Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Laura Barbu (Vodafone): “Cred cu tărie în importanța gândirii strategice în marketing, dublată de curajul de a fi inovator și curios”

Misiunea și utilitatea brandului vor fi mai importante decât mixul de marketing și se va trece de la targetarea pe audiențe în digital către targetarea personalizată, formulează Laura Barbu (Vodafone) câteva direcții ale marketingului în următorii ani.
040 marketing 02 Vodafone Laura Barbu

Laura Barbu, Director Brand and Marketing Communication, Vodafone România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Laura Barbu: În mijlocul erei digitale, atât provocările cât și oportunitățile în marketing sunt determinate de două tendințe esențiale: schimbările tehnologie rapide și schimbările fundamentale ale mentalității umane.

Din punct de vedere tehnologic, vom trece de la „mobile first” la „mobile only”, de la oameni conectați la obiectele din jurul nostru conectate prin puterea rețelelor, de la realitate și 3D la realitate virtuală și 3D printing, de la inteligența umană la fluiditate între inteligență umană și cea artificială.

Din perspectiva schimbărilor de mentalitate, merită observată trecerea de la concentrarea pe științele fixe către cooperarea cu creativitatea, empatia și intuiția.

Totodată, competiția cedează teren colaborării, iar preocupările ecologiste, gândul către o lume mai bună, câștigă teren în motivarea tinerei generații în detrimentul intereselor pur tranzacționale.

În acest context, din perspectiva omului de marketing, menționez câteva din provocările următorilor ani:

– Misiunea și utilitatea brandului vor fi mai importante decât mixul de marketing.

– Abilitatea de a comunica pentru satisfacerea unei nevoi va fi secundară abilității de a prezice în timp real nevoia pe care o satisfaci cu produsul și comunicarea relevante.

– Datele personale vor căpăta puterea de produs în sine sau de monedă de acces a clienților către diverse platforme și servicii gratuite.

– Omul de marketing va trebui să învețe continuu platforme și tehnologii noi.

– Trendul de reducere în eficiență a publicității de masă va continua.

– Se va impune trecerea de la targetarea pe audiențe în digital către targetarea personalizată în cel mai oportun context de timp, locație, interese și evenimente.

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: YVES MARTIN (ORANGE)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Laura Barbu: Într-o lume în schimbare, omul de marketing are oportunitatea de a fi mereu tânăr (Zâmbește.) – un magician care reușește să înțeleagă oamenii, nevoile lor și are soluții relevante la momentul potrivit. Nu este ușor, dar poate fi o profesie plină de satisfacții:

  1. Folosește-ți intuiția.
  2. Stăpânește datele și fii mereu curios să afli cât mai multe despre client și lumea din jur.
  3. Învață permanent tehnologii noi.
  4. Învață din greșeli.
  5. Colaborează și experimentează.

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ALINA MIROIU (ZDROVIT)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Laura Barbu: Parteneriatul este cheia pentru succesul unui brand și al echipei care îl construiește. Pentru mine, atunci când lucrez împreună cu un partener, este important:

– Să împărtășim aceeași viziune.

– Să simt pasiunea și expertiza echipei pentru lucrul bine făcut.

– Să existe onestitate și încredere reciprocă.

– Să existe strategie, creativitate și dorință de a inova.

– Să gestioneze bine riscul și schimbarea.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Laura Barbu: Cred cu tărie în importanța gândirii strategice în marketing, dublată de curajul de a fi inovator și curios. Nu există o rețetă unică pentru un om bun de marketing, dar frumusețea constă tocmai în unicitatea fiecăruia dintre noi și în puterea poveștilor pe care le aducem împreună la viață.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii