Laura Mihăilă Andrei, Head of Marketing, BCR
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Laura Mihăilă Andrei: „Trăim vremuri cumplite”, spune la un moment dat anti-eroul din American Psycho. În marketing e la fel. În zilele noastre, marketingul este un Dexter’s Laboratory în care profilarea, targetarea, nano messagingul și tool-urile înlocuiesc strategiile clasice. E mai multă statistică decât literatură.
Social media, pe care am abuzat-o toți în ultimii ani, trece din zona de content și comunitate în zona de media buying și campanii de performance. Literatura se transformă în ecuații. Modul de lucru Agile obligă la campanii mai mici cu o frecvență sporită, care transportă mesaje funcționale și tactice. Asta înseamnă ca toată construcția de brand (cu precădere engagementul emoțional) să se întâmple mai greu ca înainte.
Relația conversațională cu clienții va trece ușor din zona de text (social media așa cum o știm azi) în zona de voce (Siri, Alexa, WhatsApp). Campaniile smart și out of the box, care nu sunt și relevante (pentru client sau pentru comunitatea din care face parte clientul), sunt deja sortite eșecului. Goodbye, Cannes!
Peste toate acestea planează sfârșitul erei consumerismului frenetic și vine responsabilitatea ca fenomen social, de care brandurile trebuie să țină seamă.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIRUNA SMEUREANU (COCA-COLA)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Laura Mihăilă Andrei: Lucrurile s-au complicat foarte mult în modul în care îmi fac job-ul în ultimii ani. Cei care intră acum în marketing trebuie să se ferească să se arunce direct în descifrarea tool-urilor și a sutelor de canale digitale. Go back to basics!
Nu faci nimic din taste dacă nu aprofundezi ce înseamnă și ce presupune construcția și arhitectura de brand. E urât ce o să spun, însă marketingul e business, iar pentru asta s-a inventat Excel. Creativitatea e frumoasă, însă marketingul nu e doar comunicare: e mai ales matematică și statistică. Ultimul sfat este să fie tot timpul cu ochii și urechile la apertura maximă. Numai așa înveți și înțelegi. În marketing nu se doarme în post.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LOREDANA IONEL (BEIERSDORF)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Laura Mihăilă Andrei:
- Transparență și onestitate;
- Creativitate cu rezultate pozitive de business;
- Capacitate de implementare a proiectelor.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SORIN CHIRCULESCU (CATENA)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Laura Mihăilă Andrei: Să-și poată imagina viitorul clientului său, al business-ului și al pieței. Doar așa poți „agăța” oportunități și să rămâi pe făgașul stabilit la început. Marketingul e un job de construcție, iar rezultatele le vezi în doi-trei ani. Trebuie să ai răbdare și perseverență să le faci pe toate cât de creativ și disruptiv o cere momentul. Diferența dintre succes și eșec e dată de cât de clar și realist ți-ai imaginat destinația la început.