Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

30 sub 30 |
|

La persoana întâi

Dacă într-o zi, aș avea curiozitatea să aflu ce se mai întâmplă în Social Media, care este „pulsul” tinerei generații, ce mai este nou în marketing sau în literatură, l-aș suna pe Laurențiu Ion.  
laurentiu ion 3O5A0609

Laurențiu Ion nu are veleități de analist sau comentator TV (care se pricepe la toate) și nici nu dă semne că va ajunge vreodată un lider de opinie la care lumea să ciulească urechile. Nu! Laurențiu Ion, la 26 de ani, știe să vorbească despre sine. Dar, în același timp, vorbește convingător despre lume, la persoana întâi. Nu vorbește după ureche, nu improvizează, nu este genul de om (tânăr intelectual) care este obișnuit să încropească ceva, „merge și așa!“. Implicarea, rigurozitatea și temeinicia caracterizează tot ce face.

Top ,,30 sub 30″, ediția 2017

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Laurențiu Ion este o personalitate polivalentă. (Să nu ne ferim de cuvinte mari!) Este Digital Marketing Team Leader la IBM, autor a două volume de poezie scoase la edituri prestigioase (Humanitas și Tracus Arte), a fondat revista de literatură și fotografie „SUBCAPITOL”, predă Digital Marketing la Universitatea Alternativă și desfășoară o activitate susținută în social media și în publicistică.

Să mai notăm editorialele semnate în „Forbes România”, care au stârnit un interes ce ar face invidioși pe mulți „lideri de opinie” cu pretenții.

Laurențiu Ion face parte dintr-o generație care a învățat să-și facă nodul la cravată pe internet și care, înainte să ia o decizie în viața reală, își documentează opțiunile în văzul tuturor, pe wall-ul profilului de Facebook.

Generația sa este cool, tehnologizată și a crescut și s-a maturizat în libertate. Este o generație emblematică pentru tânăra democrație românească.

Laurentiu ION

Dar cel mai important lucru este că generația lui Laurențiu Ion a fost educată să creadă în libertate și să lupte pentru aceasta. „Cu fiecare articol scris, eseu sau campanie de Digital Marketing pe care o pun în piață, cu fiecare curs pe care-l țin, workshop sau conferință, contribui la mica istorie a generației mele”, declară Laurențiu Ion.

Când vorbești cu el ai senzația (ciudată și miraculoasă, în același timp) că discuți, de fapt, cu mii de oameni din social media din întreaga lume. Atenție, nu este purtătorul de cuvânt al acestora și nici vreun lider spiritual! Dar implicarea în rețelele de socializare trezește involuntar sentimentul că asculți mii de tineri, cu preocupările și urgențele lor existențiale.

Superputerea generației din care face parte Laurențiu Ion are autonomia unei baterii de telefon. Totuși, când internetul dispare, începe o viață și mai palpitantă, pe munți, în natură, în sânul familiei și printre prieteni, de-aici încolo începe viața care contează.

Laurențiu Ion este tânărul care poate sta la o coadă lungă doar dacă e alegerea lui și dacă poate alege oricând o altă coadă. Are și nu are răbdare, azi este în Berlin, mâine, la jobul din București, iar poimâine seară iese în stradă, încercând să schimbe țara în care trăiește. Se află într-o continuă mișcare, dar dimineața se găsește mereu, indiferent ce a făcut cu o zi înainte, în mijlocul responsabilităților pe care trebuie să le finalizeze, în deadline, cu succes.

Independența este primul reper în care Laurențiu Ion a crescut și s-a format. La 17 ani, deja câștiga bani din scris: concursuri literare și de eseistică, olimpiade și ghostwriting pentru politicieni locali, iar la 19 ani a primit primul job în digital marketing.

„Cred că am conștientizat că trebuie să fiu independent odată cu apariția conștiinței înseși. Am fost încurajat și educat în spiritul independenței financiare și de orice alt fel, crescând, până la 15 ani, fără calculator și internet, ca mai apoi, să devin vecinul adolescent care avea întotdeauna o soluție pentru Ecranul Albastru al Morții de la Windows”, își amintește Laurențiu Ion.

Acum, el conștientizează că trebuie să fie independent în fiecare moment al zilei. „Independența de orice fel este, să spunem, a doua conștiință a mea“, precizează el.

Cel de-a doilea reper al vieții este împletirea cordială dintre idealism și pragmatism. La 19 ani, în timpul zilei, studia literatura și gramatica, scria articole și eseuri, iar apoi – în timpul rămas, făcea Social Media, explicându-și existența prin rapoarte de media, cifre și documente Excel.

A înțeles că mixul câștigător poate fi însuflețit de idealism, de visare, pe de o parte, dar și de matematică, respectiv de spiritul ei practic, pe de altă parte.

„Prin definiție, oamenii sunt visători și pragmatici în același timp, dar eu nu am ales doar o singură direcție, am optat pentru amândouă. Știu când trebuie să fiu visător, și când pragmatic”, explică Laurențiu Ion.

Jobul pe care-l are în prezent le îmbină pe amândouă – de la o idee, o mică dorință sau un vis, ajunge la pragmatismul cifrelor, care justifică și măsoară, în mare măsură, sentimentele celor cărora li se adresează. Marketingul înseamnă creativitate și matematică, deopotrivă.

Marea dilemă a generației lui este dacă să plece sau nu din România. El a primit multe oferte de job-uri din străinătate și a avut câteva interviuri la companii importante. Dar nu s-a întâmplat să plece. „Cred că ar trebui să-mi câștig dreptul de a pleca din România, ca atunci când pleci într-o călătorie lungă și trebuie să-ți lași casa curată“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii