru generaţiile următoare.

România are un potential extraordinar în zona de IT&C şi de inovaţie, de aceea investiţiile în sectorul IT şi în zona de cercetare şi dezvoltare sunt esenţiale pentru sporirea capacităţii de inovare, a gradului de productivitate şi a competitivităţii. În acest sens, sunt câţiva paşi extrem de importanţi ce trebuie făcuți într-un mod susţinut. Un pas important ar fi reducerea decalajului digital şi creşterea gradului de digitalizare. O altă măsură importantă este crearea unui sistem educaţional adaptat cerinţelor pieţei, atât actuale cât şi viitoare. Nu în ultimul rând, consider că trebuie încurajat spiritul antreprenorial specific acelor oameni care au curajul, priceperea şi dorinţa de a schimba în bine ţara în care trăiesc.

La Orange credem foarte mult în susţinerea educaţiei (digitală sau non-digitală), a inovaţiei şi a spiritului antreprenorial, a proiectelor și parteneriatelor care strâng laolaltă comunităţi şi le aduc plus valoare. De aceea, investim în programe pe termen lung precum Orange Educational Program din cadrul Universității Politehnice București, Digitaliada, Innovation Labs, Orange Fab sau proiectul Smart City de la Alba Iulia.

Strategia companiei în 2018

Atunci când şi-a început călătoria în România, acum 20 de ani, Orange şi-a luat un angajament pe termen lung şi, până acum, investiţiile noastre numară peste 3 miliarde de euro. Astăzi, conectăm 1 din 2 români şi contribuim la reducerea decalajului digital oferind cât mai multor clienţi acces la internet mobil de mare viteză şi la cea mai mare acoperire 4G din România. Pentru viitor, vom continua investiţiile în direcţiile care ne vor ajuta să ne atingem misiunea noastră aici – să îmbogăţim şi să simplificăm vieţile tuturor clienţilor.

Astfel, prioritar pentru anul viitor este să oferim cât mai multor clienţi beneficiile mobilităţii şi acoperirii extinse aduse de serviciile 4G şi de internetul în bandă largă. Concret, ne propunem să aducem: cea mai bună experienţă digitală prin intermediul unei reţele de încredere, ce răspunde tuturor nevoilor de comunicare, simplitate şi confort aduse de serviciile complete de comunicare, precum și servicii şi soluţii digitale care să ofere clienţilor experienţe noi.

Citiți aici mai multe LECȚII PENTRU 2018!