Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2016 – Ömer Süsli, Praktiker România

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță în 2016. Aflați răspunsurile lui Ömer Süsli, proprietar Praktiker România.
Omer Susli

Lucruri bune în România în 2015

  • 2015 a fost un an de stabilitate macroeconomică și asta a ajutat mult și mediul de business din România.
  • Reducerea TVA la 9% pentru toate alimentele și băuturile non-alcoolice, împreună cu măsura privind reducerea preţului la medicamente de la 1 iunie, vor avea un impact direct și indirect asupra unei jumătăţi din coșul de consum al unei familii obișnuite, pentru că în veniturile lunare ale unui român cheltuielile cu mâncarea se situează între 40 și 60%.
  • Micșorarea TVA-ului la alimente, creșterea salariilor bugetare cu 10-25% vor duce la relansarea consumului și o colectare mai bună la bugetul de stat.

VEZI CARE SUNT SOLUȚIILE LUI OMER SUSLI PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

Evoluţia domeniului în 2015

  • Anul acesta mi se pare că a fost un an stabil, fără prea multe evenimente pe piaţa de DIY, putem spune că a fost un an de echilibru. Cel mai plăcut eveniment este consolidarea business-ului Praktiker și faptul că suntem în al doilea an consecutiv de creștere.

Evoluţia companiei în 2015

  • Am prognozat pentru 2015 o creștere de 10-11% faţă de anul trecut și pentru primele șase luni acest obiectiv a fost atins. Anul trecut am avut o cifră de afaceri de 589 de milioane de lei (133 de milioane de euro). În același timp am trecut pe profit, cu un câștig net de 90 de milioane lei (20,5 milioane de euro). Vânzările Praktiker au înregistrat anul acesta un avans de 4-5% și cel mai probabil acest ritm de creștere se va menţine până la sfârșitul anului.

CITEȘTE AICI MAI MULTE LECȚII PENTRU 2016

Strategia companiei pentru 2016

  • Pentru anul viitor ne-am propus să lansăm magazinul online Praktiker și să oferim clienţilor o experienţă completă de cumpărare, de tip omnichannel, prin care să mărim numărul de clienţi mulţumiţi. Piaţa online are un trend ascendent, oamenii preferă acest tip de magazine și Praktiker este la dispoziţia tuturor celor care își doresc să cumpere produse de calitate la preţul corect.
  • Vom deschide noi magazine și vom reamenaja o parte din magazinele existente, din dorinţa de a îmbunătăţi experienţa la cumpărături în magazinele Praktiker. Dorim să facem cât mai utilă suprafaţa de prezentare și vânzare a produselor, astfel încât clienţii să găsească cu ușurinţă produsele pe care le doresc.
  • Nu în ultimul rând, vom acorda o atenţie sporită creșterii numărului de clienţi și clienţi fideli. Ca o noutate, Praktiker a lansat cardul „meșter” pentru aceia dintre clienţii noștri care sunt utilizatori constanţi de materiale de construcţii și amenajări, cum ar fi zidari, zugravi, faianţari, instalatori,  designeri, etc.  În același timp vom continua campaniile de fidelizare a clienţilor cu cardurile de loialitate.
  • Obiectivul nostru principal este să avem clienţi fideli. Un client devine fidel dacă este mulţumit nu numai la achiziţionarea unui produs, ci și după ce folosește cu drag acel produs. De aceea, suntem foarte atenţi la alegerea sortimentului și echipa noastră este preocupată de găsirea celor mai bune oferte.

Așteptări de la noul Guvern în 2016

  • Guvernanţii trebuie să ia măsuri urgente în privinţa stopării plecării românilor în străinătate. Statul trebuie să le ofere stimulente să rămână în ţară. Dacă nu găsim mână de lucru, nu putem produce. Dacă nu produci, nu poţi să exporţi, să vinzi, să-ţi plătești taxele către stat. Omul este cel mai important capital în orice business.
  • De asemenea, este importantă sprijinirea investiţiilor străine și totodată a investiţiilor publice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii