Ce au în comun fiscalitatea şi moda? Varianta facilă: nimic. Varianta corectă: Cristina Ivan. Chiar dacă jobul său zilnic este de organizator de evenimente la Camera Consultanţilor Fiscali, după şase seara şi în weekend sursa de agitație creativă a Cristinei este Atelierul Aiurea, „prăvălia de mode” cu aer interbelic pe care a deschis-o în 2010, cu o investiţie de 10.000 de euro.
„La 31 de ani (în prezent are 34, n.red) m-am apucat să învăţ business de la zero”, recunoaşte ea acum. „Când îţi doreşti ceva foarte mult și cunoști și domeniul, merită să te arunci cu capul înainte”. În cazul ei, nici pasiunea și nici cunoştiinţele nu puteau fi puse la îndoială: moda a fascinat-o de mică, iar în perioada în care lucra la PriceWaterhouseCoopers stătea noaptea târziu, pictând pantofi şi personalizând lămpi vechi, cumpărate din anticariate.
Cele mai multe dintre problemele de început ale businessului s-au legat de șantierele fără sfârșit din centrul istoric: în iarna anului trecut clienţii puteau ajunge la atelier doar traversând un podeţ improvizat deasupra unor săpături. Totuşi, afacerea a crescut constant, în ritm cu colaborările atelierului cu diverși artişti, dar şi cu incursiunea Cristinei în moda interbelică: are în magazin câteva piese autentic vintage, cum ar fi o rochie de dantelă de la 1920, descoperită în garderoba unei doamne de pe vremuri.
Ca orice antreprenor junior, îşi promovează afacerea cu bani puţini, organizând petreceri tematice și sesiuni de sfaturi vestimentare pentru cliente, oferind servicii de închiriere de ţinute sau meşterind combinaţii de haine cu care să le atragă atenţia celor peste 9.000 de „fani” ai Atelierului Aiurea pe Facebook.