Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SmallBusiness |
|

Laura Țeposu (Libris.ro): “Cărțile de sănătate și gastronomie se vând tot mai bine, semn că începem să fim mai atenți la prevenție prin stilul de viață adoptat”

Libris.ro a devenit în ultimii ani un jucător important în vânzarea de carte. Investiția într-un depozit modern, care poate gestiona 3 milioane de cărți, asigură procesarea comenzilor în mai puțin de 48 de ore.
Laura Teposu_Libris_doi

Forbes: Care au fost domeniile și segmentele producției de carte care au cunoscut creșteri ale vânzărilor în rețeaua dvs., în 2018? Care domenii au suferit scăderi în rețeaua dvs., în 2018?

Laura Țeposu: Libris.ro a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 40 milioane de lei, ceea ce a însemnat o creștere cu 28% față de anul precedent. Categoriile cele mai vândute au fost și în 2018 Beletristică, Dezvoltare Personală și Cărți pentru copii. Nu am înregistrat scăderi pe nicio categorie.

Comanda medie a crescut pe Libris.ro în 2018 cu 15% față de anul precedent, ajungând astfel la 80 de lei. Cea mai mare valoare medie a comenzii s-a înregistrat în Brașov – 155 lei, aici aflându-se și cel mai fidel client, care a plasat 238 de comenzi pe parcursul anului. La polul opus se află clienții din județul Covasna, unde media a fost de 66 lei/comandă.

Cele mai multe comenzi au fost înregistrate în București (peste 313.000), în top 3 urmând județele Brașov și Cluj, cu peste 130.000, respectiv peste 83.000 de comenzi. Cea mai mare rată a recurenței s-a înregistrat în Brașov, Bacău, București și Cluj, media fiind de 1,4 comenzi/an.

Categoriile cele mai vândute au fost și în 2018 Beletristică, Dezvoltare Personală și Cărți pentru copii. Străinul de lângă mine al româncei Irina Binder a fost cea mai vândută carte pe Libris.ro în 2018, fiind cartea preferată în 30 dintre cele 42 județe ale țării.

După ce am analizat preferințele clienților care au comandat anul trecut, am constatat că, alături de Beletristică, vedem o dinamică foarte interesantă pe categoriile de Dezvoltare personală și Spiritualitate, precum și Cărți pentru copii și Parenting.

Gusturile cititorilor români se diversifică și cred că în următorii câțiva ani, vom vedea creșteri constante pe aceste categorii, posibil și noi intrări în top.

Cărțile de Sănătate și cele de Gastronomie se vând tot mai bine, semn că începem să fim mai atenți la prevenție prin stilul de viață adoptat.

 

Forbes: În 2018, în opinia dvs., care sunt factorii care au influențat vânzările de carte de pe piața din România? (factori cu influențe pozitive sau negative)

Laura Țeposu: Factorii care au determinat evoluția pozitivă au inclus atât creșterea fondului de carte disponibil, odată cu inaugurarea noului depozit, dar și revigorarea pieței de carte și o dinamică favorabilă a comerțului online. Oamenii sunt din ce în ce mai preocupați de dezvoltare personală, de creșterea și educarea copiilor folosind materiale dedicate, sunt mai curioși și asta îi apropie de lectură.

Anul 2018 a fost marcat de o investiție majoră pentru Libris.ro, în valoare de peste 4 milioane de euro, care a presupus construirea unui depozit nou, modern, unde poate fi gestionat un stoc permanent de 3 milioane de cărți și produse complementare cititului.

De asemenea, o parte importantă a investiției a reprezentat-o sistemul WMS de gestionare a depozitului, care permite procesarea comenzilor în 24-48 de ore de la plasare cu o medie de peste 10.000 de comenzi procesate/zi. Proiectul s-a întins pe o perioadă de 12 luni și a fost finalizat în luna noiembrie 2018.

Mutarea în noul depozit și automatizarea acestuia ne permit păstrarea vitezei de expediere a cărților comandate de clienții noștri, în condițiile unui număr în creștere de comenzi plasate zilnic. Momentan avem listate peste 40.000 volume în limba română și 85.000 volume în limba engleză. Titlurile în română sunt în stoc în depozitul din Brașov.  Așa cum ne-am propus la începutul anului trecut, am crescut semnificativ oferta de carte în limba română.

Alături de aceasta, campaniile sociale, de încurajare a cititului- #RespectYourself – Oferă-ți timp pentru lectură! –, dar și revigorarea pieței de carte din România au contribuit la creșterea cifrei de afaceri.

Investițiile din 2018 își arată deja eficiența, iar dinamica pozitivă a pieței de carte este încurajatoare. Dincolo de campaniile noastre de marketing, continuăm demersurile începute în campania #RespectYourself și să oferim copiilor din medii defavorizate sau cu acces limitat la un fond de carte gratuit posibilitatea de a descoperi lectura.

(19 martie 2019)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii