Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Iulia Dobre (PepsiCo): „Dacă un marketer cu expertiză în branding nu se adaptează trendurilor tehnologice, nu va interacționa cu Generația Z”

În următorii cinci ani, provocarea majoră va fi contopirea tehnologiei cu interacțiunea autentică, directă și emoțională a brandurilor cu consumatorii, afirmă Iulia Dobre (PepsiCo).
Ilia Dobre_Snacks PepsiCo doi

Iulia Dobre, East Balkans Snacks Marketing Manager PepsiCo

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Iulia Dobre: Iubesc marketingul tocmai datorită faptului că este definit și modelat continuu de noi provocări, cărora trebuie să le găsim soluții inovatoare. Astăzi, marketingul este unul din procesele de business cele mai dependente de tehnologie. În următorii cinci ani, provocarea majoră va fi să contopim această tehnologie în continuă dezvoltare cu interacțiunea autentică, directă și emoțională a brandurilor cu consumatorii.

  1. Mai presus de toate – consumatorul. Este timpul să ne concentram pe Generația Z.

Timp de mulți ani, am încercat să-i înțelegem pe Millenials. Acum consumatorii din generația Z au crescut și au putere de cumpărare, devenind targetul principal pentru o gamă largă de produse și branduri. Evit să fac afirmații generalizatoare despre acești consumatori, dar sunt unele reguli universal valabile: consumatorul modern este „nativ digital”, caută autenticitatea într-o relație cu brandul și preferă afacerile care sunt responsabile social, care își aduc aportul la crearea unei lumi mai bune.

  1. Tendințele de consum converg spre un stil de viață mai sănătos.

Există mai multe studii efectuate și în România care au relevat faptul că cei mai interesați de un stil de viață sănătos sunt consumatorii din Generația Z. Compania PepsiCo este foarte implicată în dezvoltarea unor produse „mai sănătoase” în cadrul portofoliului său.

  1. Conținutul este rege

Știm că audiența noastră este atrasă de branduri care o inspiră, îi provoacă gânduri sau emoții. Obiectivul nu este să aruncăm conținut în fața consumatorilor și să așteptăm vreun răspuns, ci să încurajăm un dialog cu brandurile noastre, crucial pentru câștigarea încrederii.

Ținând cont de durata de atenție a consumatorilor, care a ajuns mai mică decât cea a unui pește, trebuie să oferim conținut care să-i determine să acționeze în câteva secunde. Este aproape o artă să creezi conținut foarte bine gândit, care să atragă atenția instant, să întipărească în mintea lor brandul pe care îl promovează, să creeze dorința de consum, să fie simplu de înțeles și reținut, având un singur mesaj.

  1. Multichannel marketingul este depășit. Omnichannel Marketing este cel care conectează offline-ul cu online-ul (O2O)

Multichannel marketing se referă la abilitatea de a interacționa cu consumatorii pe diverse platforme (un magazin, un website, un conținut media, un eveniment, un ambalaj etc).

Omnichannel se referă la abordarea de vânzare multi-canal care oferă consumatorului o experiență integrată de cumpărare. Acesta poate cumpăra online de pe mobil, prin telefon sau în magazin, iar experiența sa cu brandul va fi fără cusur. Abordările multi- și omnichannel diferă prin faptul că omnichannel marketing chiar pune consumatorul în centru, asigurând o experiență consecventă, unificată, în fiecare punct de interacțiune.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIANA NESTORIUC (PEPSICO)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Iulia Dobre: Să aleagă marketingul doar dacă simte o pasiune imensă pentru acest domeniu. Nu este un domeniu ușor, ci trebuie să se aștepte la un volum mare de muncă și să nu-i fie teamă să-și exprime ideile, să experimenteze. Să nu se descurajeze când are parte de câte un eșec.

Să lucreze pentru branduri cărora le este loial, dedicat, de care este mândru. În cele din urmă, va fi cel dintâi ambasador al brandurilor respective. Să simtă consumatorul printr-o legătură permanență cu acesta. Să iasă în piață, să-i observe cumpărând în magazine, să ajungă în casele lor, să le vadă îndeaproape obiceiurile de consum, să le înțeleagă nevoile, aspirațiile.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SIMON PANAIT (PEPSICO)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Iulia Dobre: Pentru că brandurile din portofoliul nostru activează într-o piață extrem de competitivă, mereu în schimbare, avem nevoie de parteneri agili, creativi și la curent cu trendurile pieței.

Audiența tânără, „nativă digital”, ne obligă să ne dorim de la colaboratorii noștri o abordare strategică în care comunicarea digitală este nucleul oricărei inițiative, să aducă autenticitate în exprimare și inovație. Din punct de vedere al colaborării zilnice, ne așteptăm ca partenerii noștri să fie o extensie a echipei de brand, responsabili 100% pe aria lor de expertiză, cu spirit antreprenorial în gestionarea resurselor disponibile.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANTONELA CIUCAȘU (FLANCO)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate a unui om bun de marketing?

Iulia Dobre: Astăzi se vorbește despre oameni de marketing de produs, de brand și oameni de marketing digital. Cei din prima categorie au apanajul experiențelor de construire de branduri, de lansări de inovații, în timp ce oamenii din a două categorie sunt foarte dezvoltați în zona tehnologică, sunt la curent cu ultimele trenduri în social media, cu ultimele aplicații și tool-uri.

Un om bun de marketing se formează acum prin îmbinarea celor două zone. Dacă un marketer cu expertiză în branding nu se adaptează trendurilor tehnologice, nu va interacționa cu Generația Z în mediile ei native de comunicare, de socializare. El va fi la fel de slab ca un expert în digital care nu știe să-și analizeze consumatorii, să găsească oportunități în piață și să construiască planuri de marketing.

În PepsiCo, sunt astăzi două echipe care lucrează strâns împreună: echipa de brand și echipa de marketing digital. Punem un accent foarte mare și investim solid în creșterea capabilităților digitale ale echipei de brand și în dezvoltarea abilităților de dezvoltare planuri de marketing și branduri a echipei de digital, pentru că, în curând, acestea vor fi contopite într-o echipă de marketing complet, de secolul 21.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: DIANA OANCEA (MONDELEZ)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii