Cautare




, Staff

Tech |
|

Leadership în era digitalizării

Cum se îmbină digitalizarea, inovația și leadershipul într-o industrie tot mai competitivă, precum cea farmaceutică?
Andre Vivan da Silva gsk romania

Rolul liderilor este de a înțelege strategia companiei pe care o conduc și de a o călăuzi spre un obiectiv bine stabilit, este de părere Andre Vivan da Silva, executivul de origine braziliană care conduce operațiunile locale ale grupului farmaceutic britanic GlaxoSmithKline (GSK).

„Rolul nostru este de a stabili direcții, de a ne asigura că esența organizației este stabilită, că avem abilitatea și capacitatea să înțelegem de ce facem acest lucru. Întrebarea cea mare este de ce facem ceea ce facem? Trebuie să ne gândim la acest lucru. Avem trei componente prin care ne putem defini strategia: problema, prețul sau consumatorul. Avem trei opțiuni”, a spus acesta, în cadrul ediției din acest an a Forbes CEE Forum.

În următorul deceniu, compania farmaceutică va folosi medicina bioelectronică pentru a crea dispozitive foarte mici, care sunt conectate la sistemul nervos și care modifică semnalele electrice, cu scopul de a trata boli precum astmul, diabetul sau artrita.

GSK are 98.000 de angajați în 115 țări și deține 84 de unități de producție în 36 de țări, unde fabrică medicamente, vaccinuri și produse medicale de larg consum. Pe plan local, compania britanică a deținut fabrica de medicamente Europharm din Braşov, pe care a decis s-o închidă la finalul anului 2015.

„Digitalul nu este esența businessului nostru, ci esența este de a realiza produse de valoare pentru ca oamenii să se simtă bine și să trăiască mai mult, aceasta este misiunea mea și trebuie să rămân acolo. Digitalul însă ne-a permis să facem ceea ce trebuie. Am reflectat, de ce facem acest lucru? Pentru că trebuie să oferim medicamente eficiente într-un fel mai accesibil pacienților. Cum le oferim cea mai bună experiență pacienților și doctorilor?”, a spus Vivan da Silva. Executivul susține că liderii din industria farmaceutică ar trebui să reflecteze asupra a trei aspecte importante, care pot fi cruciale pentru companiile lor.

„Vreau să reflectăm asupra a trei lucruri importante. Există milioane de aplicații în App Store, pe care o alegi? Așa se întâmplă și cu furnizorii care vin și zic că ne pot oferi multe lucruri. Acest lucru ne provoacă multă confuzie azi, de aceea trebuie să ne menținem esența, să știm ce vor să experimenteze clienții noștri. Al doilea lucru este legat de modul cum putem adăuga cunoaștere pe parcurs, pentru că industria farma poate fi restrictivă. Al treilea aspect ține de transformare, fiecare business are diferite componente și aspecte de care trebuie să ținem cont”, a spus el. În acest sens, este foarte important ca jucătorii din industria farmaceutică să înțeleagă comportamentul clienților și să fie atenți la nevoile acestora.

De asemenea, Andre Vivan da Silva reiterează importanța tehnologiei în domeniul medical, tot mai mulți oameni luând decizii legate de propria sănătate prin intermediul aplicațiilor și website-urilor. „Dacă acesta este trendul, vrem să stăm pe dinafară sau să fim la cârmă? Este o alegere și trebuie să mă asigur că avem resurse și capacități să o facem. Pentru că o ambiție fără execuție este de-a dreptul o halucinație”, a spus el. Pe de altă parte, digitalizarea reinventează o organizație, iar liderul este responsabil pentru modul în care va împărtăși diferitele valori și experiențe create în companie.

În ceea ce privește modelul de leadership, executivul de origine braziliană consideră că fiecare lider trebuie să fie un model pentru el însuși.

„Cred că trebuie să inspirăm oameni, să transmitem credințele noastre, bazate pe valori; trebuie să corelezi valorile tale cu ale companiei. Dacă nu faci acest lucru, pierzi timpul, dacă nu poți transmite încredere echipei tale. Trebuie să fii tu însuți propriul model, dar, de asemenea, să înțelegi ce cred și ce simt angajații tăi. Una dintre teoriile mele este că trebuie să trăiesc și să simt temerile lor”, a conchis da Silva.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii