Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

Leadershipul începe din copilărie

Se ocupă de peste 15 ani cu identificarea a tot ce este suficient de diferit în societatea românească și în plan global pentru a naște o mini-revoluție în stil, gândire sau atitudine față de branduri. Liliana Misăilă și Cristina Pop de la agenția de coolhunting Antz realizează împreună cu Forbes topul „Cool Brands“ și – ca de fiecare dată după ce ni se dezvăluie preferințele trendsetterilor – ne rămâne pe buze o întrebare: „Bun. Și acum ce urmează?”.
Antz_1

Abia dacă trecuse o zi de la cea mai mare surpriză din istoria recentă a numeroaselor runde electorale. Social media și publicațiile tradiționale se întreceau în justificări și explicații pentru niște rezultate pe care aproape nimeni nu le-a anticipat, în condițiile în care toate sondajele o dădeau câștigătoare pe Hillary Clinton. „Lumea se schimbă, iar ritmul schimbărilor este tot mai alert”, încearcă o explicație Cristina Pop și Liliana Misăilă, fondatoarele agenției de analiză de „cult searching” și „trend watching” Antz.

Cu alte cuvinte, Liliana Misăilă și Cristina Pop, alături de o comunitate de 50 de “coolhunters” și 600 de „trendsetters” și „influencers” din București, Cluj, Brașov, Constanța, Timișoara, Iași, Sibiu și Chișinău, caută permanent tendințele viitorului, cele care inspiră companiile și oamenii-marcă să inoveze, să identifice oportunitățile și mișcările culturale care merită încurajate și dezvoltate.

Despre subiectul „cool” ați avut ocazia să citiți pe larg de-a lungul celor opt ani de existență ai Forbes România, dar mai ales pe parcursul ultimilor cinci ani, de la apariția topului Cool Brands, realizat anual prin investigarea comunității Antz pe parcursul unor interviuri desfășurate pe parcursul mai multor luni.

Dincolo de ediția din acest an a topului propriu-zis, pe care îl puteți descoperi în paginile următoare, Liliana Misăilă și Cristina Pop ofereau în avanpremieră în fiecare dintre edițiile speciale Forbes România Cool Brands și câteva dintre tendințele care vor intra în obișnuință în următorii ani.

După cum spun aproape de fiecare dată cele două fondatoare ale Antz, „nu ceea ce este popular este cool; cool este the next big thing”.

Pasiunea pentru brandurile românești și reîntoarcerea la valorile românești, devenite în ultima perioadă foarte populare, era una dintre tendințele pe care le semnalaseră de mai bine de șapte ani într-unul dintre articolele din Forbes România.

Au urmat, de-a lungul studiilor pe care Antz le-a lansat în ultimii cinci ani, și alte tendințe pe care le veți recunoaște în zilele noastre, precum: INSPERIENȚA (experiențe interioare, care generează energie creativă și emoție), ECOLUȚIA (consumatorul preocupat de problemele de mediu și de păstrarea valorilor autentice ale comunității din care face parte), MINIPRENORIAT, TEENPRENORIAT (afaceri pornite de la vârste fragede, chiar din adolescență), ANTREPRENORIAT SOCIAL sau CULTURA MEȘTEȘUGULUI și ECONOMIA CREATIVĂ.

Dar cine sunt cei care dau tendințele? „Cohortele esențiale”, cum le numesc fondatoarele Antz, sunt generația „mileniștilor” (cu vârste între 25 și 35 de ani) și, tot mai mult, generația „zeților” (sub 25 de ani). În ciuda reducerii natalității din ultimii 25 de ani, atât generația „mileniștilor”, cât și cea a „zeților” încep să se apropie din punct de vedere al numărului de membri de cea a generației decrețeilor.

