Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Lecții pentru 2016 – Cornel Cărămizaru, FrieslandCampina România

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță în 2016.  Aflați răspunsurile lui Cornel Cărămizaru, CEO FrieslandCampina România.
Cornel Caramizaru

Lucruri bune în România în 2015

  • Ne bucură faptul că România se află în topul creșterii economice între statele UE, cu un avans de aproximativ 4% și că dovedește o anumită stabilitate macro-economică. Economia a fost puternic susținută, în acest an, de creșterea consumului, unul dintre motivele acestei evoluții fiind, în mod evident, scăderea TVA la produse alimentare.

CITEȘTE AICI MAI MULTE LECȚII PENTRU 2016

Evoluția domeniului în 2015

  • Am să încep cu partea plină a paharului. Cel mai bun lucru în 2015 a fost reducerea TVA la produse alimentare. Măsura a avut un impact pozitiv asupra întregii piețe de produse de larg consum și a celei de lactate și a început să-și producă efectele imediat după intrarea în vigoare.
  • Partea goală a paharului privește specificul autohton al industriei de lactate, de la fermier, până la procesator și consumator, sistem care este, în continuare, destul de fragmentat și volatil. Industria de profil din România se află încă la un nivel scăzut, în comparație cu potențialul de producție, pe de o parte, și cel de consum, pe de altă parte.
  • Una dintre principalele probleme ale producției și colectării laptelui în România vine din modul în care fermele sunt organizate, în condițiile în care există fluctuații mari ale cantităților produse între sezonul de vară și cel de iarnă. Pentru a reduce aceste fluctuații de producție, infrastructura fermelor din industria lactatelor trebuie să se îmbunătățească în continuare.
  • Pentru a deveni sustenabil, un fermier ar trebui să fie capabil să genereze cel puțin venitul minim pentru propria-i familie. Calculele noastre arată că un fermier nu poate face acest lucru decât dacă deține cel puțin 20 de vaci. Cei care au între 3 și 5 vaci au și acum, și vor avea şi mai departe, nevoie de surse suplimentare de venit pentru a asigura familiei un venit la un nivel minim de trai.
  • În cazul producătorilor de lactate, trasabilitatea laptelui reprezintă o necesitate pentru a putea asigura standarde înalte de calitate și, mai presus de toate, produse sigure pentru consumatori.

Evoluția companiei în 2015

  • Eficientizare. Este cuvântul care definește evoluția FrieslandCampina în acest an. De-a lungul ultimilor doi ani, compania a trecut printr-un proces  de optimizare a business-ului, cu scopul de a-și adapta activitatea la condițiile actuale de piață și pentru a asigura prezența viabilă pe termen lung.
  • Am urmărit, în primul rând, adaptarea capacității de producție și creșterea eficienței, pentru a ne putea permite să inovăm în continuare, investind în noi tehnologii în fabrici și în brandul nostru principal, Napolact.
  • Am investit, de exemplu, aproximativ un milion de euro în crearea unui centru specializat dedicat producției de brânzeturi  la fabrica din Baciu. Am investit în retehnologizare, în îmbunătățirea standardelor de calitate, dar și în mărirea capacității de producție. Începând cu 1 ianuarie 2015, producem toate specialitățile noastre de brânză în fabrica din Baciu, iar de la 1 iunie facem, de asemenea, maturarea și ambalarea tot aici.
  • Cifra de afaceri a companiei noastre, se află, în acest an, pe un trend ascendent, în timp ce vânzările Napolact, principalul nostru brand, au crescut semnificativ, cu peste 10 %, de la începutul anului și până acum, comparativ cu aceeași perioadă din 2014.

Strategia companiei pentru 2016

  • Ne propunem să asigurăm o creștere sustenabilă a companiei în următorii ani, în paralel cu consolidarea încrederii în rândul tuturor partenerilor, de la fermieri, până la clienți și consumatori. Dorim, totodată, să exploatăm posibilitățile de creștere oferite de evoluția pozitivă a consumului de lactate.
  • De asemenea, suntem determinați să continuăm în 2016 misiunea pe care ne-am asumat-o, prin Napolact, aceea de a încuraja consumul de produse lactate din România, în condițiile în care, pentru Napolact folosim exclusiv lapte de la fermele noastre partenere din Ardeal. Mai mult decât atât, dorim să ne sprijinim fermierii în mod proactiv și avem deja în curs de implementare o strategie prin care urmărim să-i ajutăm în gestionarea propriului business, în educarea lor și în creșterea eficienței fermei pe care o gestionează.
  • Este motivul pentru care noi am decis să ne concentrăm asupra fermelor familiale, cu cel puțin 20 de vaci. Prin intermediul tuturor fermierilor noștri, vom continua să asigurăm unul dintre obiectivele noastre-cheie: trasabilitatea laptelui de înaltă calitate colectat din Ardeal, de la poarta fermei, până pe mesele românilor.

Așteptări de la noul Guvern în 2016

  • Ne dorim asigurarea, pe mai departe, a unei stabilități economice, precum și, lucru extrem de important, a unei predictibilitați fiscale pe termen mediu și lung, lucru care ar sprijini companiile în planificarea strategiilor de dezvoltare a business-urilor.
  • De asemenea, ne-am dori găsirea unei soluții pentru îmbunătățirea semnificativă a sistemului de irigații, în cel mai scurt timp posibil, pentru evitarea problemelor care apar în perioadele de secetă și care impactează semnificativ rezultatele fermierilor români, așa cum s-a intamplat in anul 2015.
  • Dacă ar fi să luăm în calcul industria de lactate, credem că o măsură bună ar putea fi implementarea unui program național de stimulare a consumului de lapte, care nu poate avea decât efecte benefice în rândul populației.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii