Laura Barbu, Brand & Marketing Communication Director Vodafone România
Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?
Laura Barbu: 2018 este anul în care „personalizarea” capătă un potențial efervescent. Cu eficiență pe care o poți dovedi la fiecare click, cu relevanță crescută atunci când este corect ancorată în nevoile diferitelor segmente de clienți.
Transformarea digitală începută în anii anteriori și preocuparea brandului Vodafone de a experimenta conținut inovator în diferite platforme digitale ne-a pregătit pentru un 2018 în care promisiunea brandului va fi adusă la viață personalizat, relevant și creativ pentru diferite segmente de clienți și audiențe digitale. Social listening și storytelling completează tabloul unui an cu focus prioritar pe digital și big data.
Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.
Laura Barbu: În Romania, marketingul ultimei perioade reconfirmă tendințe regionale începute în anii precedenți. Aș aminti dintre acestea:
- Creșterea activităților experiențiale pentru client ca și parte din mixul de marketing. Dincolo de războiul prețurilor;
- Creșterile înregistrate în programmatic și biddable (search și social);
- Componentele „video” și „mobile” își consolidează poziția de alegeri prioritare în articularea mesajelor.
Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?
Laura Barbu: Social Media este cheia atât pentru înțelegerea nevoilor clienților, cât și în interacțiunea cu aceștia, fie în zonă de suport clienți sau, simplu, în cea de entertainment. Sunt platforme de social listening care au învățat românește și este foarte valoros pentru omul de marketing să le asculte.
Totodată, în interacțiunea cu clientul, platformele de Social Media sunt „top of mind” pentru noi toți. Folosite corect, cu profilare corespunzătoare, conținut de calitate, frecvență și răspunsuri potrivite, aceste platforme influențează semnificativ sentimentul și considerarea față de un brand sau altul. Punctual, platformele de Social Media susțin activ vânzările digitale.
Prima putere în deciziile de marketing rămâne, însă, clientul, înțeles prin suma interacțiunilor cu brandul, indiferent de formă sau de locul interacțiunii.
Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.
Laura Barbu: În primul rând, acesta nu va fi un robot. Creativitatea și empatia sunt trăsături de personalitate, care ne diferențiază clar de inteligența artificială. Aș îndrăzni să spun că sunt abilitățile pe care ar trebui să le folosim tot mai mult în următorii ani. Clientul va rămâne etern punctul de plecare și de interes al oricărui om de marketing.
(14 august 2018, București)