„Generația M este definită și ca generația EU, fiind prima generație care își trăiește întreaga viață adultă într-o Românie integrată european. EU mai marchează și egolatra generației M, în interiorul disciplinei de trend forecasting fiind o permanentă polemică în ceea ce privește definirea generației M ca narcisistă sau orientată spre bine, ca marcă a orientării spre umanitate. Până la decizia finală, toți specialiștii din industrie sunt de acord că este cea mai concentrată generație asupra propriei persoane de până acum”, reiese din studiul Antz privind tendințele cool în 2017. Practic, potrivit aceluiași studiu, dacă generațiile Baby Boomers și X (decrețeii) credeau în valori precum „să ne descurcăm”, „să trecem și peste asta” sau „să bem ca să uităm”, mileniștii sunt prinși între valori precum „trebuie să trăiesc sănătos și mindful” sau „trebuie să fiu King of the World”, „trebuie să experimentez tot ceea ce generațiile anterioare nu au putut”. De aceea, mileniștii au deziderate la care generațiile anterioare nici măcar nu visau, precum conectarea la alte culturi sau învățarea prin aventura globală.

Însă generația care va schimba cel mai rapid, profund și dramatic istoria umanității nu este reprezentată de mileniști, ci de așa-numita generație Z sau „noii mileniști”. Sunt, practic, născuți și educați în vremuri de criză mondială, de amenințare a terorismului, a naționalismului extrem, de recesiune, de schimbări climatice importante și își vor trăi viața adultă – cel mai probabil -, în vremuri de completă remodelare a ordinii sociale și economice. Cea mai educată tehnologic generație din istoria umanității, „zeții” integrează absolut firesc tehnologia în orice aspect al vieții lor, oricât de mărunt.

Chiar dacă cea mai mare parte a membrilor acestei generații sunt în prezent pe băncile școlii, într-un deceniu de acum înainte, când decrețeii se vor fi apropiat decisiv de vârsta de pensionare, „zeții” vor reprezenta o pondere importantă din forța de muncă aflată în fața unei mari provocări: îmbătrânirea dramatică a populației (o problemă valabilă atât pentru România, cât și pentru întreaga Europa). Până atunci, însă, cea mai tânără generație pare a fi și cea mai educată atunci când vine vorba de leadership. „Sunt înțelepți la vârsta ludicului și își doresc să aibă influență la vârste foarte tinere”, afirmă Liliana Misăilă și Cristina Pop în studiul privind tendințele anului 2017 în privința „the next best thing”. Iată, pe scurt, câteva dintre aceste tendințe.

• Noul feminism – Nu are nevoie de mai multe legi și de susținere guvernamentală, ci doar de mai multă inițiativă personală. Noul feminism este despre asumarea drepturilor egale, despre femeile care își asumă propriile vieți, profitând de oportunități și nedând vina pe alții pentru orice nerealizare personală;

• Generația filtrelor- studiile arată că timpul de concentrare al generației Z este de opt secunde. Predicțiile arată că anul acesta valoarea se va reduce la jumătate, deci companiile și brandurile trebuie să fie tot mai relevante și interesante;

• Angajitatea – (publicitatea + angajați) – în epoca în care marca personală este cea mai importantă investiție, iar comunicarea prin logouri umane e definitorie în marketingul mondial, companiile își construiesc campanii de promovare nu doar pentru a-și atinge obiective de imagine și vânzare, ci și pentru a crea empatie, simpatie și loialitate din partea angajaților;

• Helthdonism – (hedonism + sănătate) – generațiile Z și M combină concepte până acum absolut divergente, precum sănătate și distracție, definind un nou stil de îmbinare a unor valori, teme și idei care erau în antonimie pentru generațiile anterioare;

• Onlife – cu 15 ani în urmă, înainte de explozia internetului, umanitatea avea o lume de obiective și servicii offline. A urmat era comunicării și digitalizării și frenezia exploziei lumii online. Acum, liniile dintre online și offline vor fi din ce în ce mai estompate și consecințele vor fi inovatoare și impresionante;

• Corporate off – corporatiștii cu vechime (cei care au peste 30 de ani) caută noi modalități de ieșire din sistem, fie definitiv, fie ca variantă de timp liber, în care se ocupă de vocațiile, pasiunile, visele lor dintotdeauna sau descoperite prin crize de identitate, prin întrebările și căutările din ultimii ani.§

Sursa: Next Big Thing 2017, Antz

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii