Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Laura Barbu (Vodafone): „Marile succese în marketing și comunicare se nasc când brandul răspunde relevant atât la evoluțiile economice, cât și la evoluțiile socio-culturale”

Laura Barbu, director de marketing în cadrul Vodafone România, subliniază faptul că digitalizarea este cel mai puternic trend în marketingul zilelor noastre. Omul de marketing a devenit un creator de conținut, care gândește la fel ca un publisher.
Laura Barbu

Laura Barbu, Brand & Marketing Communication Director, Vodafone România

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Laura Barbu: 2017 este anul în care trăim viitorul astăzi. Consumul de date are creșteri accelerate, care depășesc tendințele altor industrii și care este justificat prin accesul la conținut și experiențele pe care vitezele superioare ale rețelei le pot susține. Tehnologiile noi schimbă felul în care experimentăm fiecare zi. De la aplicații, până la realitate virtuală, inteligență artificială sau obiecte și dispozitive interconectate, elemente pe care noi le-am folosit în campaniile Vodafone România, susținute de calitatea rețelei Supernet 4G+, toate ne dau puterea să ne facem un viitor mai bun.

Într-un an de creștere a consumului, cu transformări tehnologice susținute, oportunitățile omului de marketing stau tocmai în alegerile consecvente, aliniate la promisiunea brandului și articulate relevant, consistent, pentru clienți.

Pentru Vodafone România, 2017 este un an special, dat fiind că sărbătorim 20 de ani alături de clienții noștri. Fiind un an în care trăim viitorul astăzi, poziționarea noastră rămâne, firesc, orientată către viitor, punând în valoare optimismul și deschiderea românilor.

VREAU TWIN PEAKS!

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Laura Barbu: Românii au ieșit mai puternici din această criză, mai încrezători în forțele proprii. Ca profesionist de marketing, am găsit multe lecții și confirmări valoroase în această experiență. A fost o perioadă care ne-a demonstrat cât de important este să rămâi consecvent și consistent în promisiunea de brand și respectarea valorilor sale, indiferent de context.

În acest fel, îți consolidezi elementele de diferențiere și percepția favorabilă a clienților. O altă concluzie a fost că nu trebuie să te oprești din a investi în oameni. Ei sunt motorul care accelerează ieșirea din orice perioadă de provocări și cei care asigură creșterea.

A fost o perioadă în care a devenit foarte relevantă încă o lecție importantă: nu intra în războiul prețurilor încercând să vinzi pentru oricine. Alege să oferi produsul și serviciul de calitate, la prețul corect. Vei câștiga, astfel, încrederea și fidelitatea clienților.

Inovează, nu copia. În astfel de perioade se nasc nevoi noi. Înțelege-ți clientul și răspunde nevoii sale. Fii primul și vei crește chiar și în criză. Aceasta a fost poate una dintre cele mai valoroase lecții ale perioadei de criză.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – SEPTEMBRIE 2017

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing (naționalism, digitalizare, îmbătrânirea populației, generația Millennials etc.)

Laura Barbu: Digitalizarea este cea mai puternică tendință astăzi, dată de schimbările rapide aduse de tehnologie, tendință pe care o întâlnim peste tot și care reconfigurează interacțiunea cu toate categoriile de clienți. Felul în care folosim comunicațiile și noile tehnologii transformă comportamente de cumpărare și decizii de consum.

Telefonul mobil și conținutul creat, care trebuie să fie relevant și de substanță, devin elemente cheie în comunicarea cu clienții, vitale pentru a genera ceea ce numim un „inbound marketing” de calitate. Omul de marketing de azi trebuie să fie creator de conținut, să gândească la fel ca un publisher. El poate deveni publisher-ul de mâine.

IATĂ AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN URBAN – SEPTEMBRIE 2017

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

Laura Barbu: Omul de marketing trebuie, în primul rând, să își cunoască foarte bine clientul. Trebuie sa înțeleagă, să experimenteze stilul de viață și pasiunile acestuia, să se înconjoare de echipe și reprezentanți ai celor pentru care brandul pe care îl reprezintă are de îndeplinit o misiune.

Marile succese în marketing și comunicare se nasc atunci când brandul răspunde relevant atât la evoluțiile economice, cât și la evoluțiile socio-culturale. Nu am ajuns încă în punctul în care să pătrundem toate resorturile intime ale minții omenești sau ale comportamentului uman. Cu toate acestea, adevăratul om de marketing de astăzi încearcă să le înțeleagă în fiecare zi.

CITEȘTE INTERVIUL CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

VEZI INTERVIUL CU YVES MARTIN (ORANGE)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii