Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Proiecte speciale |
|

Kinga Daradics: Grupul MOL ar putea face noi achiziţii, dar ele trebuie evaluate şi înţelese la adevărata valoare

Rebranding, achiziții și o nouă strategie de retail care are în centru noul tip de consumator. Poate părea neobișnuit, dar e vorba de industria petrolieră.

Grupul maghiar MOL a fost, în cei 20 de ani de prezență pe piața românească, printre cei mai dinamici jucători din piața de carburanți. A cumpărat și integrat, în două etape, peste 80 de benzinării Shell, a făcut o tranzacție complexă cu liderul pieței locale, OMV Petrom, iar anul trecut a preluat rețeaua Agip din România, ca parte a unei tranzacții regionale făcută cu grupul italian Eni.

„Rebrandingul celor 42 de stații preluate de la Eni și lărgirea rețelei noastre de benzinării reprezintă unele dintre subiectele fierbinți ale acestui an”, explică pentru Forbes România Kinga Daradics, CEO și Country Chairman al Mol România.

Filiala locală a grupului maghiar generează afaceri anuale de circa un miliard de euro, iar Kinga Daradics este, la cei 34 de ani ai săi, cel mai tânăr manager din topul celor mai influente 50 de femei din România, editat de Forbes România.

Este justificată, în aceste condiții, atenția pe care managerul o acordă schimbărilor în ceea ce privește profilul consumatorilor, mai ales a tinerilor consumatori. „Cu șase ani în urmă, copiii de 12 ani nu aveau smartphone-uri, tablete sau acces atât de ușor la internet, și nu era nevoie să ai wireless în toate punctele publice. În momentul de faţă, MOL România oferă internet wireless în fiecare stație. Aceste lucruri modelează tot ce înseamnă consumul. Peste încă șase ani, un copil care acum are 12 ani ar putea fi, probabil, șofer. Din această perspectivă, cu siguranţă că vorbim de o provocare a evoluţiei clienţilor”, afirmă Kinga Daradics.

Vezi care sunt previziunile Kingăi Daradics pentru următorii șase ani

Urmărirea și mai ales anticiparea noilor tendințe reprezintă componente esențiale ale noii strategii de retail a grupului maghiar, care îi va permite o dezvoltare accelerată în zona serviciilor non-fuel. „Dacă ne referim la celelalte tipuri de servicii, MOL România nu înseamnă doar retail de carburanți. Avem carduri pentru companii pentru transportatori, anul trecut am lansat serviciul pentru recuperarea TVA-ului, un serviciu dorit de mulţi clienţi, dar avem și polimeri, monomeri, lubrifianţi şi produse care se leagă de dezvoltarea infrastructurii, unde avem o cotă de piaţă de două cifre. Din fericire, vedem anumite semne îmbucurătoare în piața carburanților, însă anul 2014 a fost destul de dificil şi nu ne-a ajutat nici politica fiscală aplicată anul trecut sau dezvoltările de infrastructură unde tot timpul spunem că este loc de mai mult”.

În acest context, obiectivul strategic al grupului maghiar este cel puțin curajos. „Să fim prima opţiune pentru clienții noștri și să fim în top 3 pe piața comerțului cu carburanți”, afirmă Kinga Daradics, care evită să ofere informații concrete privind numărul de benzinării pe care îl are în vedere pentru următorii ani. „(Acest număr – n.red.) depinde de multe aspecte care nu ţin de noi, însă în contextul actual, creşterea o să continue şi prin deschiderea de noi benzinării”, completează oficialul companiei care a investit anul trecut circa 12 milioane de euro în 11 benzinării, ceea ce urcă totalul investițiilor în ultimii 20 de ani la mai multe sute de milioane de euro.

Kinga Daradics nu exclude noi achiziții ale grupului maghiar, însă nuanțează ideea. „Orice achiziţie în parte trebuie analizată. (…) Trebuie evaluată şi înţeleasă adevărata valoare”.

Previziuni pentru 2021: Cum văd cei mai influenți antreprenori și manageri de companii din România evoluția următorilor șase ani

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii