Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ionuț Stanimir (BCR): „Cred că banking-ul are un imens potențial de a se dovedi hiper-relevant în viața clienților în următoarea decadă”

Ionuț Stanimir (BCR) consideră că marketingul înseamnă arhitectura de beneficii, conținut și experiențe adaptate unei lumi hibride, în care digitalul verifică offline-ul și invers.
Ionut Stanimir - BCR

Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare, BCR

Forbes: Care au fost cele mai mari schimbări (provocări) în strategia dvs de marketing în perioada de pandemie (anul 2020 – prezent)?

Ionuț Stanimir: Brandul BCR a evoluat fantastic, atât pentru că echipa de marketing și comunicare are ambiții și obiective clare, cât și pentru că facem echipă cu toți colegii noștri din business, IT sau risc, colegi care cred în puterea brandului și a inovației.

Când vorbim de strategie, chiar și în marcom, cred că, mai întâi de toate, trebuie să recunoaștem că trăim o revoluție. Revoluția se cheamă design: de conveniență, de educație, de stil de viață. Iar pentru asta, marketingul și comunicarea nu mai înseamnă doar logo, slogan, poster și spot. Înseamnă arhitectura de beneficii, conținut și experiențe adaptate unei lumi hibride, unde digitalul verifică offline-ul și invers.

Aici stau provocările noastre:

  • Să avem capacitățile digitale de a rămâne permanent și imediat disponibili pentru clienți.
  • Să explicam „cum se face” daily banking si „de ce e mai inteligent” de la distanță ori cu programare în sucursale
  • Să prioritizăm siguranța și sănătatea financiară a clienților noștri pe termen scurt și să catalizăm oportunitățile pentru ca ei să își folosească banii inteligent pe termen lung.

Pe viitor, pariul nostru este pe cultură deschisă și imersiune în ecosisteme inovatoare. Genul acesta de interacțiuni, care creează obișnuință cu evoluția și tehnologia, care deschide ecosistemul de parteneriate și încurajează adopția inovației. De altfel, în această direcție sunt și unele dintre cele mai interesante proiecte despre care pot spune că sunt flagship pentru BCR.

  • Școala de Business, o platformă dedicată antreprenorilor, pe care am lansat-o fix în debutul pandemiei, dar care a reușit să ofere suport către 10.000 de antreprenori exact în cea mai delicată perioadă pentru business.
  • InnovX BCR – acceleratorul pentru start-up-uri din tehnologie, a susținut până în prezent 90 de start-up-uri din tehnologie în toate etapele importante de creștere ale acestora prin incubare, accelerare, mentorat, acces la finanțări europene, dezvoltare de produse și servicii pentru BCR și pentru clienți BCR, pregătire pentru finanțare.

 

Forbes: Care sunt cele mai importante modificări pe care le-ați constatat în comportamentul consumatorilor din sectorul în care activați?

Ionuț Stanimir: Trăim vremuri incerte, iar oamenii au nevoie să vadă din partea noastră siguranță, sprijin real și consistent. Vor un partener care să-i înțeleagă, să-i ajute și să le ofere confort psihologic. Când vorbim de bani și finanțe personale, oamenii așteaptă, în vremuri tulburi, un nivel și mai mare de siguranță și îndrumare pentru depășirea provocărilor.

Poate cea mai importantă evoluție din această perioadă este nevoia de a primi sfaturi financiare consistente, relevante. Uneori, altfel decât te aștepți.

A trecut vremea lui „Bună ziua! Iată cardurile pe care vi le putem oferi!”. Este cea în care discuția pornește de la „Ce obiective de viață aveți?”, „Unde vă vedeți copiii când vor fi mari?”, „Ce cursuri doriți să faceți?”, „Iată cum vă putem ajuta să aveți o viață mai bună”…

Sunt aspirații legitime și sunt sigur că vom vedea din ce în ce mai mult acest comportament: alegeri de viață inteligente, bazate pe decizii educate, susținute de soluții digitale la un click distanță. De altfel, cred că suntem abia la început în această discuție despre potențial, oportunități, ecosisteme, marketplace.

