Cautare




, Contributor

Cariere |
|

La mâna a doua

Cum a devenit piaţa de autoturisme rulate un pol de interes pentru Rolf Rosendaal, germanul care conduce activitatea post-vânzare la Mercedes Benz România.
 aboneaza-te
Rolf_Rosendaal_-_Mercedes-Benz_(3).jpg

Când îl întrebi care este strategia pe care a adoptat-o de când a preluat, în septembrie 2012, postul de director al departamentului After-Sales (Post-Vânzari) al Mercedes-Benz România, germanul Rolf Rosendaal spune că autoturismele rulate reprezintă una dintre prioritățile sale.

„Există foarte multe Mercedes-uri – mai multe chiar decât vindem noi – care intră în țară în calitate de mașini second-hand din Europa de Vest. Trebuie să găsim o soluție de service și piese de schimb potrivită acestui tip de proprietar și de mașină. Aceasta este una dintre direcțiile la care vreau să lucrez”, spune Rolf Rosendaal, adăugând că este conștient de faptul că există și proprietari care refuză să-și ducă Mercedes-ul la un service autorizat, din diverse motive.

Istoria Clasei S de la Mercedes-Benz

Într-adevăr, în condițiile în care înmatriculările de vehicule noi au înregistrat o scădere de aproape 19% anul trecut – 66.436 de autoturisme față de 81.709 în 2011 –, numărul de mașini rulate înregistrate în 2012 aproape că s-a dublat, ajungând la 174.950 față de 94.488 în 2011, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

În ce privește marca Mercedes-Benz, tendința este similară: în perioada ianuarie-decembrie  2012 au fost înmatriculate 7.100 de autoturisme second-hand, față de 3.400 în același interval din 2011, iar numărul de autoturisme noi înmatriculate a ajuns la 1.655, în creștere ușoară față de cele 1.578 din 2011.

Managerul german spune că produsul pe care departamentul său îl vinde este, în fapt, experiența de la service și de întreținere. „Produsul nostru este creat la dealeri, aici în România avem 35 de «fabrici» care îl fac. Noi le dăm rețeta (instrucțiuni de lucru, unelte), ingredientele (piesele de schimb originale ), dar a asambla toate acestea într-un produs este responsabilitatea lor”, spune Rolf Rosendaal.

În prezent, în cele 35 de centre autorizate de service cu care colaborează Mercedes-Benz România lucrează 950 de oameni. Rolf Rosendaal ține să precizeze că 26 dintre aceste unități sunt și centre autorizate de vânzare, un element pe care germanul îl consideră esențial pentru succesul strategiei sale. „Chiar dacă nu reușim să atragem toți posesorii de mașini Mercedes rulate în service-urile noastre, ne propunem să îi convingem măcar să cumpere piese de origine. Vrem să convingem dealerii să aibă o astfel de abordare și să atragă și partea de manoperă”, explică germanul, precizând că valoarea stocului de piese pe care Mercedes-Benz România îl are în depozitul propriu de piese de origine de la Oradea este de aproximativ 5,1 milioane de euro și cuprinde 23.000 de repere.

Primul test cu Mercedes-Benz CLA

Și, cel puțin deocamdată, strategia sa pare să dea roade: anul trecut, cifra de afaceri generată de vânzarea pieselor de origine a crescut cu 16,5% față de 2011, iar numărul orelor de manoperă în centrele autorizate de service a crescut și el „ușor”, după cum se exprimă Rolf Rosendaal, care nu se culcă însă pe o ureche în lumina acestor rezultate. „Avem câțiva dealeri care fac acest lucru într-un mod foarte profesionist și avem alții care au nevoie de puțin ajutor”, spune germanul pe un ton glumeț, dar deloc în glumă.

Astfel, printre obiectivele sale pentru acest an se numără dezvoltarea vânzării de piese de origine atât către posesorii de autovehicule Mercedes-Benz rulate, cât şi către proprietarii de flote auto comerciale sau către service-uri independente, cu ajutorul reţelei de dealeri, precum și aducerea autovehiculelor, inclusiv a celor rulate, în centrele autorizate de service.

Boris Billich, noul CEO al Mercedes-Benz România

Ingredientul secret al rețetei succesului este, în opinia lui Rolf Rosendaal, plierea dealerilor pe cerințele fiecărui tip de client în parte. „Există servicii premium pentru un client care cumpără o mașină de 80.000 de euro (confort, disponibilitate, mașină de schimb), în timp ce în cazul mașinilor de 20.000 de euro serviciile premium sunt definite altfel: rapiditate, flexibilitate, rezervare online, direct din mașină, iar clienții mașinilor rulate sunt foarte sensibili la preț. Rețeaua noastră trebuie să se adapteze”, expune Rolf Rosendaal strategia sa, într-un mod tipic nemțesc

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii