FacebookTwitterLinkedIn

Iulia Floricică, Marketing Lead Foods Unilever South Central Europe

Forbes: Care au fost cele mai mari schimbări (provocări) în strategia dvs de marketing în perioada de pandemie (anul 2020 – prezent)?

Iulia Floricică: Am în grijă brandurile din divizia de produse alimentare ale Unilever South Central Europe (Delikat, Knorr, Hellmann’s), cât și dezvoltarea noilor branduri intrate în familie începând cu 2019, FRUFRU și Urban Monkey.

Am traversat o perioadă cu multe incertitudini și un context extern în schimbare permanentă. În mod evident, aceasta a fost provocarea cu care ne-am confruntat cu toții.  Noi am rămas agili, pentru a putea veni cu mesaje și campanii utile și relevante pentru români.

Anul trecut a însemnat adaptarea constantă a planurilor de marketing și comunicare. Pandemia a împins românii să își revizuiască prioritățile și comportamentul, însă mediul digital a rămas un canal puternic de comunicare.

În același timp, am continuat să fim un promotor al comunicării responsabile. Comunicarea poate fi transformată într-un element de schimbare în bine a comportamentului în zona de nutriție, sustenabilitate și impact social, în plus față de oferirea unor soluții directe la nevoi existente.

Forbes: Care sunt cele mai importante modificări pe care le-ați constatat în comportamentul consumatorilor din sectorul în care activați?

Iulia Floricică: Cu siguranță pandemia a provocat într-un timp relativ scurt o schimbare asupra comportamentului românilor, fie că vorbim de servicii sau de produse. Oamenii au devenit din ce în ce mai atenți la tot ceea ce cumpără și consumă și, în mod clar, au devenit mai preocupați de siguranța lor, de igienă și de îngrijire, dar și de alimentele pe care le pun pe masă.

În același timp, românii au început să facă mai multe cumpărături online, de aceea comerțul online a devenit prioritar pentru noi, mai ales când vorbim despre site-urile FRUFRU – https://www.frufru.ro/ sau Urban Monkey – www.urbanmonkey.ro, care sunt doar la un click distanță de livrarea produselor fără bazaconii din portofoliul FRUFRU și Urban Monkey – sucuri RAW cu un aport mai mare de vitamine.

Românii au devenit mai interesați de un stil de viață sănătos, echilibrat, dar au și un interes crescut pentru produsele pe bază de plante. La finalul anului trecut Unilever a anunțat un obiectiv anual global de vânzări de 1 miliard de euro pentru produsele pe bază de plante, alternative pentru carne și lactate. De asemenea, ne asumăm să reducem la jumătate risipa de alimente și să ridicăm standardele nutriționale ale produselor noastre alimentare.

În acest sens, am lansat în ultimii ani câteva produse care adresează aceste nevoi: sosul de maioneză Vegan de la Hellmann’s într-o rețetă creată special pentru cei care urmează o dietă vegană, sau Delikat fără monoglutamat de sodiu.

Iar investiția în achiziția pachetului majoritar al companiei din spatele brandurilor FRUFRU și Urban Monkey înglobează viziunea noastră de a pune pe piață produse de cea mai bună calitate, care să ofere oamenilor posibilitatea de a face alegeri mai bune pentru ei și pentru planetă.

Forbes: Ce rol a jucat digitalul (online) în planurile de marketing ale brandurilor dvs în perioada de pandemie (anul 2020 – prezent)?

Iulia Floricică: Mediul digital a devenit principala destinație a oamenilor în perioada pandemiei. Fie că sunt în căutare de informații, păstrează legătura cu familia și prietenii, sau își fac cumpărăturile. Pentru că am fost limitați în ceea ce privește interacțiunea fizică, ne-am concentrat foarte mult pe digital și am dus campaniile în online, reușind astfel să rămânem aproape de oameni.

O campanie relevantă în contextul pandemiei este Instaghid, lansată de Hellmann’s chiar în perioada în care românii cumpărau stocuri întregi de produse. Hellmann’s a venit cu o soluție pentru a lupta împotriva risipei alimentare și, cu ajutorul unui mic ghid video pentru smart eating, a încurajat românii să își planifice listele de cumpărături, să depoziteze mai bine alimentele și să gătească preparate delicioase cu produsele pe care le au în casă.

Într-o direcție asemănătoare, Delikat a venit tot în aceeași perioadă în ajutorul românilor cu idei de rețete simple, de pregătit oricând acasă cu ingrediente ușor de găsit și folosit.

Deși anul pandemic nu a fost ușor și provocările nu au fost puține, brandurile noastre au încercat să vină în întâmpinarea românilor cu soluții care să le facă experiența statului acasă un pic mai plăcută.

Forbes: Cum definiți succesul în marketing, în anul pandemic 2020? (Un exemplu local sau internațional ar fi foarte bun.)

Iulia Floricică: Cred că în anul pandemic succesul unei companii a încetat să mai însemne doar rezultate bune de business sau o bună strategie de marketing. Azi succesul se datorează în mare parte prezenței și impactului în comunități. Brandurile care au un scop bine definit și care știu unde este nevoie de ele, încotro se îndreaptă nevoile oamenilor și cum îi pot ajuta pe bune, se dezvoltă mai frumos, cresc mai repede și rămân relevante. În anul pandemic, cred că relevanța e cheia succesului în marketing.

Forbes: Care credeți că este menirea (rolul) omului de marketing în vremea pandemiei?

Iulia Floricică: Cred că menirea omului de marketing este să se pună în slujba brandului pentru a-I păstra relevant pe termen lung, dar și în slujba beneficiarilor produselor, pentru a se asigura că îi ajută cu adevărat. La final, mulțumirea vine dacă știi că ai ajutat sau ai făcut un bine. Altfel nu am vorbi despre menire, ci despre obiective.

Brandurile cu care lucrez în fiecare zi au câte un scop bine definit, o misiune clară, sunt parte din viețile oamenilor de mult timp și au căpătat un rol important acolo. Iar pentru mine, ca om de marketing, să cultiv și să contribui la impactul pozitiv pe care brandurile și produsele noastre îl au pentru cetățeni este cea mai mare mulțumire.