Cred că banking-ul are un imens potențial de a se dovedi hiper-relevant în viața clienților în următoarea decadă. De aceea, și strategia noastră se bazează pe acest transfer de inteligență financiară care să îi stimuleze pe oameni să creadă în potențialul lor și în propria forță de a decide liberi de constrângeri ce e mai bine pentru ei (în viață sau în business).

 

Forbes: Ce rol a jucat digitalul (online) în planurile de marketing ale brandurilor dvs în perioada de pandemie (anul 2020 – prezent)?

Ionuț Stanimir: Totul s-a jucat digital în 2020. Și nu doar din comunicare, ci mai ales din migrarea serviciilor. Cine nu a anticipat asta, încă dinainte de pandemie, a pierdut imagine și cotă de piață, indiferent de industrie. Consistența planului strategic de digitalizare a băncii, început încă din 2017-2018, ne-a ajutat, anul trecut, să translatăm rapid și coerent comunicarea digitală în planurile marcom.

Noi ne-am definit aspirațiile digitale la nivel de transformare a companiei și a brandului, cu mult înainte de 2020.

Am fost prima bancă care a oferit un pachet complet de on-boarding 100% digital: primul credit de consum 100% online, primul card de credit 100% online, prima refinanțare 100% online, încheierea unei asigurări online, dar și un proces de KYC (know your customer), livrarea cardului la domiciliu, direct din aplicație și multe altele.

În același timp, am dezvoltat birouri de consiliere virtuală, în care am comunicat toate aceste lucruri către clienți și le-am oferit inclusiv educație digitală pentru utilizarea noilor servicii.

Ecosistemul nostru de servicii digitale crește exponențial și face parte din transformarea continuă a băncii. De altfel, eu cred foarte mult în acest “Always on transformation”.

Astăzi ne bazăm pe o structură de laboratoare transformaționale care livrează permanent soluții și servicii bancare digitale. Așa că misiunea noastră de comunicare este simplă: să comunicăm conveniența acolo unde sunt si clienții noștri: Facebook, Instagram, LinkedIN, media online, evenimente online. Este clar că ponderea investițiilor a migrat, cu excepția TV-ului, în online, iar elementul creativ a făcut diferența.

 

Forbes: Cum definiți succesul în marketing, în anul pandemic 2020?

Ionuț Stanimir: Cel mai frecvent în 2020 am vorbit despre digitalizare și adaptabilitate, de aceea cred că pentru clienții noștri este important să vadă valoarea adăugată pe care le-o poate aduce un produs.

În 2020, succesul a fost al celor care au venit cu un conținut orientat către client, cu o experiență adaptată la noul context și cu o conversație relevantă deschisă prin modalități inovatoare.

Pentru BCR asta s-a tradus în dezvoltarea platformei ținemdeschis.ro – dedicată susținerii afacerilor locale și comunităților, care a venit ca un răspuns la nevoile antreprenorilor într-o perioadă în care se confruntau cu scăderea comenzilor, restrângerea numărului de angajați sau chiar închiderea businessului pentru o perioadă nedeterminată.

BCR a lansat platforma tinemdeschis.ro pentru a facilita accesul antreprenorilor la soluții de finanțare care să le asigure lichidități pentru activitățile curente sau investiții, dar și la educație de business pe timp de criză și la idei de promovare a afacerilor.

 

Forbes: Care credeți că este menirea (rolul) omului de marketing în vremea pandemiei?

Ionuț Stanimir: Câteva abilități sunt obligatorii. Aș începe cu învățarea continuă și adaptabilitatea extremă, care merg mână în mână cu inovația, iar un om de marketing trebuie să „vadă” viitorul când vine vorba despre experiența clienților cu brandul și să îl transforme în activități care pot fi implementate agil. Mai pun pe listă apetitul pentru risc, capacitatea de analiză și gândire critică, dar și disponibilitatea de a purta conversații dificile la timp.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii