Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Iren Arsene: „Consumatorul este din ce în ce mai atent la calitate, deși rămâne la fel de sensibil la prețuri”

Iren Arsene, director Curtea Veche Publishing, este încântată de succesul pe care l-a avut volumul „Pas cu pas”, semnat de președintele Klaus Iohannis. Învățătura acestei inițiative: o carte potrivită poate scoate la iveală un cititor pasiv.
Iren Arsene _ Curtea Veche

Forbes: Cum caracterizați piața cărții în anul 2014?

Iren Arsene: Pentru noi, anul 2014 a fost un an de excepție, care ne-a făcut să vedem piața într-un alt context. Recordurile marcate de volumul „Pas cu pas” al Președintelui României au scos în evidență diferențele dintre statutul actual al cărții și statutul pe care l-ar putea avea.

În ultimii ani, suntem îngijorați de cifrele care arată cât de puțin se citește în România și încercăm să le aducem la un nivel acceptabil printr-un program național alternativ de lectură pentru copii. Ceea ce s-a întâmplat la Curtea Veche Publishing anul trecut a însemnat doar o dovadă că facem ceea ce trebuie. Cartea potrivită poate scoate la iveală un cititor pasiv acolo unde poate s-a crezut că el nu există.curtea veche_tabel_romani

În afara acestui eveniment editorial cu totul special, schimbări majore nu am observat. Consumatorul este din ce în ce mai atent la calitate, deși rămâne la fel de sensibil la prețuri. Cititorii noștri apreciază la fel de mult cărțile care le pot arăta cum să investească în ei înșiși astfel încât să devină mai competitivi pe piața muncii, în mediul de business sau în viața personală.

Forbes: Ce aveți de apreciat și de reproșat rețelelor de distribuție de carte și librarilor?

GALERIE FOTO:Topul celor mai vândute cărți de autori străini, în România

Iren Arsene: Apreciez eforturile celor care luptă pentru păstrarea unei librării, ceea ce este foarte dificil. Spun mereu cât de puține librării au rămas în România. Piața noastră de carte este una mică și din păcate rețeaua de distribuție nu se dezvoltă nici ea. Faptul că există județe întregi cu o singură librărie este extrem de grav și reflectă investiția pe care o facem în dezvoltarea generațiilor viitoare.

Pentru editori, o problemă aproape la fel de gravă este faptul că foarte puține rețele de librării investesc în librari profesioniști – instruiți, interesați, care să cunoască foarte bine cărțile pe care le vând. Această interfață cu cititorii este extrem de importantă pentru decizia de a cumpăra sau nu o carte.

La fel de important este ca achizitorii să aibă fler și să recunoască un potențial bestseller în momentul în care el e semnalat de editor.curtea veche_tabel_straini

Forbes: La ce cifră de vânzări estimați piața de carte din România, în 2014?

Iren Arsene: Piața de carte a început să se stabilizeze după 2012. Estimările arată că în 2014 piața a rămas cam la același nivel, de 100 de milioane de euro.seretele succesului

Forbes: Ce măsuri guvernamentale ar putea încuraja creșterea consumului de carte în România?

GALERIE FOTO:Topul celor mai vândute cărți de autori străini, în România

Iren Arsene: Aș menționa reducerea TVA-ului pe carte (în alte țări, această taxă este cuprinsă între 0 și 5%), introducerea bonurilor de consum cultural pentru motivarea angajaților sau în școli, introducerea programului pentru profesori „Suta de euro pentru cărți”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii