FacebookTwitterLinkedIn

Iulian Stanciu, CEO eMAG

1. SPRIJIN PENTRU INOVAȚIE

Practic, în eCommerce, o companie care nu pune accent pe inovație nu poate exista ca business. Și este esențial ca acest lucru să fie înțeles de la bun început. Multe lucruri inovatoare pe care le-am făcut pentru clientul eMAG au fost apoi preluate de industria în care activăm: showroom, 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, introducerea Black Friday pe piața românească, inovații în platformele software dezvoltate in house.

VEZI AICI RĂSPUNSURILE CELOR MAI IMPORTANȚI ANTREPRENORI ȘI DIRECTORI DE COMPANII DIN ROMÂNIA

În procesul de recrutare căutam oameni cu spirit inovator, iar apoi – de la intrarea în eMAG, inovația este prezentată și explicată ca o nevoie de a oferi clientului cea mai bună experiență de cumpărare. În acest punct al dezvoltării noastre, putem spune că suntem mai mult decât un retailer: suntem un centru comercial cu acoperire națională și regională (România, dar și Bulgaria, Ungaria, Polonia), suntem un mall deschis non-stop. Tot ce stă în spatele drumului unui produs din mall-ul eMAG către clienții noștri e construit exclusiv pe inovație. De la construirea raftului, adăugarea de produse, găsirea de furnizori de încredere până la livrarea coletului la ușa clientului totul este integrat într-un flux de procese pe care noi le-am construit și optimizat.

2. NEVOIA DE INOVAȚIE

Clientul este cel care pune această presiune a inovării, el este cel care este mai pretențios pe zi ce trece și are în fiecare zi tot mai multe alternative, dar ne și vede pe noi ca alternativă la multe căi tradiționale de a ajunge la produse de calitate. În plus este dorința noastră de a fi un player mare la nivel regional.

Odată cu creșterea accelerată am creat un sistem în eMAG care să încurajeze inovația. Avem poziții dedicate în companie pentru a sprijini inovația în fiecare departament, avem create programe speciale, astfel încât oameni de la toate nivelurile aduc idei noi și propun proiecte de inovație. Bineînţeles, acest ecosistem este susținut prin investiții importante în zona de training și dezvoltare a angajaților eMAG. În 2014, de exemplu, am investit 1 milion de euro.

3. ROLUL EȘECULUI

Credem că și esecul e parte a procesului de inovație atât timp când descoperim repede, învățăm și îmbunătățim. De exemplu, când am organizat pentru prima dată evenimentul de shopping Black Friday, în 2011, am învățat foarte multe despre capacitățile noastre tehnice și logistice din acel moment, ceea ce ne-a forțat să venim cu soluții inovatoare în platformele noastre tehnologice și logistice pentru a susține Black Friday-ul următor.