FacebookTwitterLinkedIn

Lucruri bune în România în 2015

  • În primul rând, cred că măsura privind scăderea TVA la carne și produse din carne a putut face diferenţa și a încurajat producătorii, pe o parte, și consumatorii, pe cealaltă parte, să producă, respectiv să consume produse de calitate la preţuri mai accesibile. Este nevoie să vedem și puterea de cumpărare, dar și calitatea produselor aflate pe rafturile din magazine.
  • În al doilea rând, asociaţiile de producători agricoli au devenit mai vocali, sunt poate mai ascultaţi de mediul politic, decât erau în trecut.
  • Per total, agricultura României s-a îmbunătăţit, au început să apară tehnologii cât mai avansate, inclusiv seminţe de înaltă performanţă (mă refer aici la seminţe convenţionale) sau aplicarea tehnologiilor IT-ului (tip Climate Corporation), pe care tot mai mulţi agricultori le îmbrăţișează și pot performa în domeniul lor.

Evoluţia domeniului în 2015

  • Partea mai puţin plăcută este direct legată de secetă. Lipsa precipitaţiilor și temperaturile excesive i-au expus pe fermieri într-un mod negativ; unii dintre ei ajungând, chiar, să aibă o situaţie precară anul acesta din punct de vedere financiar.
  • Partea favorabilă din 2015 poate fi legată de campania de rapiţă, unde noi am înregistrat o ușoară creștere la volumele vândute, în timp ce suprafaţa de rapiţă la nivel naţional a rămas similară cu cea de anul trecut. Mai mult decât atât, am lansat doi hibrizi de rapiţă ce au conţinut de ulei pentru consum cu calităţi îmbunătăţite.

Evoluţia companiei în 2015

  • Evoluţia companiei a fost una destul de bună/pozitivă, având în vedere contextul acestui an din punct de vedere agricol. Am înregistrat creșteri pe ambele segmente de piaţă, atât la vânzările de seminţe convenţionale de porumb, cât și de rapiţă.
  • În ceea ce privește staţia de procesare a seminţelor de porumb pe care o deţinem în judeţul Ialomiţa, suntem mândri pentru că aceasta a fost aleasă să facă parte dintr-un proiect pilot de retehnologizare, demarat la nivel global, privind eficientizarea procesării seminţelor astfel încât acestea să ajungă mai repede în ferma clientului nostru partener.
  • Dacă luăm în considerare intemperiile din acest an, situaţia financiară a fermierilor, preţul cerealelor și cu siguranţă mai sunt și altele, ne declarăm, în general, mulţumiţi de rezultatele obţinute.

CITEȘTE AICI MAI MULTE LECȚII PENTRU 2016

Strategia companiei pentru 2016

  • Conform viziunii și misiunii firmei pe care o coordonez, sunt trei piloni importanţi și anume: echipa, parteneriatul și eficienţa. Să le luăm pe rând:
  • Pregătirea tehnică a echipei de vânzări pentru a asigura un suport tehnic superior fermierilor noștri;
  • Consolidarea parteneriatului cu distribuitorii noștri printr-o ofertă personalizată, bazată pe particularităţile și zona de activitate a fiecăruia;
  • Dezvoltarea operaţiunilor noastre la nivel de regiune, prin simplificarea procedurilor, a politicilor interne și a eficientizării fiecărei echipe în raport cu nevoile partenerilor noștri, fermierii.

Așteptări de la noul Guvern în 2016

  • Stabilitate, susţinerea fermierilor și strategii mulate pe specificul acestora.
  • Stabilitate – o mai mare coerenţă a politicilor realizate și implementate, precum și o creștere a operativităţii la nivel de fermă;
  • O implicare mai fermă în încurajarea fermierilor de a utiliza seminţe certificate, astfel încât să li se îmbunătăţească nivelul de trai și, totodată, productivitatea la nivel de ţară.
  • Coagularea de strategii la nivel naţional privind sistemul de irigaţii, dar și aplicarea Politicii Agricole Comune spre micul fermier.