Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Lecția de dans

Lucian si Sarah Stanila
A învăţat de la americani că mulţi oameni de afaceri şi şefi de companii văd dansul ca pe o bună metodă de relaxare după muncă. Aşa că Lucian Stănilă a adus această idee de business şi în România.

,,În State, dansul este un stil de viaţă, în România este văzut ca un hobby ocazional, rareori face parte din programul firesc al unui om de afaceri, de exemplu”, spune Lucian Stănilă, instructor de dans şi cel care a adus în România unul dintre cele mai cunoscute branduri de studiouri de dans din lume, Arthur Murray. El face dans încă de la vârsta de 14 ani, iar în anul 2000, a plecat în Statele Unite în căutarea visului american. În câţiva ani acolo i s-a ivit posibilitatea de a preda lecţii de dans. Când i-a cunoscut pe cei de la Arthur Murray, pentru că nu mai aveau locuri de instructori disponibile, s-a oferit să lucreze voluntar pentru ei, o perioadă.

,,Francizorul de acolo, care este mentorul meu în business, a fost foarte surprins de propunerea mea, însă a fost de acord. După o săptămână mi-a spus că nu mă poate lăsa să plec şi mi-au făcut loc în echipă. Şi aşa a început aventura Arthur Murray pentru mine”, povesteşte Stănilă. În 2009, îşi deschidea în New Jersey propria sală sub acest brand, iar trei ani mai târziu şi-a extins afacerea şi a mai deschis încă un studio.

Brandul Arthur Murray a fost lansat în urmă cu 102 ani şi este prezent azi în 23 de ţări, cu 280 de şcoli de dans. Din luna aprilie a acestui an poate fi întâlnit şi în România după ce Lucian Stănilă, împreună cu soţia lui, Sarah, au deschis în Bucureşti prima şcoală sub această franciză. Investiţia s-a ridicat la circa 200.000 de euro se aşteaptă să ajungă pe break even după prima jumătate de an şi are în plan deschiderea a încă zece studiouri la noi în ţară, în următorii 5 ani. Piaţa românească nu este săracă când vine vorba de acest gen de afaceri, însă Lucian Stănilă mizează în businessul lui pe modelul standard pe care îl aplică brandul în toate şcolile pe care le deţine în întreaga lume. Toţi instructorii vin cu o tactică specială de abordare a clienţilor, dar fiecare client în parte este tratat diferit pentru că tocmai aceasta este ideea pe care se bazează brandul, de a aduce servicii personalizate.

,,În general clienţii care vin la Arthur Murray sunt oameni de afaceri sau cei care conduc la nivel de management şi top management diferite companii, fie oameni care au fost foarte activi, iar acum îşi petrec timpul liber prin activităţi care le fac plăcere și sunt benefice pentru sănătate”, mai explică instructorul. Costurile lecţiilor sunt de asemenea personalizate astfel că preţul diferă de la cursant la cursant.

În principiu, el depinde de câte stiluri de dans își alege fiecare, de frecvenţa cu care poate veni la şcoală şi nivelul de performanţă la care doreşte să ajungă. De exemplu, un pachet de 400 de dolari cuprinde 4 lecţii individuale, acces nelimitat la lecţiile de grup şi sesiunile de party. Astfel, o persoană care alege un astfel de pachet poate susţine până la 32 lecţii din cele trei tipuri, pe lună.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii