Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Lecții pentru 2016 – George Costache, Siemens România

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță în 2016.  Aflați răspunsurile lui George Costache, director general Siemens România.

Lucruri bune în România în 2015

  • 2015 a fost un an al revenirii, iar dinamica pozitivă înregistrată la nivel macroeconomic s-a reflectat și în mediul de afaceri.

CITEȘTE AICI MAI MULTE LECȚII PENTRU 2016

Evoluția domeniului în 2015

  • Portofoliul Siemens este complex, iar fiecare segment are particularitățile sale. O tendință pozitivă, ce se observă într-o plajă largă de sectoare din mediul de afaceri, este focusul către sustenabilitate, către eficiență energetică. Este extrem de important să fim responsabili cu resursele pe care le avem, iar eficiența energetică este un pilon cheie în acest proces.
  • Există oportunități care provin și din finanțarea prin fonduri europene a unor proiecte, atât private, cât și publice, și urmărim îndeaproape posibilele investiții de infrastructură energetică, alături de clienții și partenerii noștri din piață.

SIEMENS VA MODERNIZA UNA DINTRE FABRICILE DIN SIBIU

Evoluția companiei în 2015

  • Cuvântul care ar descrie cel mai bine evoluția Siemens în 2015 este „Dezvoltare”. Am continuat să dezvoltăm activitatea centrelor de cercetare-dezvoltare din România, am inițiat extinderea activității de producție a Siemens în România, proces ce va fi finalizat în 2016, și, nu în ultimul rând, am continuat investițiile la nivel intern, în vederea păstrării și dezvoltării competențelor echipelor noastre din toate cele nouă divizii ale companiei.
  • Dacă în locul unui cuvânt aș alege un număr, atunci aș spune 110. În 2015, am aniversat 110 ani de prezenţă pe piaţa locală. Această aniversare nu este doar o rememorare a trecutului, ci şi o promisiune pentru viitor: o promisiune a inovaţiei şi dedicării, pe care Siemens o face Romaniei.
  • Portofoliul Siemens este complex, de aceea nu putem face comentarii generale asupra pieței ca întreg. Dinamica unui sector precum cel energetic este foarte diferită față de cea a pieței IT, de exemplu. De asemenea, în sectorul industrial avem oportunități de vânzare zilnice, în vreme ce într-un sector precum cel al transporturilor, proiectele sunt de anvergură, necesitând desfășurarea lor pe mai mulți ani – implicit, oportunitățile sunt cu mult mai rare. Putem afirma că situația financiară și numărul de angajați sunt stabile, conform cu obiectivele asumate la început de an.
  • În ultimii ani, piața IT&C s-a dezvoltat foarte puternic, în special în segmentul de cercetare și dezvoltare software, unde colegi din Brașov și Cluj-Napoca desfășoară proiecte în echipe internaționale, pentru piețele din afară.
  • Momentan, cífrele aferente anului fiscal 2015 (Oct. 2014 – Sept. 2015) sunt în plin proces de auditare.  În anul fiscal 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 138 de milioane de euro (cifra nu include rezultatele fabricilor), iar numărul total de angajaţi (inclusiv cei din cele patru fabrici) s-a ridicat la peste 1.600 de persoane.

Strategia companiei pentru 2016

  • În anul 2016 Siemens trebuie să arate realizările împlinite în urma procesului de reorganizare internă, început în 2014, după implementarea unei noi strategii la nivel global, denumită Vision 2020. Noua strategie a presupus simplificarea organizației și consolidarea afacerilor în jurul a nouă divizii, odată cu procese mai puțin birocratice, mai multă transparență în relația cu clienții și o mai mare eficiență în luarea deciziilor.
  • La nivel de piață, ne așteptăm la stabilitate în zonele noastre strategice (Electrificare, Automatizare și Digitalizare) și estimăm creșteri în domeniile finanțate prin fonduri UE în noul exercițiu financiar 2014-2020, în special în direcțiile cercetare și inovare, dezvoltarea sectorului IT, promovarea sistemelor durabile de transport sau promovarea protecției mediului și utilizării eficiente a resurselor. Fondurile UE aduc oportunități, pe care, alături de clienții și partenerii noștri, le urmărim.
  • Suntem foarte interesați și de oportunitățile prezentate de exploatarea zăcămintelor (onshore – inclusiv exploatarea câmpurilor de petrol mature ale OMV Petrom și offshore – Marea Neagră) și urmărim evoluția acestor proiecte în vederea identificării oportunităților de afaceri.
  • De asemenea, la nivelul grupului avem în plan continuarea promovării României ca hub IT și locație ideală pentru extinderea producției grupului. De altfel, în 2016 vom extinde și reloca una dintre fabricile grupului din Sibiu, iar în centrele de cercetare-dezvoltare din Brașov si Cluj-Napoca continuăm angajările.

Așteptări de la noul Guvern în 2016

  • Predictibilitate, predictibilitate, predictibilitate. Principalele provocări pe care le simțim pe piețele în care activăm  țin de lipsa de consecvență și continuitate în deciziile strategice referitoare la investițiile mari de infrastructură. Este nevoie de mai multă transparență în luarea și aplicarea deciziilor, în special în zona proiecte de infrastructură.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii